fbpx

Sunt multe branduri care ignoră complet emailurile în strategia lor de marketing, dar și branduri care le folosesc impecabil, construind baze de date cu clienți fideli și având grijă de canalul ăsta de comunicare. Avem client pe ecommerce care vinde constant de câteva mii de euro, la fiecare newsletter trimis, deși are doar 2000 de abonați. În contextul ăsta, alegerea serviciului de email marketing e foarte importantă.

În martie vă recomandam NewsMAN, serviciu românesc de email marketing pentru trimitere newslettere.

Între timp, am testat și eu mai mult platforma și avem câțiva clienți de la agenție care o folosesc. Recent au anunțat facilități noi:

  • aplicații dedicate pentru iOS și Android ca să vedeți mai ușor newsletterele trimise și rezultatele campaniilor;
  • un site nou care permite editarea și testarea template-urilor pentru newslettere fără cont;
  • cel mai important, emailuri automate cu schema logică, prin care trimiterea mesajelor este declanșată direct de acțiunile abonaților și pot fi setate diverse condiții și scenarii. Acestea economisesc timp în setarea campaniilor de email și sunt utile mai ales pentru magazine online.

Dacă vreți să testați NewsMAN pachetul de început e gratuit și include până la 1000 de adrese și 5000 de emailuri trimise lunar, suficient ca să vă dați seama dacă platforma se potrivește cu afacerea voastră, iar pachetele contra cost sunt accesibile (comparativ cu Mailchimp, prețurile platformei de email marketing NewsMAN sunt cu aproximativ 50-60% mai mici).

Emailuri automate trimise în funcție de acțiunile clienților

Pentru un site simplu de prezentare, automatizarea emailurilor nu prea are sens, dar dacă aveți un magazin online sau un site cu ajutorul căruia vindeți diverse servicii, cursuri etc, automatizările sunt o mină de aur. Le setați o singură dată și după aceea ele generează conversii, scutind timp și generând vânzări.

51% dintre business-uri folosesc marketing automation în prezent, și conform Epsilon Institute, email-urile automate au o rată de deschidere cu 70,5% mai mare decât newsletterele obișnuite și o rată de click cu 152% mai mare.

NewsMAN permite crearea unei serii automate de email-uri în câteva click-uri. De exemplu, dacă vindeți un curs online, puteți seta o serie de 3-4 emailuri trimise clienților la un anumit interval.

Dacă aveți un magazin online, puteți crea o serie de emailuri declanșate de clicurile realizate de abonați (sunt interesați de anumite produse) sau emailuri trimise către cei care au coșuri abandonate, sau o serie de emailuri post-vânzare (solicitare recenzie produs, voucher pentru a doua comandă).

Întâi trebuie să alegeți tipul de automatizare, apoi să setați seria de emailuri în schema logică.

De exemplu, pentru setare email flow automat pentru coș abandonat, etapele sunt:

Se selectează Ecommerce – actualizare cos (cos abandonat)

Se deschide un panou vizual cu 3 opțiuni în care adăugați pasii în automatizaretimp de așteptarecondiții șactiuni:

Se configurează seria de emailuri trimise abonaților – de exemplu 3 emailuri la o oră, 24 ore, 48 ore:

Automatizarea emailurillor e utilă nu doar pentru coșurile abandonate, ci puteți targeta chiar și audiența care nu a adăugat produse în coș, de exemplu cei care au vizualizat anumite pagini sau produse și au ieșit de pe site.

O altă variantă este setarea unei serii de emailuri pentru clienții care au cumpărat – emailuri cu solicitarea unei recenzii, voucher de discount la următoarea comandă, recomandarea unor produse complementare. Găsiți mai multe detalii în articolul de pe blogul NewsMAN, despre creare flows de emailuri automate.

Evident, mai sunt posibile și alte tipuri de automatizări ale emailurilor trimise clienților, eu le-am menționat pe cele mai evidente.

Noul Site NewsMAN.ro

Pe lângă designul mai aerisit și mai bine structurat, minimalist, o chestie faină este că puteți să creați newslettere plecând de la template-urile existente, fără a vă crea un cont.

Pe scurt mergeți în secțiunea Modele newsletter, alegeți un template și puteți să îl modificați direct în browser cu editorul vizual.

La final dacă vă place rezultatul puteți să vă creați un cont pentru a trimite newsletterul.

Aplicația NewsMAN pentru iOS și Android

Ideea principală din spatele aplicației e că poți vedea rapid newsletterele trimise clienților și performanța campaniilor de email marketing, într-o interfață similară cu Instagram. Există inclusiv clickmap, pentru a vedea în ce zone fac clicuri cei care deschid emailurile.

Pe blogul NewsMAN este și un articol detaliat despre aplicația mobilă NewsMAN, nou lansată.

Indiferent că folosiți platforma lor sau alt serviciu de email marketing, eu vă recomand să nu neglijați automatizarea emailurilor în strategia de marketing.

RECOMANDĂ
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •  

Lasă un comentariu