fbpx

Email marketing – am testat NewsMan, platformă românească pentru trimiterea de newslettere

La începutul anului încercam să conving un client să folosească un serviciu de email marketing, pentru a fideliza clientela și a impulsiona vânzările. Clientul era convins, cel mai greu a fost să îi recomand o platformă de la noi pentru trimitere newslettere, deoarece voia neapărat interfață în limba română și asistență în limba română, să răspundă cineva pe live chat în limba lui.

Am făcut puțină cercetare și i-am recomandat Newsman.ro, serviciul lor de trimis emailuri bifa toate cerințele, se integra cu majoritatea CMS-urilor, plus că până la 1000 de abonați poți trimite 5000 de emailuri și nu plătești nimic.

Zilele trecute m-au contactat chiar ei să testez cum funcționează sistemul, deci dacă sunteți în căutarea unei platforme românești de email marketing aveți mai jos toate detaliile și motivele pentru care merită să le dați o șansă. Presimt că anul ăsta mai trece din nebunia campaniilor cu influenceri și goana după like-uri, și începem să revenim la mijloacele de comunicare ce ne aduc și clienți, nu doar notorietate.

Sper că nu mai trebuie să vă conving de utilitatea email marketing-ului – pe scurt ideea este că newsletterele sunt un canal de comunicare direct cu clienții actuali și potențiali, unde nu depinzi de Facebook sau Instagram pentru ca mesajul tău să ajungă la destinație.

Avem clienți ce au rate de deschidere de 25-30% la emailuri, chiar și eu cu newsletterul personal ajung pe la 20-25%. Cheia e să comunici cu cap, nu să faci spam pe email. Dacă oferi informații utile oamenilor, promoții adevărate, dacă ești sincer cu ei și răspunzi la emailuri, s-ar putea să constați că ai rate de conversie cu mult peste media campaniilor de online marketing, la un cost mult mai mic.

De ce să alegi Newsman pentru a trimite emailuri clienților și abonaților tăi? În primul rând pentru că e un serviciu românesc, cu interfața în limba română, live chat în limba română, și din ce am testat eu, funcțiile oferite și ușurința în utilizare e similară cu serviciile internaționale.

Mai întâi trebuie să îți creezi cont și să introduci datele de facturare, dacă vrei un pachet plătit. Pachetul gratuit oferă posiblitatea de a trimite maxim maxim 5000 de emailuri pentru o bază de până la 1000 de abonați, pachetele plătite încep de la 5 euro.

Am comparat cu Mailchimp, Moosend și Mailerlite, servicii internaționale folosite de clienți la agenție – prețurile sunt mai mici, de exemplu la Mailchimp minimul pentru 5000 de abonați este de 50 de dolari, la NewsMan este 20 de euro.

O altă chestie faină la Newsman este că oferă și plata cu credite, dacă numărul adreselor de email către care trimiți newslettere variază de la o lună la asta, dar și servicii de sms marketing, începând de la 0,035 bani pentru 1 sms.

După ce v-ați creat și activat contul puteți migra informațiile de la serviciul folosit anterior sau puteți importa adresele de email manual. Eu am creat o listă de emailuri de la zero – puteți importa abonații cu copy/paste sau din Excel, CSV și TSV.

În final, după ce ați importat sau ați migrat informațiile în lista cu abonați, aveți două variante pentru a trimite emailuri clienților.

Dacă nu aveți tangență cu template-uri de newsletter, editare grafică și coduri de culori puteți configura o adresă de email către care veți trimite emailul destinat clienților, iar Newsman se va ocupa de redistribuirea acelui mesaj mai departe către toată lista cu abonați. Practic puteți folosi Outlook, Gmail, Yahoo mail sau altă aplicație, compuneți emailul și acesta va ajunge în căsuțele de email, nu în spam, deoarece serviciul vine cu IP whitelisting. Funcția de trimitere newsletter via client de email se numește Email IN.

