Hai să nu băgăm bani în promovarea unui site cu hosting gratuit, da?

Credeam că le-am văzut pe toate prin online, că vorba aia, au trecut peste 10 ani de când mă joc cu diverse platforme și aplicații, dar mereu mai aflu câte ceva nou. Azi am aflat de exemplu că sunt clienți dispuși să investească lunar sute de euro în promovare prin Google Adwords sau Facebook Ads (nu glumesc, am văzut conturile), dar site-ul promovat e unul din acelea ținute pe un subdomeniu cu găzduire gratuită. Moartea minții, nu altceva.

Nu înțeleg cum poți investi lunar sume de genul ăsta pentru a îți trimite toți clienții către un site ce nici măcar nu îți aparține, ținut pe un subdomeniu oferit gratuit de nu știu ce serviciu de hosting ce afișează și ei niște reclame pe lângă conținutul tău. Ce transmite asta despre profesionalismul afacerii?

Sau hai, să spunem că aș înțelege asta pentru o afacere foarte mică, care nu depinde de site, e doar acolo, de umplutură, dar vorbim de un business ce trăiește din vânzarea de servicii, din promovarea online, pentru care imaginea ar trebui să fie pe primul loc – site, logo, conținut, comunicare. Nope, toate erau praf, dar omul băga bani în marketing, nu și în site.

Și poate că ar fi continuat așa, doar că a descoperit că telefonul de pe site nu prea mai sună deși banii se cheltuiau, și chiar cei de la Google i-au spus că e jenant să promoveze un astfel de site prin Adwords, să facă ceva cu el.

I-am explicat omului toată poezia, că are nevoie de un domeniu propriu .ro, trebuie să își plătească găzduire anuală, să își facă un site decent, să actualizeze conținutul, să optimizeze constant campaniile, dar astea costă, un site decent începe de la câteva sute de euro, optimizarea unor campanii costă și ele lunar și așa mai departe.

Omul a părut că înțelege, doar că nu, nu a mai revenit, presimt că acuși va descoperi că are un văr ce îi instalează o temă WordPress cu Visual Composer pentru 50 de euro, pe un site cu hosting ce poate pica oricând (hello Webfactor), și în continuare va investi sute de euro în campanii de promovare a unui site prost, care nu vinde, pentru că nu e gândit corect.

Copii, voi să nu faceți așa, da? Înainte de a aloca bugete frumoase pentru a promova serviciile sau produsele voastre pe internet asigurați-vă că aveți un site pus la punct, altfel aruncați banii pe geam.



2 Comentarii

  1. L-ai pierdut complet când ai început să îi explici cum stă treaba cu site-ul propriu. Eu am impresia că vorbesc singur câteodată. El vrea să vândă ceva ieri şi nu îl interesează cum… Rapid şi prost, dar cu rezultate. Mă confrunt şi eu cu problema asta.

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: