Facebook a anunțat iar schimbări în newsfeed. Pe scurt vor să reducă reach-ul organic al paginilor, care oricum era scăzut. Cu ocazia asta sigur veți aprecia recomandările de aici. Dacă știrile postate de pagina ta generează în mod natural like-uri, share-uri, comentarii, ele vor mai apare în feed. Dacă nu va trebui să scoți banii. Partea tristă, zic eu, este că mișcarea asta nu va elimina spamul și fake news, doar va motiva companiile să bage mai mulți bani în promovarea mesajelor, iar utilizatorii finali nu vor vedea mai multe mesaje de la prieteni și familie, ci tot postări sponsorizate.
Practic ce fac ei e să scape de responsabilitățile legate de content curation, făcând și mai mulți bani de pe urma companiilor doritoare de trafic și/sau vânzări. Cam toate știrile pe care le vom vedea în feed vor proveni din mesaje sponsorizate, iar restul, un procent mic, vor proveni de la utilizatori.
What types of Page posts will show higher in News Feed?
Page posts that generate conversation between people will show higher in News Feed. For example, live videos often lead to discussion among viewers on Facebook – in fact, live videos on average get six times as many interactions as regular videos. Many creators who post videos on Facebook prompt discussion among their followers, as do posts from celebrities. In Groups, people often interact around public content. Local businesses connect with their communities by posting relevant updates and creating events. And news can help start conversations on important issues.
La mine vestea bună e că traficul de pe blog vine mai mult din Google decât din Facebook, dar sunt mulți publisheri ce depindeau complet de Clic aici și...
Voiam să scriu mai multe, dar a detaliat deja Orlando (pe Facebook) consecințele schimbărilor:
1. Cea mai importanta si dominanta retea sociala, unde sute de milioane de oameni isi petrec timpul, admite public ca “sistemul” nu prea functioneaza asa cum trebuie.
2. Zuckerberg ar face orice pentru a “iesi” din “business-ul” de stiri. Toate problemele Fb din ultimii doi ani sunt din cauza fake news urilor, iar incercarile de a rezolva problema – vezi flag-urile – au esuat. Mark Z stie ca daca nu rezolva problema repede risca sa fie “regularizat/reglementat” de guverne/congrese/autoritati.
3. Schimbarea vine dupa ce au pus la punct sistemul de aprobare al reclamelor, ati observat deja ca timpul de aprobare a crescut semnificativ ceea ce inseamna o atentie sporita pe fiecare reclama care intra online.
4. Costul reclamei va creste pentru ca toate brandurile vor vrea sa ramana in atentia userilor si vor plati.
5. Siteurile de stiri vor plati pentru ca sunt dependende de traficul generat de Fb, unele in proportie de +50% din total trafic.
6. Si aici vine partea frumoasa, reciteste punctul 3, pentru Fb va fi mult mai usor sa controleze stirile care vor intra in Feed, vor intra DOAR stirile platite care trec de aprobare plus stirile postate de useri.
7. Publisherii/siteurile de stiri vor constata cu surprindere ca de fapt nu au nici un fel de audienta, iar sutele de mii de fani nu mai genereaza trafic nici cat toata redactia la un loc.
8. In relatia cu producatorii de content/publisheri/siteuri de stiri e o alta schimbare care e win-win pentru Fb si lose-lose pentru creatori.