fbpx

Luna trecută vă spuneam despre un studiu realizat de Autohut, prin care ei vroiau să afle poreclele cu care românii își alintă mașinile. Ei bine, după 500 de chestionare completate și analizate au apărut și rezultatele, unele informații probabil vă vor face să zâmbiți:

63% dintre respondenti au declarat ca prefera sa se ocupe singuri de intretinerea autoturismului lor, si doar 7 % dintre ei si-ar da masina pe mana altcuiva. In acest procent de 7%, care isi delega responsabilitatea intretinerii masinii, 92% dintre respondenti sunt femei.

77% dintre respondentii inclusi in esantion au precizat ca folosesc un nume de alint pentru masina pe care o conduc. Dintre acestia, 62% sunt barbati si doar 38 de procente sunt reprezentate de persoane de gen feminin.

Indiferent de sursa de inspiratie, numele de alint este exprimat printr-un diminutiv in mai mult de 80% dintre cazuri: Micuța Mo, Lebăduța, Citronel, Gândăcel, Corsuța, Verzulica sau Opelaș.

Groomerii, asa cum sunt denumite persoanele care isi alinta masina, au fost inspirati in alegerea numelui de performantele masinii, forma și dimensiunea caroseriei (aproximativ 20 de procente), de experiente personale traite „impreuna cu masina” (17,4%) sau traduc prin numele de alint sentimente sau stari emotionale pe care le asociaza cu masina (15%).

Pentru cei mai multi dintre respondenti, numele de alint reflecta relatia speciala pe care o au cu masina pe care o conduc. Astfel, un segment semnificativ al Groomerilor, 22%, consideră că mașina are un rol ocrotitor în raport cu șoferul, îl duce la birou, acasă sau în excursii, la întâlnirile cu cei dragi. Groomerii care se simt ocrotiti de masina aleg nume precum Suflețel, Sfântul, Parascheva, Păpusica.

O altă categorie a Groomerilor (20%) se referă la masina ca la o iubită sau logodnică răsfățată și care consumă mulți bani. Ideea de răsfăț este sugerată de timpul alocat întreținerii masinii. Numele preferate sunt de tipul Iubi, Iubita, Logodnica, Iubareața, Bijuteria, Biju.

O alta categorie de respondenti se raporteaza la masina ca la un alter ego, imprumutând poreclele lor masinilor. Acest segment reprezinta 19% dintre persoanele care obisnuiesc ca utilizeze un nume pentru a-si rasfata masina.
In opinia a 17% dintre Groomeriiintevievati, masina poate juca și un rol matern, fiind asociată cu o mama sau o bunica. Respondentii din aceasta categorie se vor adresa masinii cu apelative precum Batranica, Bubuța, Băbuța, Babu.

O ultima categorie de Groomeri este cea a respondentilor care considera masina o prietena sau o confidenta, care se poartă frumos si le iarta greselile din trafic. Pentru soferii care obisnuiesc sa petreaca mult timp pe drum, masina devine un confident foarte bun, dispus sa asculte probleme si griji de-a lungul a mai multe sute de kilometri.

Proprietarii de masini din acest segment se orienteaza si catre nume de flori precum Margareta sau Narcisa, declarand că masina este ”frumoasa ca o floare”. Aceasta relatie speciala se datoreaza si faptului ca proprietarii au facut eforturi pentru a-si achizitiona o masina pe care si-o doreau de mai multa vreme.
Studiul arata ca barbatii tind sa dezvolte relatii mai apropiate cu masinile pe care le conduc, in comparatie cu femeile, avand comportamente de grooming mai numeroase si mai nuantate.

Studiul a fost realizat printr-o metodologie de tip cantitativ, prin intermediul unui chestionar administrat online. Dimensiunea esantionului a fost de 551 de respondenti, care sunt posesori de carnet de conducere si conduc frecvent o masina (proprietate personala sau nu).

Găsiți aici comunicatul complet cu mai multe detalii. Sincer eu mă așteptam la niște porecle mai creative, dar se pare că românii sunt destul de previzibili când vine vorba de numele acordat mașinii proprietate personală.

Despre Autohut.ro:

Autohut.ro a inceput activitatea din ianuarie 2013 si acum, la doar 1 an de activitate este unul din principalii jucatori de pe piata de piese auto online. Autohut.ro ofera un portofoliu complet, de peste 2 milioane de piese si accesorii auto pentru orice tip de masina. De asemenea, clientii Autohut.ro beneficiaza de transport gratuit pentru orice comanda peste 399 lei, plata in rate fara dobanda, consultanta profesionala si garantie de la producator pentru toate piesele vandute.

RECOMANDĂ
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •  

5 Comentarii

  1. Da, cred ca studiul si-a atins scopul si s-a potrivit exact pentru ceea ce isi doreau ei. O initiativa buna, mai ales daca a fost sustinuta si de tine si de alti bloggeri (direct sau indirect).
    Asta legat de ce ziceam intr-un post anterior, cand ai anuntat studiul lor – legat de rezultatele si intrebarile studiului..

Lasă un comentariu