E fix cum povesteam aici, deja platformele astea nu pot obține mai mulți bani de la branduri, deoarece au luat tot, și acum Facebook și Twitter încearcă tot felul de metode pentru a crește încasările de la simplii utilizatori sau creatori de conținut, userii care stau mult pe aplicațiile lor.
A râs tot internetul de Musk când a anunțat că autentificarea în 2 pași a conturilor de Twitter nu va mai fi gratuită, ci disponibilă doar pentru utilizatorii care au Twitter Blue, adică plătesc 8 dolari lunar pentru bifa albastră de cont verificat, editarea tweeturilor, teme, bookmarks și tweeturi mai lungi de 280 de caractere, plus alte câteva mărunțișuri.
Acum Zuck a zis că nu e o idee rea să ceară și el bani creatorilor de conținut. Momentan fac un test în Australia și Noua Zeelandă, dar e amuzant pentru ce speră ei că vor plăti creatorii de conținut cu profil personal 12 dolari pe lună: bifa de cont verificat, acces direct la suportul Facebook, protecție împotriva celor care pretind că ești tu pe Facebook, plus mai multă vizibilitate și impact al postărilor în zona de căutări, comentarii și recomandări, deși nu zic prea clar cât de multă vizibilitate.
Mi se pare jenant că Facebook a ajuns să ceară taxă de protecție, că de fapt asta e, pentru a oferi suport, securitate și protecție, adică recunosc și ei că platforma e praf, dar ăsta e încă un cui bătut chiar de ei în sicriu. Probabil testul va eșua, creatorii de conținut nu se vor îngrămădi să arunce cu bani, dar toată lumea va începe să realizeze că împăratul e gol. Ai o rețea de socializare care face bani la greu, dar în loc să o repari din profitul tău ca să funcționeze corect preferi să ceri bani tot de la utilizatorii care îți aduc bani (prin vizionarea reclamelor).
Știu și eu, știți și voi pentru ce ar fi dat utilizatorii de Facebook bani. Un Facebook premium fără reclame, doar cu postările de la prietenii și creatorii pe care îi urmărim, în ordine cronologică. Poate nu 12 dolari lunar, dar cine stă ore întregi zilnic cred că ar fi plătit 2-3 dolari. Dar hei, nu putem să supărăm prea tare companiile, în fond de acolo vine grosul veniturilor, nu?
Zuckenberg e absolut prin porumb. Acum nu mai zice nimic de tâmpenia aia de metaunivers inutil și scump, cu oameni ciungi de picioare.
Teoretic încă mai investește în ea, practic AI e noul Metavers.
Complet de acord că e jenant ce a ajuns să facă Zuck cu Meta Verify, dar a știut cam ce să pună acolo ca să atragă doritori. Și eu sunt curioasă cum o să meargă testul lor. Dar, sunt enorm de multe persoane care îți pierd conturile și au nevoie de acces la support. Pe lânga asta, sunt mulți care ar vrea bifa aia pentru că sunt create constant conturi care pretind că ar fi ei. Nu cred că o să fie un succes enorm pentru Facebook (așa cum nu e nici Twitter Blue pentru Twitter), dar încearcă ceva nou. Mai ales că Zuck nu avea cum să ignore ce face Musk la Twitter.
Btw, să vedem cât o să ceară și pentru business-uri. Pe Twitter ar fi 1.000 de euro.
Vezi că nu sunt conturi pentru toată lumea, ci pentru creatorii de conținut cu profil personal. Bine, nici nu am văzut cum e sistemul, dar senzația mea este că Facebook e în picaj și vor să stoarcă orice ban, prin orice metodă. Miroase a disperare.
Da, da, creatorii de conținut sunt ținta lor. Să vedem dacă din dorința de mai mulți bani vor extinde cine se va putea abona. Dar e clar că disperarea e mare. Și la Twitter și la Meta.
PS: Cum să pună pe Twitter 2FA cu SMS contra cost?! (știu că e nu cea mai sigură metodă de securitate, dar totuși) Curând o să pună taxă și pentru accesarea site-ului sau aplicației.
Din ce am înțeles plăteau peste 60 milioane de dolari anual taxe pentru sms-uri. Optimizare îi zice, dar puteau să o ambaleze altfel, de ex să impulsioneze oamenii să folosească aplicații pentru autentificare, în loc să îi amenințe că rămân fără cont.