fbpx

Ți-ai cumpăra o mașină cu o stea Euro NCAP?

Citeam test-drive-ul publicat de Meșter pe AutoCritica pentru Dacia Jogger Hybrid și două lucruri mi-au atras atenția. În primul rând prețul, care începe de la 25.000 euro, adică e cea mai scumpă Dacia ever, și în al doilea rând faptul că are o singură stea Euro NCAP. Și mă gândeam în sinea mea că nu aș cumpăra niciodată o mașină ce are media de o stea pentru familie, chiar dacă strict la siguranța structurală a mașinii modelul a primit 3 stele.

Voi?

Să zicem că lăsăm la o parte prețul, să spunem că modelul chiar va funcționa bine ca full hybrid, deci performanțe ok și consum redus. Din punctul meu de vedere, mașina asta va fi marketată mai ales familiștilor, și eu nu cred că un bărbat se va uita la mașina asta și va decide că da, e ce trebuie pentru el, soție și (mulți) copii.

Dacă era o mașină mică de oraș, care să te ducă din punctul A în punctul B cu 50 la oră, ziceam că poate nu contează așa de mult steluțele alea, dar Jogger e gândită pentru drumurile lungi, cu familie, bagaje. Multe se pot întâmpla la un drum lung.

Revenind la preț, dacă ai ajuns deja la 25k euro bugetați pentru o mașină, mai adaugi 5k și începi să te uiți la coreenele care au 5 stele, sisteme de asistență active și poate chiar un bord cu finisaje decente. Greșesc eu?

Rezultatele Euro NCAP

Și un video cu noul model:

Recomandă

8 Comentarii

  1. Chestia e ca, si la sub 50kmh se pot intampla accidente cu consecinte nasoale. Eu prefer sa fiu intr-o tigaie cu mai multe stele, adica cu mai multe sanse de a scapa.
    Dar, daca te uiti pe strada la ce harburi sunt, la felul in care pietonii nu au nicio grija ca ar putea fi loviti de masina, la felul in care se trece strada, etc etc…cred ca v-a prinde modelul.

  2. Am avut dacia logan nou pe motorina ca prima mașină. Următoarea si actuala a fost o japoneză simpla indestructibilă, cu motor aspirat benzina, făcută in Japonia. Nu as da 25k euro pe o masina cu cutie de viteza făcută de francezi și cu trei motoare învelite in tablă românească.

    • Mașina ca motor am înțeles că e ok, dar să vinzi o mașină slabă la testele de siguranță ca mașină pentru familie mi se pare aiurea. Poate pentru cărat marfă e altă discuție.

  3. Trebuie sa recunosc faptul ca, nu sunt fan al unei anumite marci de masina. De-a lungul timpului am avut diverse marci: Ford, BMW, Opel, Skoda, Renault, Nissan – in prezent in familie existant 3 masini, un Nissan X-Trail, un Juke si un Corsa – toate cu minim 4 stele la testele Euro NCAP. In tinerete, la 18-32 ani nu m-am gandit niciodata la “numarul de stele”, a contat mai mult numarul cailor si alura masinii. De fapt, testele Euro NCAP au aparul doar in 1996-1997, deci doar de prin anii 2000-2005 si-au facut simtita cu adevarat prezenta; eu personal am inceput sa iau in considerare si aspectul sigurantei pasagerilor doar dupa ce, in 2005, mi s-a marit familia. De atunci am avut doar masini de 4 sau 5 stele vis-a-vis de capitolul siguranta. Deci in nici un caz nu am sa achzitionez un Jogger cu o stea, un Logan cu doua stele sau tigaia aia de Spring tot cu o stea.

    • Dar toți recunoaștem, până au apărut copiii ne mulțumeam cu o mașină care circulă, sau ne uitam la caii putere, în funcție de buget. După aceea ni se schimbă un pic perspectivele, mai ales când vezi câți nebuni circulă pe șosele. Și eu tot la asiatice am ajuns, mai ales pentru că erau ok în buget, dar poate să fie orice producător, cât timp oferă ce trebuie la un preț corect.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *