fbpx

Ce e așa de greu să instalezi un WordPress…

Când vine vorba de site-uri de prezentare, pentru majoritatea clienților cu care lucrăm la Advertica noi recomandăm WordPress, e cel mai accesibil CMS ca și costuri de programare. Am vrea să facem mai multe site-uri cu CMS-uri realizate de la zero, dar să fim serioși, sunt prea puțini clienții dispuși să aloce de la mii la zeci de mii de euro pentru a dezvolta așa ceva. Ce este mai interesant legat de WordPress e că platforma a ajuns atât de populară încât toată lumea are impresia că știe să instaleze WordPress, să facă site-uri, și mulți clienți au impresia că asta înseamnă să ai un site profesionist – cumperi o temă la 50 de euro, faci câteva clicuri și gata, ești în afaceri, vinzi de rupi.

Și mai amuzant este că până și alesul unei teme de WordPress e complicat, doar 2-3% dintre cele existente pe piață chiar sunt ok, cu grafică plăcută, cod curat, fără erori, timp de încărcare mare și module inutile băgate pe gât.

Dacă vrei doar o simplă pagină de net poți să îți încerci norocul instalând singur o temă de WordPress.

Dacă vrei un site profesionist care să vândă nu ai nevoie de un novice ce știe să pună WordPress pe un hosting de 1 euro, ci de o agenție cu experiență care:

  • Pleacă de la brieful completat de tine, analizează piața, concurența, poziționarea ta și vine cu propuneri de grafică web ce respectă identitatea vizuală a firmei și oferă unicitate prezenței tale pe internet.
  • Plecând de la grafica web acceptată de client codează o temă cu funcțiile și elementele solicitate, gândită astfel încât să se încarce rapid, să arate bine și să îți atingă obiectivele, care diferă în funcție de ce vrei să obții – informare clienți, atragere de lead-uri, vânzări…
  • Organizează elementele vizuale și structurează informația de pe site pentru ca aceasta să fie ușor de accesat de către vizitatori. E mult de povestit, dar cel mai simplu e să începi de la regula celor trei clicuri, după ce intri pe site să poți ajunge în orice secțiune de interes cu maxim 3 clicuri, fără a căuta inutil printr-o mulțime de pagini și submeniuri.
  • Optimizează tema și conținutul furnizat de tine pentru ca site-ul să fie indexat corect în timp și în motoarele de căutare, pe cuvintele cheie relevante domeniului tău. Știu, sunt banalități, dar am preluat site-uri făcute de alții unde era blocată indexarea de către Google, și clientul nu știa de ce nu intră nimeni pe site. Ce SEO să mai vrei, când programatorul blocase indexarea site-ului, practic acel site nu putea fi găsit decât dacă știai adresa lui?
  • Efectuează revizii pe cod și design pentru ca site-ul să fie compatibil cu toate browserele moderne.
  • Oferă consultanță în alegerea unui hosting bun, în funcție de cerințele clientului. Sigur, un hosting la 5 euro pe lună e bun dacă ai câteva sute de vizitatori, dar dacă te aștepți la mii de clienți lunar ai nevoie de mai mult.
  • Recomandă și instalează doar pluginurile necesare pentru optimizarea site-ului, fără a încărca baza de date inutil și a crește timpul de încărcare. Am văzut site-uri de prezentare pe WordPress cu 50 de pluginuri, majoritatea pentru lucruri banale, ce puteau fi realizate cu o simplă linie de cod. Diferența este că o agenție reală are și programator ce poate crea funcțiile necesare, un amator va instala pluginuri pentru orice îi cere clientul, pluginuri ce îngreunează site-ul, baza de date și după aceea clientul se miră de ce îi crapă site-ul zilnic.
  • Realizează integrările între site și diverse aplicații externe – Facebook Pixel, Google Analytics, coduri de tracking, serviciul de email marketing, serviciul de chat, butoanele de sharing în rețelele sociale, etc..
  • Setează corect site-ul și aplicațiile conexe – pagina de Facebook sau Instagram, Search Console cu sitemap-urile asociate corect, Google Business.
    Oferă instruire în utilizarea interfeței de administrare și modificarea informațiilor de pe site.
  • Structurează corect informațiile de pe site pentru a optimiza site-ul astfel încât clientul să își atingă obiectivele.
  • Realizează documentația tehnică, la site-urile complexe.
  • Integrează corect site-ul cu alte aplicații, API-uri, procesatori de plăți.
  • Efectuează retușuri după lansarea site-ului, dacă e nevoie.

