Prin 2009 incercam sa explic eu cum trebuie sa procedeze PR-isti cand abordeaza pentru prima data un blogger (sau twitterist, sau facebookist, alegeti voi ce vreti).
A trecut timpul si primesc in continuare emailuri „la comun” unde mesajul este acelasi pentru toti bloggerii vizati de email, indiferent ca ei scriu despre paine, turism, marketing, IT sau flori de primavara. Asta nu m-ar deranja, inteleg ca oamenii astia au si alte treburi decat sa compuna mesaje cu dedicatie in functie de hramul si pasiunea fiecaruia. In fond bloggerii au nevoie de PR-isti, nu PR-isti de bloggeri, nu-i asa?
Ma scoate din sarite insa cand vad in campul TO din email adresele tuturor destinatarilor, in clar. Poate ca cele douazeci de persoane nu se cunosc intre ele. Poate ca unele adrese de email erau private, iar cei care ti-au dat adresa au facut-o avand incredere ca nu o vei expune in emailuri. Indiferent ca esti PR-ist, marketer, om de online, expert in social media….pune aici alta functie… trebuie sa stii ca atunci cand trimiti un email unui grup de persoane ai la dispozitie mai multe campuri unde poti introduce adresele de email:
- TO – prima persoana careia ii trimiti mailul ( sau persoanele ). Toate adresele de mail de acolo apar le apar tuturor celora care primesc mailul. Nu e bine, mai ales daca sunt persoane din companii diferite, concurenti, adrese de email secrete etc.
- CC (carbon copy ) – idem primul camp, doar ca aici pui adresele de mail ale celor pe care nu ii vizezi direct. De ex trimiti un mail unui coleg, dar vrei sa stie si seful. Emailul sefului il pui in CC.
- BCC ( blind carbon copy ) – aici pui toate adresele de mail, daca nu vrei sa apara ca vizibile destinatarilor. Pe scurt, trimiti un mail la 100 de persoane, insa pui adresa ta sau una oficiala in “TO” iar emailurile celor 100 in BCC.
In cazul de fata la TO introduci adresa ta de email iar la BCC introduci adresele de email ale bloggerilor, twittteristilor etc. Ei vor vedea doar emailul trimis de tine, fara ca adresele tuturor sa fie vizibile. E simplu, nu-i asa?
Nu te-ai plictisit scriind despre asta? 😀
Tinand cont ca inca primesc emailuri de astea cred ca sunt destui care inca trebuie sa citeasca. De data asta am pus si screenshoturi. Urmeaza probabil un tutorial video :d .
Se pare că nu e simplu. E atât de complicat, încât eu am ținut un întreg seminar despre asta…
Da Elena, pentru multi dintre noi e o chestie banala, de bun simt, dar din pacate pentru altii reprezinta inca o mare necunoscuta…
pe langa derivatiile ce mai pot reiesi: trateaza te rog si reply to all si alte cazuri amuzante 😀
[…] This post was mentioned on Twitter by Marius Sescu and Stefan Murgeanu, Eugen Huculici. Eugen Huculici said: RT @stmurgeanu: Special pentru PR-isti: cum se trimite un email unui grup de persoane http://bit.ly/9L0xFB […]
OMG 😀 Pai oamenii astia nu-si merita statutul de „PR-ist” !
Da’ PR-istii nu au ceva studii de specialitate? Nu li se face o lista de „DO”-uri si una de „DON’T”-uri? Nu stiu regulile? Cum se explica aceasta frecventa, vad ca nimeni nu spune cum apar astfel de defectiuni.
Pai sunt reguli, dar toata treaba asta cu comunicarea online e greoaie si complicata, mai ales daca ai trecut prin facultate ca prin apa si experienta practica echivaleaza cu zero barat.
Atunci de ce ne mai miram ca aparatul central de stat are 2000 de specialisti in comunicare? Dar regula cu BCC o stiam dinainte de a avea blog, dinainte de a avea gmail. Iar eu sunt incepator in ale online-ului. O chestie asemanatoare se intampla pe bloguri cu mesajele nepersonalizate de tip clona/spam de promovare. Pentru bloggeri care aproba astfel de comentarii.
Pai daca la facultatea de PR s-ar face mai putine balarii, n-ar mai trebui sa-ti pierzi timpul si sa incarci blogul cu asemenea articole. Vad asa o pronuntata dimensiune educativa in ultima vreme. Urmezi vreun trend? Ai vreun obiectiv? Te trage ata catre catedra? :))
M-as impaca cam greu cu costumul si cravata. Nici un obiectiv in special, doar dau o directie blogului.
trebuie sa recunosc ca intru destul de rar sa vad ce mai faci… am tras o concluzie ce ma tine ceva mai atent astazi: prostia este nelimitata si o sursa infinita de imbogatire pentru cei care incearca sa nu faca parte din EA!!!
Imi puteti spune si mie va rog daca se poate si pe mailu de pe yahoo ?
Multumesc !
Nu te lăsa furată de dark side, yahoo… Use the Gmail Luke 😀
PS dacă tot scriu un comentariu să fie de folos 🙂 „Show BCC”
Forta fie cu tine Mircea.
Ontopic – Elena, tu sigur stii sa trimiti emailuri sau ne iei la misto?
[…] Nu m-am grabit sa il completez, dar sunt sigur ca printre cei 402 destinatari ai emailului cu sondajului sunt destui care vor fi motivati de voucherul de 300 lei. De unde stiu ca a fost trimis emailul la 400 de persoane? Simplu, pentru ca desteptii de la Alila au inclus toate cele 402 adrese de email in campul TO, pentru ca oricine a primit emailul sa foloseasca adresele de email in scopuri proprii. Deja ma astept la un val de spam pe adresa mea de email. Exact chestia pe care o scriam anul trecut pe blog, lumea nu stie cum se trimite un email unui grup de persoane. […]
[…] Special pentru PR-isti: cum se trimite un email unui grup de persoane […]
[…] E 2015 (ce ciudat sună să scriu asta) și încă primim emailuri cu comunicate de presă și alte comunicări oficiale de pe adrese de email de yahoo sau alte conturi personale, emailuri trimise la grămadă, fără numele nostru, fără nici un pic de personalizare. Nu mai zic de emailurile unde toate adresele de email sunt puse în câmpul TO. […]
[…] E 2015 (ce ciudat sună să scriu asta) și încă primim emailuri cu comunicate de presă și alte comunicări oficiale de pe adrese de email de yahoo sau alte conturi personale, emailuri trimise la grămadă, fără numele nostru, fără nici un pic de personalizare. Nu mai zic de emailurile unde toate adresele de email sunt puse în câmpul TO. […]
Daca la bcc m-am pus si pe mine in lista, si trimit e-mailul de pe aceasi adresa, ar fi normal sa vad cc-ul si toata lista de bcc?
Cum poți vedea o listă de BCC dacă e ascunsă (blind carbon copy)?
Neah, un om cu cap la minte se prinde că-i unul dintr-o amărâtă listă trimisă, cu același text (pueril?!) etc.
Sunt soluții mai elegante, probabil că nu gratuite. Altfel, „ad labam”, să se simtă destinatarul bine 😀