fbpx

Primul lucru pe care trebuie sa il faca o companie in social media

In ultima perioada social media a ajuns sa fie considerat un remediu rapid al deficientelor de promovare din unele companii. Nu vi s-a intamplat ca o companie de care nu ati auzit pana acum sa va urmareasca pe Twitter, sa va solicite sa deveniti prieteni pe Facebook, sa aflati despre ea dintr-o campanie de promovare facuta pe bloguri? Sunt sigur ca vi s-a intamplat.

Vedeti voi, unele companii isi dau seama acum ca au deficiente de comunicare online sau realizeaza ca online-ul merita inclus in mixul de marketing si vor sa intre in forta pe tot ce inseamna social media. De aia va treziti uneori agasati de insistentele unor branduri pe online.

Problema? In graba lor de a se promova online multe companii nu aleg mediile potrivite pentru ei in comunicarea cu clientii, ci urmeaza reteta clasica, ceea ce cred ei ca functioneaza la altii.

Ce e acum pe val? Pai Twitter, Facebook, LinkedIn, Youtube si blogul de companie. Buuun, facem cate un cont pe fiecare, ne tragem si blog si incepem sa bagam continut, clientii vor apare cu siguranta.

Se intampla sa treaca ceva timp si compania constata ca social media nu e chiar asa sociala, ca oamenii nu vor sa comunice cu ei online, iar rezultatele intarzie sa apara.

De ce? Pentru ca strategia de comunicare este gresita din start. Degeaba urci clipuri pe Youtube daca clientii si fanii brandului tau nu sunt acolo si nu se uita la filmulete. Degeaba scrii pe Twitter daca nu exista oameni interesati de ce tweetuiesti tu pe contul ala. Degeaba esti prieten cu toti pe Facebook daca nimeni nu vrea sa fie prieten cu tine.

Toata nebunia asta cu social media poate fi greu de deslusit, mai ales pentru o firma care abia patrunde in jungla comunicarii online. Totusi, punctul de plecare al oricarei strategii online e evident – monitorizarea conversatiilor despre brand in social media. De aici ar trebui sa inceapa o companie in construirea unei prezente online.

Inainte de a crea conturi, de a va face blog, de a va urca poze pe pagina de Facebook, inainte de toate astea ascultati ce se vorbeste despre compania voastra, despre brandul vostru pe internet.

S-ar putea sa vedeti ca se discuta mult despre voi pe forumuri. Incepeti sa interactionati cu userii de pe forum, sa oferiti completari si explicatii, sa fiti utili. S-ar putea sa vedeti ca se discuta pe bloguri. Raspundeti in comentarii.

Nu va apucati sa vorbiti singuri, sa strigati catre clienti mesajul vostru inainte de a asculta ce spun deja clientii despre voi, ce parerere au despre produsele si serviciile voastre. Monitorizati, ascultati ce se spune si abia dupa aceea comunicati ceea ce aveti de spus!

Cum monitorizam social media? Putem incepe de AICI.

Recomandă

Un comentariu

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *