În timp ce râdeam de ideea Facebook de a percepe un abonament de 13 euro pe lună ca să poți sta pe Facebook sau Instagram de pe smartphone fără reclame nu puteam să nu mă gândesc că ei aruncă pastila asta ca să scape de UE, care ar vrea să elimine partea aia cu trackingul agresiv al utilizatorilor europeni. Evident că nu ar plăti nimeni abonament fără reclame pentru o rețea de socializare în declin, dar prost nu e cine cere sau promite.
Totuși, Meta mai visează și la alte lucruri, care speră ei că vor prinde la public, înainte ca Facebook să devină irelevant. Am aruncat un ochi pe rezumatul de la Meta Connect 2023, îl găsisiți și în articol, iar pe scurt ei speră la:
- Meta Quest 3 – încă nu s-au săturat de băgat bani într-un proiect fără viitor, dar acum se mai inspiră de la Apple.
- AI Chatbots – vei putea vorbi cu niște roboței pe chat despre diverse, roboței care îi imită pe Dwyane Wade, MrBeast, Snoop Dogg, Paris Hilton. Prin Asia au prins idei similare, s-ar putea să prindă, ori de amuzament, ori la persoanele singure. Practic conținut generat de inteligența artificială.
- Ochelari cu AI – nu au prins nici primii cu realitate augmentată, nu vor prinde nici ăștia la publicul larg, că nimeni nu vrea să fie ciudatul care vorbește singur în public sau face poze cu ochelarii. Poate în anumite nișe vor prinde. Ideea de asociere cu Ray-Ban nu e rea, dar prețurile încep de la 300 de dolari, voi i-ați cumpăra?
Video:
Eu unul, nu voi plăti un astfel de abonament. Mi se pare absurd. Da, sunt reclame, dar nu s-a ajuns să fie de genul pop-up-uri pe ecran sau alte forme de genul acesta. Eu sincer, nici pe Spotify nu am abonament. Nu mă deranjează acea reclamă după cele 6-8 melodii redare. Unde intr-adevăr mă frustrează puțin este la skip. Dar, nu atât de rău încât să plătesc un abonament. Deci, și în cazul acesta, nu cred că voi arunca banii aiurea pe Facebook.
Am trecut pe Spotify Premium când aveam drumuri lungi prin țară, și era dezastru la radio. Youtube Music începe și el să fie decent.