fbpx

De ce am ales programul de facturare online Smartbill

După câțiva ani de folosit alte programe de facturare, inclusiv facturi făcute în Excel, am decis că e timpul la agenție să trecem la o soluție modernă de facturare online, pe care să o putem folosi de oriunde. Am analizat piața și am rămas la Smartbill, program românesc, ei zic că sunt cei mai populari în România, pentru noi e fix ce ne trebuie.

Ce ne trebuia nouă la agenție într-un program de facturare:

  • Posibilitatea de a emite facturi de pe mai multe firme. Sunt abonamente de plătit separat pentru fiecare firmă, dar da, poți avea mai multe firme într-un singur cont, schimbi cu un clic și emiți facturile.
  • Posibilitatea ca mai mulți utilizatori să se conecteze și să emită facturi online, de oriunde. Se poate și asta, intri cu userul și parola ta în cont din browser, plus că au aplicație pentru smartphone, deci facturăm și în deplasare.
  • Posibilitatea de a emite facturi și chitanțe în mai multe limbi și mai multe monede, cu sau fără conversie în lei, utilă dacă lucrezi cu clienți din alte țări.
  • Personalizarea facturilor cu logo, adăugare automată a ștampilei și a altor informații pe documente.
  • Rapoarte cu facturile emise și încasările pe perioade, ca să știm cum stăm cu cash-flow-ul.
  • Introducerea automată a datelor despre clienți în facturile emise, e suficient să scriu codul de identificare al clientului și programul adaugă datele firmei pe factură.

Ce mai are Smartbill, dar încă nu am folosit:

  • Trimiterea de emailuri și notificări cu facturile direct către clienți.
  • Exportul facturilor către contabilitate, am înțeles că se integrează cu Saga.
  • Integrarea plății cu cardul folosind diverși procesatori, îi trimiți clientului pe email factura și linkul de plată.
  • Facturi recurente ce pot fi trimise automat către clienți, util dacă vindeți abonamente.
  • Rapoarte avansate de business.
  • Pluginuri pentru magazine online: Magento, Woocommerce, Prestashop, OpenCart.
  • API pentru integrare cu alte aplicații.
  • Lista de preturi personalizate pentru fiecare client.

Noi am ales abonamentul Silver pe un an, am plătit în jur de 230 de lei, și analizând la rece economisim minim câteva ore de muncă lunar, față de cum facturam înainte.

Nu avem nevoie de multe opțiuni momentan, voiam doar să emitem facturi către clienți din mai multe țări, de oriunde. Dar e fain că putem face upgrade, dacă va fi nevoie.

Ce mi-aș dori în plus la el e posibilitatea de a edita mai mult template-urile pentru facturi și chitanțe, dar probabil o vor implementa și pe asta.

Voi ce program folosiți pentru facturare?

Recomandă

16 Comentarii

  1. Salut. Noi la firma folosim facturis. Au un abonament de vreo 80 lei / an ( pt ce avem nevoie e ok. ) Nu avem clienti din alte tari, astfel ca nu e bataia asta de cap cu facturile in mai multe limbi.

      • Facturarea din programul smartbill desktop nu merge sa transmiti factura pe email….poate doar din smartbill online….oricum smartbill are mari sincope….asa ca mai bine nu

        • In SmartBill Desktop trimiterea nu se face prin serverele SmartBill ci prin ale clientului. Practic livrabilitatea depinde de credibilitatea si de setarile acestuia si deloc de SmartBill.

          In SmartBill Cloud se poate ca totul sa fie livrat prin SmartBill, varianta recomandata.

          SmartBill Destkop nu mai e dezvoltat din 2015. Pentru un cost cat 2 litrii de benzina/luna, chiar merita sa treci la cloud (clientii desktop au avut si inca mai au conditii preferentiale).

          • Hai ca iti raspund eu… Eu am (inca) activ abonamentul de SmartBill Cloud Gestiune Plus:
            1. Devize / Oferte / Contracte
            2. Registratura electronica
            3. „Citirea” platilor si incasarilor direct din contul bancar prin protocolul PSD2 (aveti un competitior care are implementata deja aceasta caracteristica)
            4. Exportul de date este foarte sumar… de ex. ar fi util sa imi pot exporta in format PDF toate facturile(Lunare, Trimestriale, Anuale .. etc.) Toate odata… nu una cate una…
            5. etc…

            Chiar imi placea SmartBill … dar in ultimul timp dezvoltati intens partea de Conta… restul a ramas pe plan secund.

    • SmartBill devine un ecosistem in care munca/datele de la un capat se propaga prin ecosistem pana la nivel de balanta contabila fara sa se mai repete respectiva munca manuala.

      De exemplu:
      Clientul cumpara de la magazinul online A, face comanda, face plata.
      A emite factura automat prin conexiunea magazinului cu SmartBill.
      A incarca extrasul din banca sau borderoul de la curier in SmartBill si incasarea si factura se reconciliaza automat.

      Si de aici mai urmeaza:
      In contabilitatea lui A pot ajunge info dintr-un click fara sa mai bage contabilul de mana la firma de conta.

      Daca B e partener cu A (client sau furnizor) si B are de asemenea SmartBill, ce documente au A si B in relatie unul cu celalat vor circula de asemenea automat. Totul pana in contabilitatea lui B. Mai exact, daca A cumpara de la B, B ii emite o factura, cand A deschide SmartBill il va intreba daca doreste sa ii emita NIR automat pe baza facturii de la B si ii va adauga si cheltuiala. Aceasta se va numi Reteaua SmartBill si urmeaza sa o lansam in lunile urmatoare,

    • Folositi pentru facturare OBLIO. Este gratuit 1 an si apoi abonamentul este mai putin decat la Smart Bill. Este mult mai usor de folosit si ai asistenta ff buna

        • Marius, acum am vazut acest articol, asa ca tin sa iti multumesc pentru existenta lui
          O sa las si eu cateva argumente pentru SmartBill din experienta (biased, dar informata) de cofondator:
          – Raportat la ce inseamna si ce ofera, SmartBill este mai decat softurile gratuite. De ce? Pentru ca un tool in care tii date critice ale afacerii tale tale si ale clientilor nu este un mic app prin care apleci niste filtre la poze. Un soft de facturare/gestiune este o piesa importanta si delicata intr-un business. Noi investim doar in securitatea si infrastructura SmartBill mai mult decat intreaga cifra de afaceri a oricarui competitor (din sfera facturare-gestiune)
          – Poti prinde un avant de monent si sa furi startul, dar a fi de 16 ani Nr1 nu mai poate fi o intamplare. Iar SmartBill este de mai mult de 10 ori mai mare decat orice competitor din zona facturare-gestiune. De ce? Pentru ca majoritatea antreprenorilor inteleg ca o economie de 10 lei inseamna nimic pt a creste un business, in schimb e un compromis. De ce ai face un compromis in afacerea ta pt atat de putin?
          – Ca antreprenor, si vorbesc din experienta caci noi am inceput literalmente cu 0 lei, atunci cand focusul, deci si timpul tau e sa faci economii cat pentru 2 kilograme de banane/luna, e greu, e greu tare sa ajungi sa cresti un business din care sa sustii o familie, nu mai vorbim de independenta financiara.

          Spor tuturor, Romania are nevoie de antreprenori care reusesc

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *