Retele sociale, bloguri, forumuri, comentarii, discutii aprinse, PR online…toate elementele astea au ajuns sa conteze destul de mult acum pentru o companie care vrea sa fie prezenta pe internet.
Din mai multe discutii cu oameni conectati puternic la mediul online dar si din experienta proprie am inceput sa percep si eu stresul la care suntem supusi atunci cand o parte din ceea ce facem se desfasoara online.
E greu pentru un utilizator obisnuit de internet sa tina pasul cu noile tehnologii: in fiecare zi apar noi retele sociale, noi aplicatii online, noi site-uri ce doresc sa iti usureze intr-un fel sau altul munca sau sa te ajute cu pasiunile tale. Probabil ca multe dintre ele chiar fac asta, dar cum poti afla care sunt?
Ne inscriem in toate retelele sociale care apar? Ne facem cont pe toate site-urile noi care pretind a fi „the next best thing”. Pentru multi dintre noi asta este solutia, pentru altii ignorarea e o metoda mult mai simplu. Nu are rost sa folosesti un serviciu pana ce acesta nu e folosit de o masa critica de oameni si nu isi dovedeste intr-adevar utilitatea.
La inceput cred ca si eu procedam la fel. Primeam o invitatie intr-o retea – imi faceam imediat cont. Aflam ca se lansa o noua aplicatie – imi faceam cont. Cu timpul insa m-am lasat de sportul asta. Sunt prea multe site-uri care chiar nu conteaza, e important sa folosesti doar serviciile utile cu adevarat tie.
La fel si in cazul companiilor care activeaza online. O companie nu trebuie sa isi creeze un cont in fiecare retea sociala, pe fiecare site, forum, sa raspunda la comentariile de pe toate blogurile unde se discuta despre produsele lor, dar e important sa existe acolo unde conteaza, in locurile unde se afla clientii companiei si unde se discuta despre ei frecvent. Cu alte cuvinte, o companie online trebuie sa isi urmeze clienti acolo unde merg ei.
Probabil asta e motivul pentru care abia in ultimul timp Twitter si Facebook au inceput sa fie tot mai des mentionate in campaniile de promovare, Advertiserii si-au dat seama ca acolo se afla multi dintre clienti brandurilor promovate.
E ingrozitor cum cel putin o ora pe zi ,ne petrecem verificand toate conturile de social media, de mail, de feedreader, etc. Iar daca si mai avem si conversatii ne trezim ca se face doua noaptea si nu am facut absolut nimic cu timpul.
PR: wait…
I: wait…
L: wait…