fbpx

Pentru o afacere sănătoasă scăpați de clienții rău-platnici

Când vine vorba de afaceri sunt o mulțime de cursuri și workshop-uri care îți promit că te vor ajuta să îți urci business-ul pe culmile succesului, dar prima regulă ca să nu te duci în cap este să ai un flux financiar stabil în firmă. Cu alte cuvinte, e important să îți intre suficienți bani în firmă pentru a plăti angajații, furnizorii, chiriile, utilitățile, impozitele, materialele necesare și orice alte chestii de care ai nevoie lunar, pentru ca firma să funcționeze ok. Și problemele legate de bani apar de regulă când ai clienți care nu plătesc la termen sau te întind cu zăhărelul mult, muult timp. Noi la Advertica nu lucrăm cu genul ăsta de clienți.

Știu că mai ales în zona de MarCom și tot ce ține de promovare pe internet lumea s-a obișnuit cu termene de plată de 60-90 de zile sau chiar mai mult, dar din punctul meu de vedere trebuie să fii foarte disperat pentru a accepta să lucrezi și să îți vezi banii după 3 luni, sau profitul să fie foarte mare.

Logica mea e simplă, la firmă tragem tare astfel încât clienții să fie mulțumiți, reușita lor e și reușita noastră. Cât timp eu prestez la timp și ofer servicii rapide și bune, e logic să mă plătești când am terminat munca pe luna respectivă, nu după nu știu câte luni. Nu ai bani să plătești la timp? E ok, sunt alți clienți care au.

Probabil că pe termen scurt am lăsat niște bani pe masă cu atitudinea asta, am fi prins niște contracte mult mai mari dacă lucram cu clienți care sunt obișnuiți așa, ca agenția să muncească multe luni până încasează banii pe facturi. Dar pe termen lung avem mai multă liniște, clienții s-au filtrat și au rămas cei care înțeleg să plătească corect și la timp pentru serviciile pe care le oferim.

Majoritatea oamenilor de afaceri cu care am vorbit mi-au zis aceeași chestie, dacă au avut probleme în firmă au fost de regulă generate de clienții care întârziau plățile și afectau toată firma.

La voi prin domeniu cum e, v-ar conveni să fiți plătiți după câteva luni?

Recomandă

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *