Ne imprietenim online cu brandurile?

A ajuns si la noi explozia social media. Toate brandurile cunoscute au inceput sa isi faca cont pe Facebook, Twitter, Youtube, sa isi traga blog si…desigur, sa adauge prieteni.

X brand wants to be friends with you on Facebook.
X brand is now following you on Twitter.
Brandul X tocmai ti-a lasat un comentariu la postul de pe blog.
…..

Ma intreb insa daca e destul? Nu am nici o inclinatie sa ma imprietenesc online cu un brand daca consider ca nu ma ajuta. Nu dau follow pe Twitter sau Like pe Facebook unui brand care nu face decat sa strige in continuare oferta companiei. Deja sunt stresat de mesaje publicitare, incerc ca cel putin online sa reduc zgomotul cat mai mult.

Ce branduri au sanse sa se imprieteneasca mai usor cu mine? Cele care ofera servicii utile prin intermediul internetului, de exemplu iti raspund la probleme atunci cand ii intrebi ceva. Mai sunt si brandurile care ofera informatii interesante din domeniul lor, nu neaparat referitoare la produsele pe care vor sa le vanda.

Aaa, si sa nu uit, sunt mai tentat sa ma imprietenesc online cu un brand daca stiu persoana care comunica pe net pentru brandul respectiv. Apar diverse ghicitori despre cine scrie pentru brandul X pe Twitter, cine administreaza contul de Facebook pentru brandul Z etc… Nu ar fi mai util sa discuti cu Ana de la @HTCro sau cu Cristi de la Samsung Mobile Romania? (Exemple fictive, nu stiu cine apasa butoanele pe tastatura lor)

Inca ne place sa credem ca internetul este un spatiu personal, unde discutam la per tu, ca intre prieteni. Ce exemplu, e foarte ciudat ca un brand sa te ia cu “dumneavoastra” pe Twitter.

La fel, nu cred ca un concurs online gen “Urmareste-ne pe Twitter/Facebook/Youtube si poti castiga un iPad” e eficient. Va starni reactii o perioada, dar dupa incheierea concursului “prietenii” oportunisti vor pleca spre alte branduri si implicit, alte concursuri.

Ce vroiam de fapt sa spun, mai exact sa intreb: voi va imprieteniti online cu brandurile? De ce?


Recomandă prietenilor!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
4 Comentarii
Ultimele
Primele Top voturi
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile
ines

Nu prea mă împrietenesc online cu brandurile pentru că le percep ca pe strategii de vânzare ”inovative”. De fapt, asta este una dintre marile probleme atunci când fac eu comunicarea online pentru brand, ceea ce mă face să pășesc așa, pe un fel de teren șubred, unde trebuie să am grijă în permanență să nu fiu percepută ca ”încă un brand care a descoperit social media”.

De regulă, la fel ca și tine, urmăresc brandurile pentru persoana care le face comunicarea.

akbar

Un “brend” care caută pretini pă Feisbuc, nu e “brend”! E prost.

Mihaela

Accept cererile de prietenie de la brandurile care ma intereseaza. Daca imi place Zara si vreau sa vad noile lor colectii, fara sa intru zilnic pe site-ul lor, atunci le urmaresc contul de facebook. Este mai simplu.
Alt exemplu…imi place cafeneaua GlamCafe si i-am adaugat pe facebook pentru a fi informata in permanenta de noile lor promotii, de deschiderea unei terase sau alte evenimente.
Intr-adevar, nu as adauga branduri sau firme pe care nu le cunosc sau care stiu ca nu m-ar interesa niciodata. Cum ar fi firmele care se ocupa de videochat :).