Cum poți crește interacțiunea cu fanii de pe Facebook în 2014

Acum că mesajele postate de branduri pe paginile de Facebook sunt afișate către tot mai puțini fani (se discută de un reach de 3% față de 16% cât era înainte) apar tot mai multe articole despre cum poți crește interacțiunea cu fanii pe pagina de Facebook, cum îi poți motiva să răspundă mesajelor postate.

Fac o paranteză și zic că din ce am analizat noi, nu e dracul chiar așa de negru, paginile de care ne ocupăm la Advertica pentru clienți au undeva între 5 și 10% reach, adică 5 oameni din 100 văd efectiv mesajele postate, dar depinde foarte mult de domeniul în care activează clientul, cum au fost obținuți acei fani (fanii care au dat like singuri sunt mult mai activi decât cei obținuți în urma unor campanii de promovare) și cel mai important, depinde de tonul folosit în comunicarea cu fanii și de conținutul postat pe pagină. Sunt și domenii cu reach de 10-30% din totalul de 8-10 mii de fani, la fiecare mesaj postat.

E evident că dacă pe o pagină de Facebook se postează doar conținut promoțional (cumpărați de la noi, am lansat produsul X, brandul nostru e cel mai tare) fanii se vor plictisi rapid, dar dacă mesajele postate sunt amuzante, educative, informative, interesante, și fanii vor reacționa mult mai bine.  Regula e tot 80-20, adică doar 20% conținut promoțional.

Partea mai interesantă este că Facebook ține cont foarte mult de interacțiunea fanilor cu mesajele postate în creșterea sau scăderea reach-ului organic. Cu alte cuvinte, dacă ai postat 3 mesaje pe pagina de Facebook într-o zi și ele au fost bine primite de fani (like, share, comentarii) sunt șanse mult mai mari ca mesajele postate ulterior să fie văzute de mai mulți fani, iar dacă ai postat 3 mesaje care nu au generat nici o reacție, cel mai probabil următoarele vor fi văzute și de mai puțini fani.

E un cerc vicios pentru brandurile dependente de Facebook în generarea de trafic și vânzări, dar soluțiile sunt simple: faceți concursuri prin aplicații interactive (nu e o soluție pe termen lung), plătiți pentru a ajunge cu mesajul la toți fanii (costă mult), sau creați conținut mai bun (bingo).

Regulile pentru a genera reacții din partea fanilor nu s-au schimbat: fiți sinceri cu fanii, intrați într-un dialog cu ei și evitați să vorbiți doar despre voi, arătați personalitatea brandului, postați imagini (deși în ultima perioadă am remarcat că și mesajele text au un reach bun), puneți întrebări, oferiți fanilor acces la informații în exclusivitate, recompensați-i și încercați să nu fiți plicstisitori, cu mesaje prea lungi.

10-Ways-To-Boost-Your-Facebook-Page-Engagement-infographic-infographic-1-620x2990

Sursa infografic.

Recomandă prietenilor!



4
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Gratian Lascu
Vizitator

Cum poți crește interacțiunea cu fanii de pe Facebook în 2014 – http://t.co/p6liPHsRVW via @mariussescu

Marius Sescu
Vizitator

RT @gratianl: Cum poți crește interacțiunea cu fanii de pe Facebook în 2014 – http://t.co/p6liPHsRVW via @mariussescu

Ciuperca Elena
Vizitator

Cum poți crește interacțiunea cu fanii de pe Facebook în 2014 – http://t.co/exQ6Z0L3EC via @mariussescu

Marius Sescu
Vizitator

RT @CiupercaElena: Cum poți crește interacțiunea cu fanii de pe Facebook în 2014 – http://t.co/exQ6Z0L3EC via @mariussescu