Nu mai faceți reclame lungi și plictisitoare pe rețelele sociale

Din când mai apar și pe la noi discuții despre timpul alocat de oameni mesajelor din social media, și de obicei se face referire la un studiu făcut de Facebook prin 2016, care spunea că oamenii se uită cam 1,5 secunde la o postare de pe mobil, sau 2,5 secunde de pe laptop. Ăsta e timpul în care poți atrage atenția utilizatorului, deci dacă ai o reclamă slabă, cu un copy amatorial de 500 de cuvinte despre cât de tare e produsul tău, plus o poză proastă, făcută cu telefonul, să nu te miri că oamenii nu fac clic.

Sincer cred că adolescenții și copiii sunt și mai critici pe net decât generația noastră, mă surprinde cât de repede consumă informațiile, dar și cât de ușor sar de la o aplicație la asta.

Ce nu se spune prea des este că în continuare este loc pentru povești, storytellingul nu a murit, dar trebuie să adaptezi reclamele și mesajele la mediul în care sunt utilizatorii.

Nu te apuci să îi spui pe Facebook clientului potențial despre cât de mare și tare e brandul tău, ci îi atragi atenția cu un mesaj simplu și o fotografie de impact. De aia și pe Instagram vedeți postări cu mii de like-uri și 100 de clicuri, nimeni nu stă acolo ca să citească povestea de dragoste dintre tine și cel mai tare ruj proaspăt lansat de nu știu ce firmă de cosmetice. Oamenii văd poza, dau like și trec mai departe, not a single fuck was given.

Mediile sociale sunt în continuare utile pentru a interacționa cu fanii și clienții, dar sunt doar primul pas, dacă discutăm despre o strategie pe termen lung. Le atragi clienților potențiali atenția pe Facebook, Instagram cu o reclamă, un mesaj bine scris, dar trebuie să îi motivezi să facă clic, să intre pe site-ul/blogul/magazinul tău, și abia când oamenii sunt pe site poți să controlezi interacțiunea și să le spui povestea.

Every second on mobile matters. From the palm of our hands, we’re consuming and recalling more content faster than on any device ever before. According to Fors Marsh group tests, it takes only 0.25 seconds of exposure for people to recall mobile feed content at a statistically significant rate1. And in News Feed on Facebook, we’re seeing people spend, on average, 1.7 seconds with a piece of content on mobile compared to 2.5 seconds on desktop.

Recomandă prietenilor!
  • 52
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
4 Comentarii
Ultimele
Primele Top voturi
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile
Andrei

Instagram ne-a obișnuit cu dat scroll, de asta și atenția foarte scăzută.

Anda Darie

Eu urăsc reclamale alea lungi de 2 – 5 minute pe Youtube, în acele prime 5 secunde până se activează butonul de „Skip” am timp să văd cât e de lungă reclama. Ok, înțeleg că mulți youtubări trăiesc și din afișarea (mai bine zis din vizionarea acestor reclame de către cine a dat clic pe clipul respectiv) acestor reclame și dacă e ceva de 10 – 15 secunde, hai, nah, mai las reclamele, ce pot face în alea 5 – 10 secunde extra, dar în 5 minute faci deja o omletă.

Anda Darie

HaHaHa… Bine că-s atât de zgârcită și egoistă atunci.