fbpx

Am testat Senuto, aplicație utilă pentru optimizare site, analiza concurenței online și crearea de conținut

Trebuie să recunosc că nu știam prea multe despre Senuto, platformă online specializată pe analiza rezultatelor în motoarele de căutare, ce oferă mai multe instrumente pentru SEO și crearea de conținut optimizat pentru creșterea traficului. Știam totuși că are legătură cu WhitePress, platforma de publicat articole pe bloguri și site-uri. Senuto fost lansată în Polonia, e prezentă în mai multe țări din Europa, de curând este disponibilă și în România, cu interfață în limba română.

Pe scurt, platforma e utilă dacă ai un magazin online, un site sau blog și te interesează să vizualizezi ușor cuvintele cheie ce generează trafic și paginile ce pot fi îmbunătățite pe site, să creezi conținut util atât pentru cititori cât și pentru motoarele de căutare, dar și să verifici pe ce poziție se află site-ul tău și site-urile concurente pentru diverse căutări.

Ce puteți face cu Senuto – cele mai importante funcții:

  • Analiza unui magazin online, site sau blog, pentru a vizualiza cuvintele cheie ce generează trafic și paginile ce pot fi îmbunătățite de pe site;
  • Generarea de rapoarte despre concurență, poziția lor în Google și strategia lor SEO;
  • Planificarea de conținut, practic un generator de idei pentru articole în funcție de cuvintele cheie vizate, activitatea anterioară, articole existente în Google și activitatea concurenței
  • Writter SEO – asistent pentru scrierea de articole optimizate SEO, util dacă nu aveți tangență cu domeniul;

Pentru cine este util Senuto:

  • specialiști marketing ce vor să optimizeze prezența brandurilor pe internet
  • specialiști SEO ce caută un tool în română intuitiv pentru analiza și optimizarea site-urilor
  • content marketeri ce vor un tool ce îi ajută în scrierea de articole optimizate pentru motoarele de căutare
  • copywriteri pasionați de SEO
  • specialiști ecommerce ce vor să verifice rapid poziționarea unor magazine online
  • proprietari de magazine online ce vor rapoarte despre magazinul online propriu și cele concurente.
  • proprietari de site-uri și bloguri interesați de creșterea traficului din motoarele de căutare.

De exemplu, dacă facem pentru eMag analiza vizibilității vedem din start o imagine de ansamblu cu cele mai importante expresii in top 3, top 10, estimări de trafic, cele mai accesate pagini, dar si cuvintele cheie ce urcă/coboară în Google sau concurența, paginile ce se canibalizează unele pe altele. Informații utile în primul rând pentru specialiștii SEO, dar și pentru un deținător de site sau blog ce vrea să optimizeze conținutul sau să crească traficul organic.

Keyword explorer ne ajută cu idei de cuvinte cheie și volumul căutărilor în Google, plecând de la o expresie sau un site. De exemplu pentru smartphone ieftin pot vedea ce mai caută lumea. Știu, și Keyword Planner din Google Ads e util, dar aici nu avem doar idei de cuvinte cheie, ci și întrebări frecvente cu acele expresii, cuvinte cheie înrudite sau grupuri de cuvinte.

Tracker e un tool util pentru a urmări evoluția anumitor cuvinte cheie de pe site în Google, dar și cum evoluează site-urilor concurenților pentru aceleași expresii. De exemplu am setat tot pentru eMag să urmărească evoluția pentru telefon, laptop, smartwatch, tableta, televizor, smartphone.

Secțiunea cea mai utilă pentru marketeri și creatori de conținut cred că e Content Suite, unde putem crea un Plan de Conținut plecând de la expresiile pentru care vrem să scriem articole, putem folosi Writter pentru a scrie articolele astfel încât să fie optimizate pentru motoarele de căutare și putem folosi Tracker pentru a vedea cum evoluează în Google articolele publicate.

De exemplu plecând de la laptopuri în secțiunea Planner am deja idei de articole, și le pot deschide direct în Writter.

Cele mai utile funcții în Writter pentru a scrie un articol optimizat sunt:

  • Analiză SERP – din Writer, puteți vizualiza articolele de top pentru cuvintele cheie alese și puteți gestiona URL-urile, adică să le includeți sau să le excludeți pe cele nedorite. În acest fel, veți obține rezultate personalizate.
  • Content Score – veți observa un contor Content Score în colțul din dreapta sus. Tot ceea ce faceți cu textul va afecta scorul obținut. Încercați să obțineți un scor minim de 80. Acesta va fi un semn că textul respectă regulile SEO și va putea concura pentru poziții de top.
  • Filele Cuvânt cheie, Antet și Întrebări – aici veți găsi un “nor” de fraze care merită să fie incluse în textul și titluri, plus întrebări selectate pe care concurenții le-au folosit în texte similare, deci puteți să creați articole mai bune decât ale lor.
  • În plus, în modulul Writer în curând va fi implementată Inteligența Artificială, care oferă posibilitatea de a publica articole de la zero. Practic Senuto va deveni un tool SEO 360 care oferă utilizatorilor cercetare, creare de conținut și analiză – totul disponibil într-o singură platformă.

Am încercat să simplific cât mai mult ce face platforma, care are peste 14.000 de utilizatori zilnic. Știu că sunt multe platforme internaționale ce oferă instrumente SEO pentru analiza și optimizarea site-urilor, dar mi se pare util la Senuto faptul că este în limba română, cu suport în română și prețuri de plecare mai accesibile. Pachetele încep de la 83 lei/lună, dar puteți testa gratuit timp de 14 zile, dacă vă faceți cont aici.

Vouă cum vi se pare aplicația?

Recomandă

2 Comentarii

    • E mai axat pe conținut și optimizarea lui, deși are suficiente aplicații și pentru cei care fac analiza SEO. Prețurile de plecare sunt mult mai bune.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *