Începem să avem cifre oficiale despre numărul de utilizatori activi ai rețelelor de socializare din Uniunea Europeană, care sunt obligate să declare datele exacte, conform Digital Service Act (DSA). Mai multe detalii în Politico.
Pe zona de social media Youtube rulează fin, cu peste 400 milioane utilizatori activi lunar. Eu știam că Youtube e popular, și e folosit foarte mult inclusiv ca motor de căutare, pe locul 2 după Google. De asta e uneori ciudat să vezi branduri cum investesc masiv în crearea de conținut pe Facebook, Instagram sau mai nou, TikTok, dar pe Youtube sunt complet absente, deși au materiale video suficiente, dar pe alte platforme. Cine știe, nu o fi fost inclus în brief…
Dacă vi se pare ciudată apariția Roblox în top să știți că nu e, verificați statisticile de utilizare al copilului vostru și o să să descoperiți că e probabil aplicația cea mai accesată. Și nu, nu e doar pentru joculețe prostești, pun accent mult pe partea de chat și socializare.
La alte platforme și servicii utilizate în UE nu mă miră că pe primele locuri sunt Google Search și Google Maps, nici Pornhub, dar recunosc că e prima dată când am auzit de Vinted. Din ce am citit e o platformă/aplicație gratuită pentru vânzarea și cumpărarea de haine, încălțăminte și accesorii noi sau second-hand de către persoane fizice, lansată în Lituania. Internetul se schimbă.
Oricum, am senzația că majoritatea rețelelor de socializare trec prin schimbări majore în perioada asta. Unele bune, altele care alungă utilizatorii, s-ar putea ca la anul clasamentele de mai sus să fie complet diferite.
De gândit