Mă uitam la slideshow-ul ăsta cu cele mai mari erori de marketing realizate de companiile americane în timpul uraganului Sandy. Unele și-au cerut scuze când au fost criticate pentru greșeli, altele nu.
De departe cel mai criticat a fost American Apparel, care a trimis clienților din statele afectate de uragan un email prin care le oferea 20% reducere la cumpărături, în cazul în care se plictiseau în casă. Brandul nu și-a cerut scuze, dar pe de altă parte Ryan Holiday, directorul de marketing al companiei și autorul Trust Me, I’m Lying: Confessions of a Media Manipulator (să citiți cartea, merită), e cunoscut pentru strategiile de marketing controversate realizate de-a lungul timpului pentru diverse branduri.
Trecând peste părțile pozitive și negative ale diverselor strategii de marketing în situații de genul acesta, mă gândeam acum câte companii românești au știut să folosească calamitățile naturale (inundații, ninsori etc) pentru a veni în întâmpinarea consumatorilor. Nu neapărat pentru a genera vânzări, ci pentru a atrage atenția, pentru a arăta că le pasă, pentru a fi în mijlocul evenimentelor.
Nu mi-a venit în minte nici un brand, dar poate mă ajutați voi. Ce companii de la noi s-au folosit de dezastrele naturale pentru a veni în sprijinul celor afectați, pentru a își consolida imaginea?