În schimb dacă vă place să vă jucați cu template-uri, editor de newsletter, coduri de culoare, să aranjați elementele, butoanele și așa mai departe Newsman are o librărie cu peste 500 de template newsletter responsive, numai bune pentru a începe editarea. Au funcție autosave  și astfel munca este salvată în mod automat. Când terminați emailul iar newsletterul arată așa cum vă doriți, îl puteți trimite clienților din listă și salva template-ul pentru campaniile viitoare. Există în platformă o funcție de refolosire template trimis, pentru cazurile în care ați uitat să salvați modelul de newsletter în secțiunea Template-urile mele.

Evident, pe lângă cele de mai sus NewsMan oferă și:

  • integrări cu platformele de ecommerce de la noi sau cele internaționale – WooCommerce, Magento, OpenCart, Prestashop, Gomag, ContentSpeed, Shopmania;
  • posibilitatea automatizării unor taskuri, de exemplu trimiterea unui al doilea email după 24 de ore abonaților ce au făcut clic pe un anumit link, inclusiv crearea unor serii de campanii de email automate în funcție de statusul abonatului, vizitator, prospect sau client; 
  • newsletter complet automat cu preluare conținut de pe website și trimitere automată în anumite zile și ore;
  • opțiuni de segmentare avansată abonați în funcție de sex, vârstă, locație, activitate în newsletter etc;
  • retrimitere către cei care nu au deschis ;
  • trimitere la cea mai bună oră;
  • ab sau mvt testing (testare subiect și/sau conținut pe 2 sau mai multe newslettere);
  • funcții GDPR pentru abonați (anonimizare, excludere profilare, descărcare date). plus extra securitate: autentificare în 2 pași, creare subuseri); 
  • crearea de formulare personalizate pentru afișarea în site;
  • distribuirea newsletterelor pe rețelele sociale;
  • statistici despre rata de deschidere a emailurilor, clicurile efectuate;
  • integrare cu alte servicii prin acces la API, pentru experți.

Dar cel mai simplu e să testați platforma de email marketing și să vedeți cum vi se pare, mai ales că până la 1000 de abonați e gratuită.

În suportul online am găsit un și un video demo demo despre creare newsletter clasic cu editor drag & drop. Am văzut că au și funcții de adăugare produse de pe site direct în newsletter, așa că am cerut un demo să văd cum se creează un newsletter ecommerce cu NewsMan, vedeți mai jos cum funcționează:

Platforma pare o soluție potrivită de email marketing atât pentru magazinele online, cât și pentru site-urile care promovează alte servicii. Pe viitor eu cred că o voi recomanda mai ales clienților români ce caută o soluție locală, cu interfață în limba română, sau au nevoie de integrări cu alte platforme locale care sunt deja conectate la Newsman.

Voi ce servicii de email marketing folosiți/recomandați?

Recomandă

7 Comentarii

  1. Mailchimp e cel mai cunoscut pentru că oferă cele 2000 de adrese de email pe planul gratuit, dar după aceea prețurile sunt piperate.

    • Adevarat, cam mari preturile la MC, de 4 ori fata de app uzuale, cand multe ofera cam aceleasi lucruri. MC are notorietate ca e oldest, dar o la analiza rapida nu e chiar pro end user. Ex. degeaba poti sa dai catre 2000, daca ai optiuni utile blocate pentru ca esti free, gen ab testing, send time optimization, raportari etc. Si suport e email only primele 30 de zile.

  2. Ce este de făcut?
    Sunt unele firme sau mai degrabă niște fantome de firme care trimit de câteva ori pe zi newslettere cu vânzarea de tot felul de porcării fără valoare și de calitate proastă.
    Oricât aș da dezabonare sau ștergere, tot primesc ofertele lor imbecile. Mai rău că nu afișează un nr. de telefon sau adresă de email unde să îî poți contacta iar pe formularul lor nu are absolut niciun efect.
    Ce sugestie aveți pt. stârpirea acestor personaje?
    Mulțumesc.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *