Cum s-a dus în cap marketingul afiliat prin eMag

Update după ce am discutat cu cei de la Profitshare: se pare că interdicția cu linkurile afiliate nu e pentru recomandările făcute prietenilor, ci ca să nu pui alte persoane să facă comenzi în numele tău, folosind linkurile tale afiliate, adică tot un fel de comenzi făcute în nume propriu. Și m-au ajutat și în cazul comenzii anulate, de fapt eșuase la acel cumpărător plata cu cardul prima dată și de aceea nu se înregistrase comisionul.

Era o vreme când eram mare fan al marketingului afiliat prin România, credeam că poate fi o sursă bună de venituri suplimentare pentru bloggeri, influenceri și oameni ce au comunități puternice în jurul lor. Între timp de la viziunea ideală pe care o aveam eu, că marketingul afiliat este ca și cum ai face recomandări de produse utile pentru prieteni, văd că s-a ajuns la SEO spam și spam practicat la greu de multe site-uri, și mai nou am aflat că nici nu mai ai voie să recomanzi prietenilor produse prin linkuri afiliate, că încalci regulamentul de afiliere, cel puțin în cazul eMag.

Recunosc că nu am urmărit cu atenție toate regulile de afiliere de la toți advertiserii, dar am câteva linkuri afiliate pe blog, și din când în când mai recomandam prietenilor cele mai bune produse pentru ce au ei nevoie, prin cercul meu de prieteni sunt cunoscut ca tipul cu IT-ul și calculatoarele. Repet, nu trag eu de oameni, ei vin la mine și îmi cer recomandări. Nu erau bani mulți, maxim de niște ieșiri în oraș, dar să spunem că merita să aloc câteva ore lunar pentru asta.

Nu mă refer la făcut comenzi personale prin linkurile afiliate, dar când ai un prieten care îți cere să îi recomanzi trei laptopuri bune până în 3000 de lei, impresia mea este că eu fac treaba unui consultant de vânzări eMag căutând cele mai bune produse pentru ce are nevoie omul, și nu ar avea de ce să interzică folosirea linkurilor afiliate. Eu stau 1-2 ore să fac comparații, să caut cele mai bune oferte, și îi dau prietenului recomandările de laptopuri cu linkuri afiliate.

Ei bine, se pare că sunt un criminal și nu am voie să fac așa ceva, deoarece regulamentul de afiliere eMag spune că:

Afiliatul nu are voie:
sa faca comenzi, sa completeze formulare sau sa faca alte tipuri de actiuni pe website-ul eMAG.ro in numele unei terte parti sau sa autorizeze, asiste sau incurajeze alta persoana sau entitate sa faca acest lucru;

Nu mi se aprindea beculețul dacă nu pățeam o fază din asta cu un prieten bun. Îmi cere omul să îi recomand un calculator ok pentru domeniul lui, fac analiză, îi recomand 2 modele de pe eMag cu link afiliat, omul comandă unul, primește produsul, e super mulțumit, îmi trimite poză cu calculatorul, peste o lună văd că eMag anulează comisionul din Profitshare, pe motiv că a fost anulată comanda.

Cum să nu te enervezi, când știi că ai muncit 1 oră pentru comanda aia? Și afiliații de pe Marketing Afiliat Romania zic că asta e singura variantă, au anulat comisionul deoarece nu am voie să recomand prietenilor prin linkuri afiliate.

Dacă adăugați la faza asta regula aia cu perioada de valabilitate cookies pentru linkuri afiliate de doar 24 ore, pusă tot de eMag, cred că ajungeți la concluzia trasă de mine: marketingul afiliat în România, cel puțin în cazul eMag, mai funcționează doar dacă faci SEO spam sau spam intens prin email marketing și social media, pentru a genera cât mai multe clicuri într-un interval scurt de timp.

Aveți altă părere?

Recomandă prietenilor!



6
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Adrian
Vizitator
Adrian

Wow, ce tzeapa! cookie 24 de ore? si nu poti sa dai un link pe messenger?

Jenanti.

Andrei
Vizitator

Interpretarea mea asupra regulamentului este ca nu ai voie sa incurajezi alte persoane sa: faca comenzi, sa completeze formulare sau sa faca alte tipuri de actiuni pe website-ul eMAG.ro in numele unei terte parti

Cristi
Vizitator
Cristi

Salut,

Tot caut pe profitshare perioada de valabilitate pentru cookies dar nu gasesc, unde trebuie verificat.