fbpx

Un pic de marketing în colțul gurii

Am zâmbind amar citind despre planurile Google de a bloca accesul la cookie-uri third party în browserul Chrome, din 2022. Browserul are 69% cotă de piață pe desktop și 40% pe mobil, deci chestia asta se va simți, companiile de advertising nu vor mai putea plasa cookie-uri pe ascuns în browser atunci când intri pe diverse site-uri, deci teoretic nu ne vom mai trezi cu reclame super agresive ce ne urmăresc peste tot, ci cu niște reclame mai decente, că vom fi mai anonimi pe internet. Practic vom vedea.

Evident, Google zice că face asta pentru a respecta intimitatea utilizatorilor, eu personal cred că vor să dea în cap companiilor de advertising, în timp ce își cresc și mai mult cota de piață pentru sistemele proprii de afișare și targetare reclame.

Totuși, eu am zâmbit pentru că schimbarea asta s-ar putea să genereze și o trezire la realitate a oamenilor de marketing, care vor descoperi că dacă nu au baze de date cu clienții, dacă nu au conținut util pe site, dacă nu au newslettere interesante la care oamenii să se aboneze sunt descoperiți, lăsați fără metode prin care pot ajunge ușor la oamenii ce ar dori să cumpere de la ei.

Ne-am obișnuit prea mult să fim comozi, să plasăm pixelul Facebook sau codul de tracking de la Google pe site și să facem niște campanii de remarketing. Brusc vom descoperi că trebuie să comunicăm activ cu oamenii, să le oferim motive pentru a mai intra pe site, a ne contacta, nu va mai merge cu aruncatul de reclame la kilogram.

Evident, între timp noi vom primi în continuare la agenție cereri de genul Avem buget de 100 de euro, hai să facem un pic de marketing online, ce puteți face?,  venite de la oameni ce au afaceri și vor să vândă de zeci de mii de euro cu bugete jenant de mici, dar s-ar putea să se schimbe și mentalitatea asta. Sau nu.

Recomandă

4 Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *