Marketing pe TikTok?

Observ tot mai mult interes pentru TikTok (da, am și eu cont, în fiecare an pun ceva nou) din zona brandurilor și a oamenilor de comunicare de la noi, și deja se discută despre reclame pe TikTok, cum să îți faci cont de brand acolo, așadar o să zic eu ce nu spune nimeni direct: TikTok e o aplicație folosită mai ales de copii și adolescenți, de plictiseală. Pentru majoritatea brandurilor, nu e o platformă ce le poate crește vânzările.

Da, poate crea dependență, o știu de pe vremea când era cunoscută drept Musical.ly, înainte să fie cumpărată de chinezi, copiii o iubeau încă de atunci. Da, apar virale, unele branduri se pot lipi de trenduri, limita e cerul, 14 milioane reach garantat, pentru cei mai vechi în branșă. Totuși, doar pentru că e foarte populară pe moment nu înseamnă că toate brandurile trebuie să fie acolo.

Dacă nu vindeți ceva dedicat strict adolescenților nu are rost să vă bateți capul cu TikTok pentru promovare. Nu strică un cont personal acolo, pentru urmărit trenduri, mai ales că pe timpul pandemiei aplicația a fost invadată și de bătrânii din generația mea, adică +30, pentru a face mișto de copiii lor, dar cam atât.

În State 42% dintre cei cu vârsta între 13-16 ani au cont de TikTok, deși cele mai utilizate aplicații sunt în continuare Instagram și Facebook. TikTok e pe ultimele locuri, practic când nu mai ai nimic de făcut pe restul platformelor intri și pe TikTok.

Prin 2016 spuneam că Snapchat nu va prinde în România, nici ca număr de utilizatori, nici pentru marketing. Pe atunci Snapchat era cam ce esteTiktok acum, o aplicație tentantă, creștea rapid, viitorul părea glorios, până când le-a copiat Facebook toate filtrele și efectele. Evident, mulți m-au contrazis atunci, dar să fim serioși, când ați auzit de ultima campanie făcută de un brand mare pe Snapchat la noi?

Tiktok va crește ca număr de utilizatori, sunt sigur, presupun că și la noi cel puțin un sfert dintre adolescenți au cont acum. Va crește și timpul petrecut zilnic în aplicație, că sunt clipuri amuzante și conceptul din spatele aplicației e gândit să te țină acolo, de exemplu ca să închizi aplicația trebuie să apeși de trei ori, nu o dată, ca să mai scoată 3 vizualizări. Și aplicația de editare video e foarte bună, are tranziții și efecte faine, până când o va copia Facebook sau Instagram.

O problemă mare e la conținut, că și pe România deja sunt foarte multe înjurături, clipuri sexy, manele, dacă se coboară prea mult nivelul nu știu cum va evolua. Acum un an era destul de curată aplicația, în 2020 din trei clipuri două sunt jenant de slabe, pe pagina cu recomandări.

Viitorul TikTok în România

Se vor scrie niște articole lungi cu tips and tricks, cum să te promovezi cel mai bine, cum să te folosești de meme-urile populare, de etichetele trending pentru a ajunge pe pagina #ForYou și #ForYouPage, ce filtre gen G6 să folosești.

Vor apare niște branduri faimoase ce vor face campanii și la noi, ca să dea bine în comunicatele de presă cu …Primul brand ce se promovează pe TikTok în România.

După 6 luni vor rămâne doar reclamele la produse proaste, care plătesc la CPM cât mai puțin. Afacerile serioase vor realiza că nu au ce să le vândă pe TikTok adolescenților, că portfofelele cu bani sunt la părinții lor.

Și acum demonstrați-mi că mă înșel, și cum campaniile de pe TikTok vor rupe, și ne vom umple de quality content. 🙂

Bonus, apropo de sexisme, LG s-a fript deja în Polonia pe TikTok.

Bonus 2 – un live despre TikTok cu Laura Savu.

Recomandă prietenilor!
  • 129
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
7 Comentarii
Ultimele
Primele Top voturi
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile
Andrei

Da, prinde la tineri pentru ca e amuzanta, dar dupa ce stai doua ore acolo nu ramai cu mare lucru. Nu esti mai informat, mai educat, doar constati ca au trecut doua ore.

DanielV

Spre deosebire de toate celelalte aplicatii de social media, de unde dupa 2 ore de browsing te simti informat, mai educat?

Dan Ciulea

Nu totul trebuie făcut din perspectiva vânzării imediate, acolo poți să-ți ”pregătești” comunitatea pentru când va ajunge la vârsta publicului tău țintă. E drept, asta înseamnă investiție pe 5-10 ani… doar atunci vei avea rezultate, iar dacă ai bugete, eu zic că mertiă prezența ta acolo. Evident că nu se aplică oricărei afaceri.

DanielV

Snapchat a dat chix la nivel global pentru ca Zucc a zis ca daca nu ii poate cumpara atunci ii poate falimenta. Asa ca a copiat fara rusine tot ce era diferit de la Snapchat si a integrat in propriile platforme (sa nu uitam ca story-urile de acolo vin).