fbpx

S-a terminat epoca de aur a rețelelor de socializare?

Cam asta e ideea din articolul ăsta: Twitter e pe ducă de când a fost preluat de Musk și transformat în experimentul Hai să vedem cât de repede putem distruge complet o rețea de socializare. Instagram nu mai are nici o treabă cu fotografiile, a devenit o aplicație plină de reclame și tipe care arată de multe ori prea multă piele, pentru like-uri. TikTok e pe val printre adolescenți, dar sunt șanse mari să fie blocat în țările din Occident și State, iar Facebook, well, cine mai stă pe Facebook, în afară de noi, ăștia 40+?

Teoretic autorul are dreptate, epoca de aur a rețelelor de socializare a trecut, în primul rând pentru că nu prea mai sunt bani de aruncat, și orice chestie online care nu face profit dispare. De aia toate platformele devin wallet gardens, nu te mai lasă să dai share în altă parte, să indexezi conținutul lor, vor să te țină acolo, să îți afișeze cât mai multe reclame, să facă bani de pe urma ta, pentru că să recunoaștem, nu ar plăti aproape nimeni pentru o rețea de socializare fără reclame.

Și da, comunicarea s-a mutat tot mai mult în privat, ne întoarcem la forumuri, grupuri private, chat-uri pe aplicațiile de mesagerie. Poate că e și mai bine așa, ce rost are să ne lăudăm că avem 5000 de prieteni pe Facebook (mai țineți minte limita) dacă în realitate nu știm aproape nimic despre ei, poate că nici măcar nu îi recunoaștem dacă ne întâlnim pe stradă. Nu mai bine vorbim pe chat cu 5-10 prieteni, de care ne pasă cu adevărat.

Dar Marius, cum o să mai cunoaștem oameni noi, cum o să ne extindem rețeaua, dacă social media nu mai e ce-a fost? Mă gândesc că poate redescoperim că există o lume întreagă când ridicăm ochii și telefon și începem să salutăm oameni de lângă noi. Nu știu, e doar o idee.

Add it all up, and the social web is changing in three crucial ways: It’s going from public to private; it’s shifting from growth and engagement, which broadly involves building good products that people like, to increasing revenue no matter the tradeoff; and it’s turning into an entertainment business. It turns out there’s no money in connecting people to each other, but there’s a fortune in putting ads between vertically scrolling videos that lots of people watch. So the “social media” era is giving way to the “media with a comments section” era, and everything is an entertainment platform now. Or, I guess, trying to do payments. Sometimes both. It gets weird.

For all its mess, the social networking era did a uniquely good job of just putting people together in a single place. You didn’t have to pick a server or declare your interests ahead of time; you just showed up, set a password, and got to work. Because everyone was together, these platforms were able to make it trivially easy to find people you like and content that interests you. They were able to learn about you over time, and proactively show you those people and that content before you even had to ask.

This all, of course, came with huge downsides. Retweets and quote tweets made it easy for good content to travel, but also made it easy to mass-harass anyone on Twitter. Meta’s knowledge of its users makes your Explore page more interesting, and only extends the dossier on you available to advertisers.

Recomandă

2 Comentarii

  1. Eu nu cred ca retelele sociale sunt pe duca. Eu cred ca ACTUALELE retele sociale sunt pe duca.

    Cine va avea creier si va intui ce anume se cauta, va face o retea sociala care va prelua utilizatorii actuali nemultumiti de Instagram, Facebook si Twitter.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *