Luna trecuta Andi si-a sustinut licenta, care a avut titlul de mai sus, iar printre blogurile studiate s-a aflat si al meu.
Concluzia lucrarii de licenta era ca da, blogurile pot exercita o influenta puternica asupra unui brand, atat pozitiva cat si negativa, mai ales daca este realizata o campanie coordonata, pusa la punct. Deja trecem si in Romania de un milion de cititori de bloguri, iar daca blogurile care sprijina o campanie o fac intr-o maniera realista, publicul va fi receptiv la mesajul transmis.
Cateva branduri care au beneficiat de o crestere a notorietatii si, probabil, si a vanzarilor, datorita campaniilor derulate in blogosfera: Dacia, Marketonline, Audi, Fiat, Bestjobs, Toyota, Heineken. Succesul campaniilor difera de la un brand la altul, in functie de metoda aleasa ( bannere, advertoriale, drive test ) si de bloggerii implicati in campanie.
Una dintre probleme, in prezent, este canibalizarea blogosferei romanesti. Blogurile cu un trafic ridicat, cunoscute, nu sunt foarte multe. Daca anul trecut campaniile pe bloguri erau rare, anul acesta ele s-au inmultit, iar odata cu ele, a crescut si atentia acordata blogurilor. Practic, pana acum, un blogger se bucura daca primea o oferta de campanie de promovare sau testarea unei masini, a unui laptop, rucsac pentru laptop, telefon mobil, periuta de dinti, spuma de ras si cine stie unde se va ajunge…
De acum, odata cu inmultirea ofertelor, bloggerii trebuie sa aleaga cu atentie campaniile in care se implica si modalitatea prin care promoveaza brandurile propriei audiente. Altfel, exista riscul ca aceasta sa devina neincrezatoare in legatura cu articolele de pe blog, iar asta rezulta in pierderea audientei si implicit a influentei acelui blogger in cadrul comunitatii construite in jurul blogului.
Cum ar fi de exemplu ca pe un blog despre muzica si filme sa apara un review facut unui telefon mobil? Nu prea pica bine in peisaj nu?
In termeni simpli, bloggerii trebuie sa invete acum sa spuna si NU advertiserilor interesati de reclama pe bloguri, daca considera ca produsele sau serviciile care se doresc a fi promovate nu corespund profilului cititorilor sau nu ar fi utile acestora. Desigur, asta depinde de verticalitatea bloggerului si de „foamea lui”.
articolul mi-a adus aminte de o replica din Filantropica : „Mana intinsa care nu spune o poveste nu primeste pomana”
Hopa! Uite imagine si cu portocala mea de blog! 😀
Acsel, scoate banul.
[…] Asta e una din situatiile in care nu stiu daca sa fiu flatat sau sa fiu nervos. Ma uit pe site, scrie mare FrontBlogs. Articolul meu e pe-acolo, deci ar trebui sa fie de bine. Ma uit in Inbox, nici un e-mail de la FrontBlogs, FrontNews sau Bazar Publishing. Poate l-am sters din greseala. Ma uit sa vad ce mai au pe site: interviuri cu Boioglu si Andrei Rosca (Boioglu nu are prenume pentru ca-mi scapa, Rosca are pentru ca e un nume de familie mai comun), prin urmare ar trebui sa fie si asta de bine. Mai fac oleaca de browse, vad un articol despre o lucrare de licenta cu tema Influenta bloggurilor asupra unui brand. La final scrie ca de fapt articolul e scris de Marius. […]
[…] bloggurilor asupra unui brand – original versus articol […]
hey am si eu o intrebare la tine cum ti sa parut tema de licenta ` `Influenta blogurilor asupra unui brand` ca as vrea sa stiu mai multe detalii cu privire la ea
ms…