Prieteni, am vesti proaste: blogurile sunt pe moarte … din nou. De data asta cei de la The New York Times readuc subiectul in discutie. E a nu stiu cata oara cand mor blogurile astea, cred ca au mai multe vieti decat pisicile, de se tot intorc printre noi. Am mai scris pe blog despre moartea blogurilor si acum 2 ani, ce am scris atunci ramane valabil si acum: blogurile nu sunt pe cale de disparitie, doar evolueaza, la fel ca orice alta platforma online.
Sigur, au aparut multe servicii de microblogging in anii care au trecut de la aparitia blogurilor (Posterous, Tumblr sunt doar 2 mai cunoscute), Facebook si Twitter sunt tot mai populare printre tineri, dar asta nu inseamna ca lumea va inceta sa citeasca si sa scrie bloguri, va inceta sa consume informatia furnizata prin aceste metode de comunicare. Din contra, WordPress, cea mai cunoscuta platforma de blogging, o duce destul de bine.
Folosesc Twitter si Facebook pentru a afla informatii si a pastra legatura cu prieteni si cunoscuti, dar informatiile nu sunt citite si consumate acolo, destinatia e alta. Ca idee, cand primiti emailuri cu recomandari de genul „uite ceva fain, merita citit” sunt linkuri catre Facebook, Twitter, Tumblr sau linkuri catre site–uri si bloguri cu articole detaliate si informatii complete?
Sa nu confundam informatia cu metoda de transmitere a informatiei, sa nu credem ca drumul e de fapt destinatia. Retelele sociale sunt utile pentru propagarea informatiei si interactiunea cu alti oameni, dar blogurile au ceva mult mai important: continutul.
Voi aveti impresia ca blogurile ar fi pe cale de disparitie? Eu le simt mai vii ca niciodata.
RT @mariussescu: In apararea blogurilor https://www.mariussescu.ro/2011/02/in-apa…
mor blogurile mai des decat „pica” yahoo-ul (sau mailul devine platit) bla bla bla 🙂
lectura: http://ma.tt/2011/02/blogging-drift/ mai mult de atat nu pot sa spun 🙂
O completare perfecta.
De acord cu cele zise. Cred ca lucrul asta vine si din faptul ca Facebook-ul este scos din ce in ce mai mult in fata ca cea mai buna platforma de promovare pentru orice. Cum ai zis si tu FB+Twitter+[insert any other SN] sunt mijloace de transport pentru continutul blogurilor, care au pana la urma, cea mai buna conversie, atunci cand promovam un produs/ serviciu, tinand cont ca ne dorim mai mult decat notorietate. Sigur, va sosi Fcommerce-ul peste noi si totusi, cati oameni ne vor gasi magazinul pe Facebook in marea de poze,link-uri,like-uri,share-uri,fb ads, sponsored stories, etc?
Şi de twitter se zice că-i pe moarte, şi eu ciripesc bine mersi. Sunt oameni care încă nu s-au săturat de twitter, oameni cu care poţi socializa în voie şi de la care aflii informaţii importante. Deci, nici blogurile şi nici twitterul nu-s pe moarte.
S-a saturat lumea de twitter si iti spun si dupa ce sa te uiti. Cate articole mai vezi acum cu titluri de genul „5 metode sa dublezi numarul de followeri” si cate vezi acum legate de facebook etc… In 3-4 luni vom vorbi de foursquare si tot asa…
Ah! S-a deşteptat lumea, şi-a dat seama că-i ridicol să continui cu astfel de articole, la fel se va întâmpla şi cu „cum să scrii bine pe blog, cum să adugi vizitatori sau cum să faci bani”. E aproape normal să se încheie perioadele astea.
Nu neaparat, e doar un cerc… la anu’ revine la moda chestia asta si tot asa. Acum vad ca revin la moda articolele despre afisari pe blog, trafic etc. e amuzant intr-un fel
Inca una: WordPress 3.1 se apropie de 1mil de download-uri de cand a fost lansat update-ul. Deci putem trage concluzia ca cel putin 1mil de bloguri sunt updatate la zi si ingrijite si nu doar ferme de continut si spam.
[…] din nou? De data asta sunt îngropate de agenţia Hyperactive prin HyperActive Digital […]