A început. Ideea e în felul următor, după ani de zile în care Google, dar și social media în general, mai ales Facebook, a atras utilizatorii pe baza conținutului indexat și distribuit de site-urile de știri, lucrurile încep să se schimbe. Și publisherii, dar și guvernele, zic că nu e normal ca platformele să încaseze grosul veniturilor, iar site-urile să câștige doar din afișarea de reclame pe site.
Google a notificat guvernul canadian că va bloca articole de la publicațiile de știri canadiene, pe fondul noii legi care impune plata către companiile de știri. Canadian Broadcasting Corporation, unul dintre cele mai mari trusturi de știri de acolo, a declarat că va „încuraja canadienii să acceseze direct site-urile web în care au încredere pentru știrile lor”. via Pe Legale.
Facebook și Instagram amenință și ele cu blocarea distribuirii de știri pe platforme, în Canada.
Evident că și site-urile vor avea de suferit aici, multe dintre ele depindeau de traficul din Google și Facebook pentru a vinde publicitatea. Vor suferi mai ales site-urile ce nu au conținut de calitate, ce nu și-au obișnuit cititorii să intre direct pe site, ce nu au dezvoltat propria bază de date, propriul newsletter.
Întrebarea totuși e alta, fără conținut, fără articole, fără știri, ce am face pe Facebook? Ne uităm la pozele cu pisicile prietenilor? Dăm share la bancuri vechi de 5 ani și citate motivaționale?
Pe Google e același lucru, dacă nici un site nu ar mai permite să fie indexat de motorul de căutare, dacă nici un blog nu ar mai permite acces la articole, ce am mai găsi?
“ Întrebarea totuși e alta, fără conținut, fără articole, fără știri, ce am face pe Facebook? Ne uităm la pozele cu pisicile prietenilor? Dăm share la bancuri vechi de 5 ani și citate motivaționale?”
Am dat un ochi pe Instagram și Facebook (nu mai am cont pe acolo de 10 ani și ceva cred) , ce zici tu ar fi utopic :)) realitatea e ca Instagram și Facebook sunt platforme de reclame și sugestii( de alte reclame ); am încercat pana și snooze suggestions și ghici ce se întâmplă? Exact posturi și “personalități” care îți vând alte reclame.
Asta pentru că nimeni nu ar plăti ca să utilizeze o rețea de socializare fără reclame.