Dacă tot sunt newsletterele pe val (din nou) și firmele s-au prins că ajută mult să ai o bază de date actualizată, cu clienții tăi, cu care să comunici direct, poate că nu strică un update cu serviciile de email marketing testate și folosite la clienții noștri. Mai jos sunt platformele care mi se par cele mai ok ca raport prețuri-calitate-servicii, sunt multe alte servicii pe piață, evident.
Ai o afacere simplă și trimiți emailuri clienților din când în când
Poți folosi MailerLite, Moosend sau dacă vrei ceva românesc, Newsman, la ultimul i-am făcut și un review cu 2 ani în urmă, e foarte ok pe zona de suport, mai ales că vorbești direct cu români.
Toate permit trimiterea gratuită de emailuri pentru câteva sute de abonați sau testarea completă a serviciilor timp de o lună, toate au template-uri faine pe care le poți edita ușor.
Toate au și integrări cu diverse platforme, pot fi folosite și pentru zona de ecommerce, dar avantajul principal este că sunt mai accesibile la cost decât cele de mai jos, care vin cu mai multe funcții, dar și prețuri mai mari.
Ai un magazin online și vrei automatizări mai complexe
Mailchimp sau Klaviyo e răspunsul, pe lângă trimiterea de newslettere normale permit segmentarea mult mai preciză a abonaților, au pluginuri complexe cu integrarea pentru platforme gen WooCommerce și permit tot felul de automatizări, triggere care te pot ajuta să crești rata de conversie.
Mailchimp e mai oldschool, Klaviyo e din valul nou, la prețuri sunt cam tot pe acolo.
Ambele permit trimiterea de emailuri gratuite pentru câteva sute/mii de abonați, dar dacă vrei acces la toate funcțiile trebuie să plătești, varianta gratuită e limitată doar la trimiterea de emailuri.
Ești creator de conținut și vrei să trimiți emailuri gratuite fanilor sau să monetizezi newsletterul
Substack e cel mai ok serviciu pentru creatorii de conținut la ora actuală, și eu îl folosesc pentru newsletterul săptămânal, vă puteți abona AICI.
Serviciul e o combinație între email marketing și blog, newsletterele sunt afișate și pe internet ca articole, pot fi distribuite ușor pe social media, dar cel mai mare avantaj mi se pare faptul că serviciul e gratuit.
Substack face bani din monetizarea newsletterelor – poți oferi acces contra cost la unele newslettere, dacă crezi că oferi informații foarte utile, importante, iar Substack își ia un comision din abonamentul lunar plătit de abonați. Dacă nu monetizezi nu plătești nimic.
Astea sunt serviciile de email marketing folosite și recomandate la început de 2023, voi ce ați mai testat și v-a plăcut?