fbpx

De ce afacerile locale vor să fie primele pe Google

Primim des cererea asta la agenție, de obicei la pachet cu realizarea unui site sau magazin online. Vrem să facem site-ul cu voi, dar ne garantați că vom fi primii pe Google? Lăsând la o parte faptul că mulți dintre clienți vor să fie primii, dar nici măcar nu știu pentru ce cuvinte cheie, după un râs serios ne așezăm la birou și discutăm real despre cererea asta. Totuși, afaceriștii locali știu ei ceva, între 50 și 78% dintre cei care caută informații despre afaceri locale de pe mobil vor cumpăra în zilele următoare ceva de la o firmă locală, în funcție de site-ul care apare primul.

De ce e important să fii primul pentru expresii importante legate de afacerea ta, la nivel local?

Deoarece primele locuri iau crema clicurilor, primul loc ia 30%, al doilea ia 15%, al treilea 9%. Evident, procentele variază în funcție de țară, căutare, dar important e că jumătate din clicuri se duc pe primele 3 căutări, ca să nu mai zic de faptul că pagina a doua în Google nu ajută prea mult, cam 80-90% din clicuri sunt făcute pe primele 10 rezultate.

Poți să ajungi primul pe Google la nivel local?

Pe scurt da, dacă ai o agenție care știe ce face, un site bine construit, o strategie de conținut și optimizare pe termen lung și un buget generos.

Merită să fii primul pe Google?

Aici depinde foarte mult de obiectul de activitate, ce vinzi, ce profit faci la o vânzare și câți oameni caută local produsele sau serviciile tale. Dacă vorbim de cuvinte cheie căutate de sute de oameni lunar, unde profitul e peste 10-20% atunci da, merită să te agiți pentru asta. În schimb dacă vinzi piulițe cu 10 bani bucata și doar 10 oameni caută local asta lunar e mai bine să îți bați capul cu alte strategii de atragere a clienților.

Cum ajungi primul pe Google?

E simplu, înscrii site-ul în 3000 de directoare, plătești pe cineva să spameze comentariile pe bloguri cu Super, ține-o tot așa! și cumperi linkuri pe site-uri chinezești cu 1 euro bucata.

Glumesc, e mult de muncă, ai nevoie de conținut relevant pe site legat de expresia vizată, de linkuri de calitate de pe alte site-uri, de activitate în rețelele sociale, de linkuri interne în site… Dar se poate rezolva, dacă nu vrei să fie gata până ieri și ești conștient că e un proces de durată, care costă. 🙂

Recomandă

7 Comentarii

  1. E mai util pentru ei sa fie in Google Maps, nici nu-si dau seama cate beneficii au, mai ales cand din google maps poti vedea si un tur virtual al afacerii, in cazul in care ajuta unul 🙂

  2. Ce însemnă primele poziții organice în Google de fapt pentru afacerile locale?

    Din start avem 4 anunțuri Google Adwords, apoi harta zonei cu 3 cele mai apropiate afaceri locale și abia mai apoi sunt afișate rezultatele organice.

    Practic prima poziție e vitregită de click-uri din cauza acestor aspecte menționate mai sus.

    • Hai să luăm un exemplu: se dă căutarea „cazare iasi” (fără diacritice că utilizatorul le ignoră la căutare).

      Eu văd 4 anunțuri adwords (booking, trivago, pensiunea palace și hotel unirea), un rezultat organic turistinfo, apoi harta cu 3 recomandări cu spații de cazare diverse.

      Apoi pe prima pagină găsesc doar 2 rezultate cu unități de cazare din Iași: pensiunea Tătărași și hostel Tătărași.

      Întrebarea care se pune este următoarea: câte rezervări sunt făcute la cele 2 unități de cazare datorită prezenței pe prima pagină Google?

      100.000 euro cifra de afaceri pe 2014 mi se pare destul de puțin pentru 2 unități de cazare gestionate de aceeași firmă.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *