fbpx

Cum poți vinde mai mult folosind nostalgia marketing

Dacă și vouă vi se pare că the 80s are back, sau the 90s are back, nu vă înșelați, dar există o explicație. Avalanșa de remix-uri după hituri muzicale din acei ani, remake-urile sau continuările filmelor de box office, trendurile fashion din acele perioade ce revin puternic, toate au legătură cu marketingul și apetitul generațiilor actuale pentru nostalgie.

Nu s-a trezit brusc un producător, un regizor sau un designer dornic să reînvie ceva ce era la modă atunci, cifrele arată că poți vinde mai mult către millenials și Gen Z folosind nostalgia marketing.

Hai să mergem la filmul ăsta, e sequel după ăla de când eram copiii. Ce tare e piesa asta, parcă e remix după Blue (Da Ba Dee). Hey, s-au întors și blugii evazați. Nintendo relansează consolele vechi, pentru fani. Până și Sony relansează Walkman-ul… cu Android. Nu mai zic de serialele din anii aceia, care sunt printre cele mai vizionate pe Netflix și HBO. Sau playlist-urile de pe Spotify, de ce credeți că printre cele mai ascultate sunt acelea cu top 80s, top 90s?

Nu zic că e un lucru rău, din contră, și brandurile se pot folosi de nostalgia marketing pentru a vinde mai mult. Cele care erau deja pe piață pot reface reclame sau campanii din aceea perioadă, cele care sunt mai noi se pot folosi de trendurile care erau pe val, pentru a fi asociate de public cu sentimentul de nostalgie.

Și un infografic util despre nostalgia marketing, aici.

Recomandă

2 Comentarii

  1. Nu stiu in Ro cum e, dar nostalgia asta e interesanta din anumite puncte de vedere cand vine vorba de imbracamintea anilor ’80-’90 in Belgia. Adolescentele si foarte multe fete de pana in 25 de ani (aproximez eu) se imbraca super nasol, cu cele mai largi haine si blugi. Am tot observat de ceva timp, iar la un moment dat am intrebat un prieten belgian care are doua surori de 17 si 21 ani, care e faza cu asta. Cica are legatura cu body shaming si chestii de genul. Unul la mana, fetele care nu sunt asa dezvoltate poarta asa ceva ca sa nu se faca de ras, zic ele. Iar adolescentele care au forme frumoase, dar au capul pe umeri poarta chestii nasoale si largi sa nu atraga privirile si remarcile tuturor ghilbanilor. Ceea ce make sense for me.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *