fbpx

Azi am aflat si eu de la ca producatorul iesean de bijuterii Coriolan si-a relansat site-ul. Partea faina e ca au si blog, un blog care chiar ofera informatii utile despre bijuterii, cum sa alegi bijuteriile potrivite si cum sa le intretii. Util, mai ales pentru doamne si domnisoare. Nu lipsesc sfaturile despre verighete si inele de logodna.

Ce m-a surprins este decizia lor de a se promova exclusiv prin intermediul online-ului in anul urmator, 2011:

De cateva saptamani am inceput implementarea unei strategii de comunicare pentru 2011 care presupune doar promovarea online: fara participari la targurile de nunti, fara reclame in reviste sau cataloage, fara anunturi in Pagini Aurii.

Ne bazam deocamdata pe:
– un site relansat (www.coriolan.ro)
– blog (blog.coriolan.ro)
– pagina pe facebook (www.facebook.com/Coriolan.Bijuterii)
– canal pe YouTube (www.youtube.com/user/CoriolanBijuterii): deocamdata este un singur video, dar vor mai fi si altele.
– e-mail marketing
– plus campanii PPC, bannere pe site-uri specializate, etc.

Personal eu cred ca nu vor duce dorul targurilor si al reclamelor in reviste sau cataloage. Inca din 2006 am remarcat ca majoritatea targurilor nu mai renteaza ca participare (in functie de specific investesti cateva mii-zeci de mii de euro si in cel mai bun caz te alegi cu cativa posibili clienti si/sau parteneri).

Cat despre reclamele in reviste, tinand cont de faptul ca produsele Coriolan, adica bijuteriile, sunt destinate mai ales tinerilor, care cauta mereu online informatii suplimentare inainte de a lua decizia de cumparare, hotararea de a se promova intens in mediul online le va aduce doar avantaje.

Sper ca orientarea spre online nu va insemna si o diminuare a bugetului dedicat marketingului, mergand pe principiul “daca e online, e gratis”. Adica cu bugetul de marketing canalizat integral pe online cred ca vor avea un impact mai mare decat participarea la targuri si reclame ignorate din reviste. Chiar, de cate ori ati cumparat un produs datorita unei reclame pe care ati vazut-o intr-o revista?

In concluzie, ma bucur ca un brand iesean indrazneste sa schimbe strategia de promovare in favoarea online-ului. Partea cea mai buna este ca pe net poti oricand adapta si imbunatati campaniile, daca observi ca ceva nu functioneaza cum trebuie.

Voi ce spuneti, se poate promova doar online un brand de bijuterii? Eu cred ca e un pariu pe care Coriolan are sanse sa il castige.

Disclaimer: nu am primiti nici o verigheta sau inel de logodna de la Coriolan pentru postul asta. Totusi, imi place imaginea lor online.

12 Comentarii

  1. Se vede ca e facut ceva serios si ca au investit ceva.
    Si da, cam asta e adevarat: tinerii cauta intai pe net si de abia dupa apeleaza la reviste, ziare si compania.

  2. Desi din ce in ce mai multa lume acceseaza internetul nu trebuie sa se ignore ca exista si o categorie de clienti care continua sa se documenteze din off-line: nu neaparat din lipsa de educatie in zona internet (desi putem usor sa amintim si acest aspect), dar si din neincredere sau chiar din necunoastere (vezi persoane care sunt in cautarea unor astfel de produse pentru evenimente de tip “nunta de argint/aur/platina”).
    Personal, ca om care nu ma ocup in mod profund de marketing (dar care castig totusi si din aceasta zona) consider un pariu partial riscant mutarea 100% in online: posibil sa se castige piata pe de-o parte, posibil insa sa piarda o parte din clientii obisnuiti deja cu un anume mod de comunicare din partea companiei si astfel “sa nu o mai caute”, ci “sa uite de ea”.

    • E adevarat, exista si oameni care se informeaza offline, dar problema se pune altfel: ai 1000 de lei si vrei sa te promovezi cu ei. Ce faci, tiparesti 2000 de fluturasi si speri ca macar 10 oameni vor citi fluturasul si vor veni in magazin sau faci o campanie prin Google Adwords si atragi 100 de clienti care chiar sunt interesati de produsele tale.

      Ideea e ca cu aceeasi bani poti sa atragi mai multi clienti, daca consideri ca clientii tai se informeaza mai mult pe internet. Da, vei pierde cativa clienti offline, dar vei castiga multi mai multi daca te focusezi unde trebuie.

      • Total de acord Marius. Sunt pro online si cred ca produsele Coriolan se preteaza la online nu doar pentru promo ci chiar si pentru comercializare (cel putin in Iasi sunt un brand recunoscut, ce si-a castigat increderea in clienti).
        Dar mai cred ca trecerea trebuie sa fie graduala, publicul trebuie educat, invatat in legatura cu “mutarea”.
        Mai exact: atentie nu doar pe noii clienti, ci si pe cei care s-au aflat pana acum in prospectare, stiau sau nu de Coriolan pentru ca ii vedeau in mediul offline si dintr-o data ….

  3. Pingback: Despre soap opera si Procter & Gamble — Marius Sescu

  4. Pingback: Poți promova un brand exclusiv online? | Chinezu

  5. Pingback: Bijuterii cât vezi cu ochii în Iași

  6. Pingback: Interviu despre social media în afaceri: cum promovezi online un brand de bijuterii

  7. Pingback: Despre SMSIasi « Ganduri, Informatii si Idei …

  8. Avand in vedere faptul ca oamenii cumpara din ce in ce mai mult online, nu mi se pare ceva gresit sa iti focusezi atentia asupra promovarii online, dimpotriva, mi s-ar parea gresit sa ignori total ideea de magazin online sau sa nu ii acorzi atentia cuvenita.

Lasă un comentariu