fbpx

Promovare online cu buget zero în 2017

Am un articol vechi de vreo 7 ani, cu idei despre promovarea gratuită a unei afaceri. Încă primește trafic, încă vin emailuri de acolo, și oamenii îmi cer mai ales sfaturi despre se pot promova gratis sau cât mai ieftin pe internet, ce să facă, de unde să înceapă. Partea tristă este că eu nu cred că o firmă se mai poate promova cu zero buget în 2017.

Realitatea e că în 2017 concurența e puternică, majoritatea firmelor sunt pe internet, au site-uri, fac social media, chestii, se promovează într-un fel sau altul, deci trebuie să te diferențiezi cumva dacă vrei să te ridici deasupra zgomotului.

Nu zic acum că trebuie să arunci cu bani pe Adwords, Facebook Ads, să investești sute sau mii de lei lunar în promovare, deși nu e o idee rea, mai ales dacă ai obiective mărețe.

Zic doar că nu poți să mai crezi că internetul e un mediu gratuit. Nu te costă nimic o pagină de Facebook, poate găsești și un amic să îți facă un site pe moca, dar după aceea ca să ajungi la clienții tăi, ca să îți promovezi produsele sau serviciile, ca mesajele de pe Facebook să aibă vizibilitate trebuie să plătești.

În plus, și treaba asta cu internetul e complicată, abia după ce te frigi cu amatorii, cu site-uri făcute pe genunchi, cu campanii targetate aiurea, abia după ce arunci bani descoperi de ce profesioniștii costă.

Dacă vrei să începi cu promovarea online a unei afaceri pașii sunt ăștia, cu mici variațiuni, în funcție de business.

Ideea e alta, că și pe internet ai nevoie de o strategie bine pusă la punct, de un om care să o implementeze și de timp pentru a crea conținut, a publica, a te promova prin diverse rețele și platforme. Poate le vei face tu pe astea, poate vei angaja un om de marketing, dar te costă, deci bugetul nu e zero, chiar dacă nu bagi bani efectiv în reclame.

Chiar mă gândeam, când am început noi treaba  cu site-urile și promovarea pe internet la Advertica nu aveam buget de marketing în spate, dar am atras clienți destui, deci putem să spunem că ne-am promovat cu buget zero, nu? În realitate, aveam deja o rețea de contacte, o audiență construită datorită blogurilor, prezenței online anterioare, articolelor scrise, deci lumea ne știa. Poate că nu am investit bani, dar am investit enorm de mult timp.

Tu ce spui, te mai poți promova pe internet cu buget zero în 2017?

Recomandă

3 Comentarii

  1. Și timpul costă. Chiar dacă te pricepi puțin la marketing și ești în stare să faci un site și să te promovezi prin intermediul său cu articole și alte tipuri de conținut, tot timpul ăla costă. Deci costuri tot sunt…

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *