De ce nu mai au efect reclamele

Unul din motivele pentru care lumea nu se mai uita la reclame sau le ignora complet este ca multe dintre ele au ajuns sa fie false, prezentand concepte si situatii care in viata reala nu exista, invocand nevoi pe care consumatorii nu le au.

reclame-viral

De exemplu ma amuza multimea de reclame la diverse iaurturi, toate pretinzand ca iti asigura portia zilnica de sanatate, cand pe eticheta primele ingrediente sunt E-urile si stabilizatorii. Idem, reclamele la mezeluri, care sunt prezentate ca fiind necesare pentru o alimentatie echilibrata, desi nu exista mezel fara amidon de cartofi injectat in el. Sa mai zic si de ultimele reclame la Coca-Cola, care incearca sa convinga consumatorii de “nici o masa fara Coca-Cola”? Sa mai adaug si reclamele la creditele de tot felul care ne sunt prezentate ca solutia pentru o viata mai buna, cand toti cei care au un credit nu stiu cum sa scape mai repede de el?

Ati prins ideea, nu ne mai uitam la reclame pentru ca nu mai avem incredere in ele. Multe branduri au uitat sa se adreseze nevoilor reale ale consumatorilor, au uitat sa vorbeasca pe limba lor, au uitat sa se puna in pielea clientilor. O reclama buna trebuie sa prezinte o solutie la o nevoie reala: cumpara produsul meu pentru ca vei avea avantajul X.

Recunosc, e posibil ca eu sa exagerez, mai ales ca lucrez in domeniu. E posibil ca marea masa a consumatorilor inca sa fie influentati de reclame. Totusi, cred ca tot mai multi oameni se desteapta, si reclamele false, care nu sunt ancorate in realitate, au un efect tot mai redus asupra deciziei de cumparare a unui produs.

Pe tema asta va recomand si un microblog care parodiaza efectul reclamelor asupra consumatorilor, Things Real People Don’t Say About Advertising.

Voi de ce credeti ca nu mai au efect reclamele asupra noastra?

Recomandă prietenilor!



7
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
relansat
Vizitator

in ce sens nu se mai uita? adica, fizic nu se mai uita sau nu mai cumpara? de exemplu, sotia mea e fascinata de cea mai penala reclama facuta ever (parizaki ifantis, sau cum dracu’ se cheama), in schimb nu consuma parizer (aproape) niciodata 🙂

anda_elena
Member

Am scris, de curand, o postare despre ceea ce poti invata din reclame http://saptepietre.blogspot.com/2011/02/ce-poti-invata-din-reclame.html .
Cand unele mesaje sunt atat de tampite, iar ideile – si mai si – zau ca nu ma simt atrasa de cumparaturi!

Reclame Tv
Vizitator

Asteptam reclame romanesti “ancorate in realitate” ca de fictiune si reclame mincinoase suntem satui.

relansat
Vizitator

@marius si melodia face parte din reclama. unii mananca chips-uri doar ptr ca le-au placut jingle-ul de la radio/tv, creede-ma 🙂

Reclame Tv
Vizitator

O da, copiii sunt innebuniti dupa Parizaki Ifantis (la melodia din reclama ma refer).

trackback

[…] O reclama bună trebuie să prezinte o soluție la o nevoie reală: cumpără produsul meu pentru că vei avea avantajul X. – Marius Sescu. […]