Una pentru patroni – investiți în fotografii bune pentru ce vindeți

Lăsând la o parte miștourile despre cum în ziua de azi toată lumea se crede fotograf după ce a descoperit cum se pune în filtru în Snapseed, pe mine mă îngrijorează cât de mulți antreprenori nu înțeleg importanța unor fotografii profesioniste pentru produsele sau serviciile pe care le vând. Sunt afaceri ce bagă mii de euro în promovare lunar pe internet, dar nu își rup de la gură câteva sute de euro pentru o ședință foto profi, în urma căreia pot avea material de lucru pentru toate campaniile, pe cel puțin un an. Și e păcat, că banii investiți în poze profi se întorc de multe ori înapoi.

Avem clienți la Advertica care știu că e important să facă ședințe foto profi pentru produsele sau serviciile lor, și clienți care au impresia că e suficient să ia poze de pe Google.

Pe lângă problemele de copyright care pot apare dacă folosești poze fără licență comercială, cel mai trist e că majoritatea antreprenorilor încă nu conștientizează importanța impactului vizual. O poză face cât 1000 de cuvinte, și degeaba încerci tu să vinzi produse sau servicii premium, la primul contact vizual oamenii în primul rând se uită la imaginile produsului sau serviciului, dacă fotografia e proastă senzația e de sărăcie, neprofesionalism.

Inclusiv atunci când realizăm un site diferența între fotografiile profi și cele amatoriale se simte instant, poți să ai tu cel mai tare site ca funcționalități, cu cel mai fain design, cele mai bune și targetate campanii pe Facebook, dacă fotografiile de pe site și din reclame sunt proaste se simte.

Deci, dacă aveți o afacere și vă întrebați ce ar trebui să faceți pentru a atrage mai mulți clienți prin internet, primul pas ar fi să vă uitați cu un ochi critic la site, pagina de Facebook, Instagram și ce mai folosiți pentru a vă promova online și să vă întrebați: eu aș cumpăra produsul sau serviciul ăsta, dacă m-aș lua doar după imagini?

Dacă răspunsul e NU, atunci cereți de la prieteni recomandări de fotograf, cereți portofolii de la ei, vedeți ce vă atrage privirea și apucați-vă de treabă.

Update: și un comentariu lăsat de un fotograf profesionist, Alexandru Bialis, pe Grupul Antreprenorilor din România, legat de fotografiile profesioniste – e adevărat, contează și cum folosești fotografiile:

Cei mai multi antreprenori pentru care eu am realizat fotografie corporate sau food, au realizat ulterior ca gestionarea eficienta a acestora îi depaseste tehnic sau nu au idei in a le plasa in campanii care sa le aduca profit.
Si au concluzionat ca “am facut si poze profi si tot degeaba”
Apelau la fel de fel de compromisuri de design grafic cu costuri mici si constatau ca efectul era aprope zero.
Fotografia de produs facuta fara o strategie de marketing prealabila e ca si plecatul in excursie fara nici un scop sau o destinatie clara, cu speranta ca tot o fi cumva.
In medie antreprenorii începători, investesc mai toti cu prioritate in chestii fizice, faianțe, design interior-exterior, domenii web, dotari tehnice diverse iar la final constata ca nici un client nu se da interesat de “minunatia” facuta.
Si atunci începe scarțâiala cu obtinutul materialului publicitar destinat promovarii.
Moment in care banii s-au cam terminat. 🙂

Recomandă prietenilor!
  • 207
  •  
  •  
  •  
  •   

1
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Veronica
Vizitator

Susțin și confirm, m-am convins singură de necesitatea unor poze profi a produselor mele. Pentru lansarea site-ului am apelat la un fotograf pentru fotografie de produs și sunt sigură ca vor avea impact.