fbpx

Fidelizarea clientilor

suna

Toti se streseaza acum in gasirea de solutii pentru a atrage clienti noi, pentru a creste vanzarile, pentru a rezista pe piata. Bugete de marketing se topesc, rezultatele nu se vad…

Multi uita insa de una din cele mai ieftine si mai eficiente solutii pentru a creste/mentine vanzarile, mai ales in perioada asta: fidelizarea clientilor actuali.

Un scurt exemplu:
In 2007 mi-am instalat geamuri termopan. Dupa o cercetare a pietei, am ramas la Almaterm, nu pentru ca erau cei mai ieftini, ci pentru ca am primit recomandari bune despre ei, materialele folosite si seriozitatea cu care isi trateza clientii. Ca pret, erau pe undeva pe la mijlocul clasamentului. Am dat comanda, a durat doua saptamani, geamurile au fost montate la timp conform contractului. Dupa doua luni m-au sunat ca sa ma intrebe daca sunt multumit de ele, daca am sugestii, reclamatii.

Am fost mirat, crezand ca a fost doar o intamplare, rar te suna in Romania firmele dupa ce ai cumparat de la ele. Peste sase luni, am schimbat un geam deoarece era fisurat. Am sunat, au venit baietii de la service, au constatat defectiunea, in doua saptamani aveam alt geam montat. Ieri m-au sunat din nou sa ma intrebe daca sunt multumit, daca am probleme, daca am alte sugestii, nevoi…. Nu am nevoie de termopane acum, dar pe viitor, cand voi avea nevoie, ghici la ce firma voi apela?

In concluzie, sunati-va clientii actuali si pe cei care au mai cumparat de la voi. Nu incercati sa le vindeti nimic, un simplu: “Buna ziua, am sunat sa va intreb ce mai faceti, daca sunteti multumit de noi si de produsele/serviciile noastre, daca aveti alte sugestii, idei…” ajunge. S-ar putea sa fiti surprinsi de rezultatele pe care le veti obtine!

E mult mai ieftin sa iti fidelizezi clienti actuali decat sa vinzi unui client nou. In plus, clientii pe care ii ai deja iti vor aduce alti clienti, gratuit, prin promovarea “bouche a oreille”! Vedeti, eu deja am facut asta.

Desigur, ideea este buna atat timp cat stiti ca ati fost corecti mereu clientii vostri, oferindu-le produsul/serviciul de care aveau nevoie. O afacere buna trebuie sa avantajeze ambele parti, nu doar vanzatorul.

Sursa foto

Recomandă

2 Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *