Săptămâna trecută am primit acasă o vizită neobişnuită. În cadrul unei promoţii Coca-Cola, doua tipe (sau o tipă şi un tip) sunau la uşile apartamentelor. Când deschideai erai surprins de o masă micuţă, amenajată la ca restaurant, fetele fiind îmbrăcate şi ele adecvat.
Tipele îţi ofereau gratuit o sticlă de Coca-Cola de 1,5 litri şi un pachet de 250 grame de paste Băneasa, plus un fluturaş cu o reţetă de paste cu carne sau ceva similar. Mesajul era clar, mesele sunt mai bune dacă bei şi Coca-Cola. O da!
Din ce am aflat promoţia a avut loc în toate cartierele din Iaşi, cred că şi în alte oraşe din ţară. Nu ştiu dacă gustul din sticla oferită la promoţie e cel din Est sau cel din Vest, dar câteva întrebări au rămas:
1. De când este Coca-Cola distribuită la sticlă de 1,5 l, chiar şi în mod gratuit?
2. Cei de la pastele Băneasa au plătit şi ei ceva pt a fi incluşi in campanie?
3. Oare chiar va creşte pe termen lung consumul de Coca-Cola daca derulezi o campanie de sampling masiv în toate oraşele mari din România?
daca au batut la usa unuia care de obicei bea frutti fresh, poate o sa-l dea pe ”brazda” si o sa-si ia coca cola. daca ar fi batut la usa mea, nu m-ar fi convins cu nimic pentru ca nu mai beau cola de 2 ani.
eu cred ca o astfel de campanie va avea succes.
Răspunsul e categoric DA ! În alte țări precum Italia cea mai vândută cum este la noi de 2L la ei este de 1,5L sticla dar există și sticle de 2. Cu cei de la pastele băneasa nu mă bag fiindcă am vrut să iau o dată o sticlă de Cola la 2,5L cu paste și mi-a spus vânzătoarea că e mai scumpă cu 1 leu deci nu câștigi decât experiență probabil reducerea e de … 30 de bani ori vreo sumă insignificantă.
Cât despre creșterea vânzării sigur va crește fiindcă sunt oameni care vor face un efort financiar pentru a cumpăra încă o sticlă de Cola după ce o va consuma pe cea de 1,5 asta în special în cazul celor care nu cumpără des, crede-mă e o tehnică de marketing reușită :).
1. de mult.
2. probabil… altfel nu ar fi dat pachete branduite. poate tot baneasa ar fi fost, dar in pachete fara marca pe ele.
3. probabil. mi se pare o idee de campanie interesanta. orice s-ar spune, cola merge la anumite mancaruri, oricat de daunatoare ar fi (si indiferent daca e din est sau din vest… parca-i disputa intre hip-hopperi asta). mai ales ca vin sarbatorile si lumea vede ca la pasca merge bine-un pahar de cola….
oare a fost cineva care sa-i refuze pe promoteri? nu de alta, dar gandul ca saracii se plimbau cu masa prin cartier ma facea sa ma simt obligat sa primesc “otrava”, chiar daca de cateva luni am renuntat la “sportul” asta.
Am avut si eu aceeasi surpriza, saptamana trecuta.
De atunci, am cumparat Fanta, IceTea, apa plata… Sticla de Cola sta si acum in debara. Asteapta, probabil, Pastele…
Deci, pe mine nu m-au “lovit”. Recunosc, mi s-a parut faina ideea, dar nu neaparat cu un rezultat exploziv pentru ei.
Ah! La mine de ce nu au fost? Şi dacă tot veneau, ar fi trebuit să mă servească cu un pachet gratis de cafea, chiar şi la un kilogram juma 😀 De suc m-am lăsat de ceva timp.
Ăăă; dubioasă campania, zău! Probabil că le-aș fi spus că aia ar fi prima cola pe care o beau după vreun an și ceva (…). Asta în cazul în care aș spune frumos că nu-mi place cola.
Orișicât, decât că nu văd deloc legătura cu pastele Băneasa. De ce nu niște cartofi, un KFC, Mac-Mac ceva sau niște păstăi neaoșe, la borcan?!
eh, daca as raspunde si eu la usa poate m`ar deranja si pe mine gagicile..
daca deschideai tu usa si nu sotia cine stie..
am participat la aceasta promotie pe acelasi sistem desfasurata dar in bucuresti, s a finalizat acum 3 zile…nu toata lumea primeste, nu toata lumea vede promotia pur si simplu o campanie si multi credeau ca suntem de la vre-un partid, cei care stateau la vb intrebau: -Dar cu cine trebuie sa votam?;zic:A???Cu Coca-cola!nnu suntem de la partide.si se repeta des intrebarea.altii tranteau usa in fata ca nesimtitii fara sa asculte o clipa.alta gama de persoane au fost cei care refuzau respectuos spunand ca nu consuma coca-cola.sau oamenii credeau ca in final tot le cerem bani.in fine poate vor fi mai dese campaniile de genul pentru a se familiariza oamenii…altii chiar erau fericiti si surprinsi placut de costumatia noastra si gheridon -masuta- .a fost o experienta placuta….insa a fost si foarte greu sa plimbi gheridonul la fiecare etaj si sa ai grija ca totul sa fie ca la carte:speach, costumatia, flayerele aranjate prosop pe mana(room-service)
…pana data viitoare, toate cele bune!
din cate stiu eu difera gustul pentru ca exista acele reguli la aditivi si minuni, dar nu stiu daca asta include produsele distribuite gratuit (dupa logica mea ar trebui). Si faza cu sampling masiv 100% merge pentru ca pe langa faptul ca asa au ajuns sa fie cel mai recunoscut brand din lume, dar au mai facut sampling la fel de mare cu dozele de 0.25 de cola normal si cola 0. In targu mures au fost in toate parcurile, au fost pe la camine studentesti si in alte zone in frecventate de tineret (presupun ca ei au fost targetul).