Marketing online: de ce sunt importante vânzările, nu clicurile

BuzzFeed a descoperit recent o rețea de aplicații pentru Android ce urmărea comportamentul utilizatorilor reali ai aplicațiilor, după aceea îl clona folosind diverse softuri ce simulau comportamentul utilizatorilor, pentru a genera venituri de ordinul zecilor de milioane de dolari. Evident, nu sunt cifre exacte, dar se estimează că în jur de 23% din afișările de reclame făcute în cadrul aplicațiilor mobile sunt generate de roboți, și în primele 4 luni din acest an peste 700 de milioane de dolari au fost furate prin astfel de metode, doar din aplicații.

Povestea e interesantă, să o citiți la cafea, mai ales dacă lucrați în domenii conectate la internet și advertising. Apps Installed On Millions Of Android Phones Tracked User Behavior To Execute A Multimillion-Dollar Ad Fraud Scheme.

Evident, Google nu știa nimic, dar pe de altă parte, cât timp sistemul merge de ce să nu iei banii advertiserilor bucuroși că au multe clicuri, nu?

În română, dacă nu v-ați prins care era faza: O companie, We Purchase Apps,  cumpăra aplicații de Android, urmărea cum le folosesc oamenii, apoi programatorii din companie realizau niște softuri ce simulau comportamentul utilizatorilor reali și după aceea umflau factura băgând multe clicuri false, făcute de aceste programe. Advertiserii se bucurau că lumea face clic pe reclamele lor, Google le tăia factura, lua banii de la advertiseri, iar We Purchase Apps, prin diverse conturi, încasa banii din vizualizările false.

De asta eu spun mereu clienților să nu se bucure că au multe like-uri, clicuri sau vizualizări la reclame, ci să măsoare interacțiunea umană – câți oameni s-au arătat interesați de produse sau servicii, câți au trimis mesaje sau au lăsat comentarii, câți au sunat, și evident, cel mai important lucru, câți au cumpărat. În funcție de asta calculezi randamentul campaniilor, lead-uri și vânzări, nu după clicuri și afișări. Nu zic că totul este o fraudă, ci că prefer rezultatele palpabile, nu ce îmi spune o companie sau alta.

One way the fraudsters find apps for their scheme is to acquire legitimate apps through We Purchase Apps and transfer them to shell companies. They then capture the behavior of the app’s human users and program a vast network of bots to mimic it, according to analysis from Protected Media, a cybersecurity and fraud detection firm that analyzed the apps and websites at BuzzFeed News’ request.

This means a significant portion of the millions of Android phone owners who downloaded these apps were secretly tracked as they scrolled and clicked inside the application. By copying actual user behavior in the apps, the fraudsters were able to generate fake traffic that bypassed major fraud detection systems.

App metrics firm AppsFlyer estimated that between $700 million and $800 million was stolen from mobile apps alone in the first quarter of this year, a 30% increase over the previous year. Pixalate’s latest analysis of in-app fraud found that 23% of all ad impressions in mobile apps are in some way fraudulent. Overall, Juniper Research estimates $19 billion will be stolen this year by digital ad fraudsters, but others believe the actual figure could be three times that.

Recomandă prietenilor!



2
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
DanielV
Vizitator

Pai daca s-ar raporta toata lumea la vanzari si nu la like-uri si shareuri jumatate din bloggeri, vloggeri, instagrameri sau influenceri facebook ar disparea.
Toti dubiosii care apar in trending pe youtube mancand lipici, detergent sau cactusi pentru subscriberii lor ar disparea si ei.
Nu ar fi pacat sa se ia painea / detergenul de la gura atator oameni? Sau sa se distruga asemenea ecosistem?