fbpx

Ne uităm la televizor, dar nu ne uităm la canalele TV

Vești proaste pentru televiziuni, scade consumul de televiziune în România. În ultimii 5 ani numărul românilor care se uită la TV a scăzut cu 1 milion, de la 9,3 milioane în 2016 la 8.2 milioane în 2020. Eu cred că de fapt numărul oamenilor care se uită la televizor nu a scăzut, din contră, e tot pe acolo sau crește, doar că nu ne mai uităm la canalelele TV clasice. Sunt tot mai multe smart TV-uri, deci consumăm tot mai mult Youtube, HBO Go, Netflix, plus site-urile cu filme și seriale online.

În serile de ianuarie, în Prime-Time, numărul românilor care se uitau la televizor se ducea, în 2016, spre 9,3 milioane. Cu alte cuvinte, 9,3 milioane de români era audiența însumată a canalelor de televiziune atunci, când încă nu erau pe piață nici Netflix, nici HBO GO, iar vloggerii abia își începeau postările pe youtube (mulți dintre ei încă nici nu erau „pe piață”).
În ianuarie 2020, diferența este notabilă: în prima lună din acest an, erau în fața micilor ecrane 8,2 milioane de români, cu este un milion mai puțini decât în urmă cu cinci ani. Urmărind tendința, au fost scăderi continue. Față de anul trecut, diferența, în ianuarie, în Prime-Time, este de 500.000 de români.
În procente, publicul total de TV din ianuarie 2020 înseamnă un rating de 34,1%, ceea ce înseamnă că o treime dintre românii care au televizoare în casă îl mai deschid seara ca să vadă un program TV.

Copiii noștri vor folosi intens serviciile de streaming și mult mai puțin canalele TV clasice. Mă uitam la fetele mele, de obicei ele pornesc televizorul direct pe Youtube sau Netflix, sunt câteva emisiuni live pentru care se uită la canalele TV, cam 1-2 ore pe săptămână.

Cât despre serviciile de streaming nu am găsit date din 2020, dar în 2018 aproximativ 14% din utilizatorii zilnici de Internet de la noi foloseau Netflix, adică peste 600.000 de utilizatori. În 2020 probabil sunt peste 1 milion de utilizatori Netflix la noi, că abonamentul se poate împărți la 4.

Bonus, se pare că ne place mult conținutul video, dar să fie gratuit. Pentru a viziona conținut video online pe Smart TV, cei mai mulți români preferă YouTube-ul (86%). Doar 15% dintre cei care urmăresc conținut video online pe Smart TV plătesc pentru acesta (11% pe site-uri plătite și 9% pe aplicații). De aici.

Voi ce fel de conținut consumați pe televizor?

Recomandă

2 Comentarii

  1. Tocmai de-aia televiziunile aleg sa își facă platforme VOD proprii. Va fi nevoie, probabil, sa scadă TTV-ul la jumătate pentru ca televiziunile sa înțeleagă că nu mai sunt in businessul de distribuție de conținut, ci in cel de producție de conținut, iar distribuția e in curtea unor alți giganți.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *