fbpx

Mai mulți oameni cu afaceri mici și mijlocii, interesați de promovarea online, mi-au zis că au mers și pe varianta distribuirii de pliante recent, cu rezultate dezamăgitoare. La câteva mii de pliante au primit 2-3 telefoane. Prima problemă e că ei au afaceri nișate și nu au segmentat publicul, a doua este faptul că suntem asaltați cu reclame.

Dacă vă uitați cu atenție, în zonele pe unde se află promoteri stradali ce distribuie pliante coșurile de gunoi sunt pline cu ele. Pe promoterițe nu le interesează să aleagă cei mai buni clienți potențiali, scopul lor e să scape cât mai repede de materialele alea și să se care acasă.

Publicul e sătul de mesaje promoționale, vedem peste 5000 pe zi în diverse medii, sunt puține cazurile în care mai funcționează reclamele pe hârtie, de obicei doar atunci când vorbim de produse cu uz general (mâncare, haine) și pliantul aduce un beneficiu concret (vino cu el la noi și ai 10% reducere).

Uite de aia nu mai funcționează pliantele. Investim sute, poate chiar mii de lei în ele, doar pentru ca ele să fie aruncate la gunoi, iar noi să ne uităm mirați că nu sună telefonul.

Prima regulă dacă vrei să faci pliante este să te asiguri că oferi ceva de interes general și că potențialul client are un interes să păstreze pliantul. A doua regulă este să încerci targetarea publicului în funcție de ceea ce vinzi, promoterii trebuie instruiți să nu distribuie pliantele oricui.

Asta e partea frumoasă la internet, că poți face o campanie targetată, poți seta ca reclama ta să apară publicului atunci când el este deja în faza de căutare, e interesat de produsele sau serviciile pe care le oferi tu, și plătești doar pentru oamenii interesați de ceea ce vinzi tu. Zic bine?

2 Comentarii

  1. Si mai e ceva: pliantele sunt mici, așa că scrisul e îngrămădit, greu de citit dintr-o ocheadă ca să vezi dacă te interesează ori îl pui în primul coș. Chiar dacă renunță la scris pentru imagini, acestea sunt la fel de mici.

Lasă un comentariu