Toate cele de mai sus înseamnă zeci de ore de muncă, multă experiență în spate, și când vă mai întrebați de ce unii cer mii de euro pe un site de prezentare și îl fac în 2-3 luni, iar alții vă instalează o temă pe site într-o singură zi și vă cer 100 de euro, aveți mai sus răspunsul.

Prețul mic înseamnă că elementele de mai sus lipsesc sau nu sunt realizate corect, profesionist. Nu primiți un site personalizat, unic, gândit pentru a vă crește notorietatea, traficul și vânzările, site aliniat cu identitatea vizuală a brandului, optimizat pentru a vă ajuta să creșteți afacerea, ci doar o pagină banală de internet, just another website.

Mi-am dat seama că de multe ori nici noi nu prezentăm toate elementele de mai sus clienților, deoarece le considerăm obligatorii pentru un site bun, și noi considerăm că e logic să le facem pentru clienți, dar sunt mulți care afirmă că realizează site-uri când ei de fapt pun doar o temă, eventual cu un import de conținut demo, și după aceea lasă clientul să se descurce singur.

Si clientul se miră de ce nu merge treaba, că doar el a dat 100 de euro cuiva și acum are site…

Recomandă

5 Comentarii

  1. Multi vor sa fie online, sa vanda sa rupa cum bine zici, dar 100 euro e destul. Cam greu asa ceva, daca nu chiar imposibil.

  2. De asta multe business-uri nu au prezenta online sau daca au e facuta de un dude care a instalat si el o tema de wordpress, dar care nu mai arata ca in prezentare, ca nu sunt pozele dimensionate ok si nici contentul nu mai are aceeasi lungime. Iar cand clientul vrea sa modifice unele lucruri de bun simt, ia developerul de unde nu-i.

    Acu sa fim seriosi, daca chemi un nene sa-ti monteze o mobila luata de la ikea, iti ia 1000 ron, dar ai pretentii de mega site cu 200 de euro, ca ce e mare lucru sa instalezi un wordpress, asa cum ai zis si tu.

    Am primit un request de genul asta nu demult.. pe un proiect european, unde trebuia sa fac mai intai o oferta de pret, care sa fie atasata la dosar, iar dupa primirea finantarii trebuia “sa ne apucam de treaba”. In oferta initiala tot bugetul pentru prezenta online era 200 de euro. Am crezut initial ca a gresit cifrele.. dar nu 🙂

    • Da, e amuzant la început, acum râd și eu când văd bugete de genul ăsta. Și problema nu e doar bugetul, ci că așteptările nu sunt corelate cu suma pe care clientul e dispus să o plătească.

  3. Să te ferească norocul să dai peste clienți care nu se târguiesc la prețul cerut dar care nu știu ce vor și nu oferă absolut nimic pentru a le realiza identitatea online. E crimă și pedeapsă, la propriu și la figurat… practic nu știi de unde să o apuci și preferi să-l trimiți la origini…

    Încerci să le explici, să le desenezi… nu pricep nimic. Culmea este că tot business-ul lor se desfășoară în offline la nivel local și prezența online nu i-ar ajuta în mod semnificativ decât poate doar e un semnal că vorbim de oameni serioși în business-ul respectiv. Vor să fie online pentru că toată lumea este acolo sau… pur și simplu doar pentru o adresă de email profi 🙂

    • Din păcate știm cum e să lucrezi cu astfel de clienți, dar acum îi evităm. Sunt 2 variante la noi, ori clientul care știe exact ce vrea și noi îi oferim ce are nevoie pentru a își atinge obiectivele, ori clientul care nu are nici o tangență cu internetul dar ne lasă nouă mână liberă să facem lucruri profi pentru el. Cum spuneai și tu, clientul care nu știe ce vrea dar nici nu e dispus să asculte e de evitat.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *