Duminica asta am fost la lansarea Realmag.ro, primul hipermarket online din Iași. A fost un eveniment drăguț, unde invitaților le-a fost prezentat magazinul online, pe lângă multe momente artistice, o degustare de vinuri și o masă plină cu bucate alese. Și cum stăteam eu acolo și ascultam prezentarea proiectului mă gândeam la utilitatea lui în viața noastră.
Realmag.ro se prezintă ca primul hipermarket online din Iași, cu peste 3500 de produse la cele mai bune preturi si transport gratuit în municipiul Iasi pentru comenzile de minim 100 lei. Ei spun că vor să redea valoare timpului nostru. Eu în timpul ăsta făceam deja calcule.
Nu știu cum e la voi, dar eu merg la hipermarket cel puțin o data pe săptămână. Pierd cam o oră pe drum, încă 20 de minute în parcare și cel puțin 2 ore în hipermarket, dacă am noroc și nu este aglomerat. Normal că mă uit și la prețuri, dar mai puțin de 200 lei nu las. Însumat se adună vreo 3 ore și jumătate pierdute din weekendul meu și al soției, plus motorina, uzura mașinii și nervii din trafic sau din hipermarket, atunci când e aglomerat, adică aproape mereu.
Da, normal că ar fi mișto să pot face cumpărăturile de acasă, cu un simplu clic, și cineva să mi le aducă la usă. Aici intră în joc RealMag. Nu o să vă mint, prețurile nu sunt aceleași ca în hipermarket, diferă în funcție de produs. Totuși, dacă adun și timpul pierdut weekend de weekend și uzura mașinii si nervii, e posibil să descopăr că merită să fac cumpărăturile online, mai ales când timpul pe care îl am la dispoziție e foarte limitat.
Cei de la RealMag si-au făcut și pagină de Facebook pentru a interacționa mai ușor cu clienții și fanii, www.facebook.com/realmag.ro. În plus, până pe 15 mai la orice comanda făcută pe Realmag.ro primești automat un bonus în produse echivalent cu 10% din valoarea comenzii.
Și acum cireașa de pe tort, dedicată cititorilor fideli. Discutam cu cei de la Realmag și ei îmi spuneau că ar dori să știe ce părere au oamenii din online despre site-ul lor, ce și-ar dori în plus în oferta hipermarketului, ce i-ar atrage, cu ce să mai vină în plus. Eu am zis că o să vă întreb pe voi, așa e cel mai simplu. În fond eu stau online destul de mult timp și voi la fel.
Și pentru ca lucrurile să fie mai interactive, cel mai interesant comentariu lăsat la acest articol până vineri 22 aprilie va primi din partea mea un voucher de 50 de lei valabil la cumpărături pe RealMag.ro, voucher pe care l-am primit duminică la lansarea magazinului.
Întrebarea la care puteți câștiga voucherul de 50 lei: cum vi se pare RealMag.ro și ideea de a face cumpărăturile de acasă în Iași? Ați dori ceva în plus în oferta lor … sau alte facilități pe lângă cele existente?
Update 25 aprilie – voucherul merge la Dany.
:)) comic… eu „lucrez” pentru ei si n-am apucat inca sa scriu :))
Is baieti seriosi oricum !
nu`mi place la site ca nu`ti poti selecta de ex la bere: sa poti bifa 0.5 l, 1l..samd sa poti micsora lista in care cauti
Sortimentele vândute de bere sunt pe o pagină, cred că le poţi filtra cu privirea. Observaţia e bună când ai de căutat prin mai multe pagini.
ma gandesc ca in timp vor aparea mai multe produse si ar fi frumos sa le poti filtra asa
ca preturi sunt cam la nivelul carrefour, deci e ok cat de cat
dupa o privire rapida: este absolut necesara optiunea de filtrare/ordonare a produselor intr-o categorie, macar dupa pret si nume.
in supermarket avem deja criterii dupa care alegem un produs dintr-un raft (unele constiente, cele mai multe pe care nu le constientizam) – intr-un ‘hypermarket online’ tot procesul de alegere este dat peste cap, si, cel putin la inceput, ne vine mult mai greu sa alegem
plus ca nu ar fi rea o facilitate de genul ‘cumparare asistata’: la supermarket nu cumparam din rafturi separate, ci ne miscam intre rafturi, intr-o ordine pe care si-o stabileste fiecare. daca nu ai o lista de cumparaturi deja facuta, in fata fiecarui raft iti pui intrebare ‘de aici imi mai trebuie ceva?’ da/nu. pe site nu mai exista acest drum, dar ar putea fi simulat, pornind chiar de la aranjarea unui supermarket-urilor din oras, lasandu-i pe clienti sa aleaga intre:
1. drumul carrefour: electronice, detergenti, cosmetice etc …
2. drumul billa: fructe si legume, panificatie, dulciuri etc…
in functie de alegerea lor clientii ar fi astfel ‘ghidati’ intre categoriile de produse
parerea mea 🙂
apropo de ce ziceam mai devreme, uita`te la detergenti..eu n`am reusit sa gasesc o logica la asezarea lor
ar fi binevenita o filtrare acolo
n`ar fi rau o categorie de promotii, ar mai atrage client care ar fi „nevoiti” sa mai comande ceva pe langa promotie pentru a ajunge la suma minima
Probabil că nu o să-l folosesc niciodată. Nu vreau să devin arestat la domiciliu. Chiar dacă stau la coadă la casă, chiar dacă-mi car sacoșele singur sau mă enervez că nu am găsit cutare produs, prefer totuși să cercetez singur produsele. A, le știu pe majoritatea pe care le au în ofertă. Însă nu mi-ar place să cobor în fața blocului și să zic că am fost la cumpărături.
Site-ul e util celor care chiar nu au chef să se deplaseze pentru a-și procura mâncarea. Sau celor care sunt prinși în asemenea proiecte cu deadline-ul la tâmplă încât nu mai au timpul necesar să cumpere 2 kile de mălai și o brânză cu smântână de la magazinul cu produse proaspete din colț.
O mica observatie pe care as vrea sa o transmit celor de la realmag: pentru o mai mare credibilitate poate ar fi bine sa isi decline identitatea. Nu vad datele societatii nici in pagina de contact , nici in pagina de termeni si conditii sau in pagina despre noi.
Poate ar fi bine de stiut pe mana cui se dau banii.
[…] Iasi s-a deschis un hypersupermegagigamarket (asta da nume) doar ca e online. Am aflat de la Marius Sescu si de la QuadroQ asa ca am decis sa scriu si eu si sa sprijin daca se poate aceasta […]
Este obligatoriu ca orice magazin online sa prezinte pe site un numar de telefon, datele firmei, adresa sediului si link catre ANPC… Daca nu amenda e mare…
Tocmai vroiam sa scriu acelasi lucru ca Valentin si Vlad G. – este OBLIGATOIU, dar ar trebui sa puna aceste date si daca nu ar fi obligatoriu, mai ales ca vor (sper) sa-si castige credibilitatea pe plan local.
Initiativa este f. buna, desi parca au mai incercat si altii (mai mult telefonic) – sa vedem cat o sa tina…pe profit 🙂
Pt. akbar: nici mie nu imi place viitorul nostru de obezi cu tastatura 🙂 , insa ma gandesc mai mult la cei care ar putea intr-adevar sa beneficieze de asa ceva: persoanele bolnave, varsnice sau ne-deplasabile, nu doar cele foarte ocupate. Sper ca si acestia au fost incluse in targhetul lor, desi nu vad facilitati in plus (probabil pt. ca unii nici nu au/folosesc PC sau conexiune Internet). Cred ca mai avem pana cand cineva va intra pe aceasta nisa – dar nu sperati sa o faca guvernul 🙂
Ce facilitati in plus ar fi necesare? Comanda se face online, livrarea se face la domiciliu. Mie mi se pare suficient, nu?
Avantajul unui magazin online vine din disponibilitatea sa 24 de ore din 24 , 7 zile din 7.
Observ ca in cazul RealMag procesarea comenzilor se face doar luni – sambata.
As mai lucra de asemenea la termenul de livrare.
Dar cred ca timpul la va rezolva.
Va multumim pentru toate sugestiile! Vom tine cont de ele si cu siguranta, in timp se vor rezolva majoritatea din ele (daca nu chiar toate). Suntem inca la inceput de drum si de aceea orice sugestie este binevenita.
Totusi trebuie sa tinem cont ca nu toata lumea exceleaza la capitolul internet si de aceea site-ul are o structura simpla, fapt care il face usor de utilizat de catre toate persoanele, chiar si pe cele mai putin familiarizate cu acest domeniu (internet, calculator).
Mi se pare geniala ideea. Imi pare rau c am vazut postul tarziu, erau foarte multe chestii pe care vroiam sa le cumpar dar deja am facut cumparaturile de Paste. Pana si mama lu Andreea era foarte incantata de idee, si sigur urmeaza sa faca cumparaturile in scurt timp. Geniala ideea. Bv.
Multumim mult! Va asteptam pe realmag.ro.
As dori:
– filtre la produse (presc crescator, descrescator, grame etc.) + filtrare dupa branduri
– sa nu existe produse moca: http://www.realmag.ro/produs_alka-napolitane-cu-alune-80-g.html – ori nu mai sunt pe stoc, ori dispar de tot de pe site
– mai multe detalii despre produse (aka „eticheta ce trebuie citita neaparat” / „ce scrie pe spate”)
Ce am mai vazut:
– meniul din stanga, dupa ce selectez ceva, se duce automat in sus si raman in aer (ce s-a intamplat, ca nu apare nimic nou? de fapt s-au facut submeniurile…)
– e 2011, nu 2010 (copyright)
– http://www.realmag.ro/contact-si-informatii.html alinierea e ca naiba
– de ce nu sunt incluse tigarile in transportul gratuit la comenzi de peste 100 lei?
Idee faina, pe care o sustin 🙂 Succes!
Din ce stiu eu la tigari in orice magazin adaosul e marginal, ele sunt puse acolo pt a genera rulaj pe alte produse. Cu alte cuvinte, dacă eu comand ţigări de 100 lei magazinul nu câştigă mare lucru.
Felicitari Dany, ai câștigat voucherul.
@Dany Sa o luam pe rand. Afisarea produselor se face in acest moment in ordine alfabetica. Intr-adevar, produsele nu se pot sorta in ordinea preturilor. Dar alegerea produselor nu se face in functie de pret, ci in fuctie de preferintele de consum. Nu cred ca acea persoana care consuma in mod normal iaurt Danone, de exemplu, isi va schimba alegerea in functie de pret.
Problema cu produsele mocca e doar o scapare, am vazut si noi acum, nu e cu intentie. Se mai intampla, dupa cum spuneam inca suntem la inceput.
La http://www.realmag.ro/contact-si-informatii.html problema s-a rezolvat acum. In cel mai scurt timp, se va rezolva si problema copyright-ului. Iar in ceea ce priveste tigarile, intr-adevar – Marius are dreptate. Acela e motivul pentru care tigarile nu sunt incluse in comanda de 100 RON.
alegerea produselor nu se face in functie de pret, ci in fuctie de preferintele de consum?
va rog spuneti-mi ca e o gluma.
nu am obiceiul sa fiu rautacios, consider foarte util demersul vostru (mai ales ca mi s-a intamplat deja sa fiu nevoit sa imi fac de mai multe ori cumparaturile alimentare de la un magazin online) si sper sa aveti succes.
insa in momentul in care cineva spune ca „alegerea produselor nu se face in functie de pret, ci in fuctie de preferintele de consum” nu ma pot abtine.
intr-adevar, alegerea nu se face doar in functie de pret. dar nici nu poti echivala brandul cu ‘preferintele de consum’ ca si argument ca nu ai nevoie de un filtru de pret intr-un magazin online.
alegerea unui produs intr-un supermarket mai depinde si de:
– pozitia pe raft (care produs e mai vizibil?)
– cine mai este in jur (ma vede cineva ca iau un produs marca ‘x’?)
– care dintre produsele concurente sunt promovate prin promotie/concurs/’nou’/sampling/hostess etc.
– cat este de frig/cald (daca e vara, esti in tricou si ajungi la frigidere, nu stai sa studiezi prea mult oferta, iei iaurtul obisnuit si mergi mai departe, dar in timpul iernii nu ai problema asta si s-ar putea sa mai stai sa mai studiezi si alte produse si sa incerci altceva)
– cat de mare este cosul/caruciorul
– fundalul sonor (muzica mai alerta te face sa te misti mai repede printre rafturi)
etc. etc.
toate acestea la nivelul subconstientului, bineinteles, nu o sa spuna nimeni intr-un focus grup ca a cumparat 2 kg de portocale in loc de 1kg pentru ca era cosul foarte mare
din punctul meu de vedere puteti sa sustineti in continuare ca „alegerea produselor nu se face in functie de pret, ci in fuctie de preferintele de consum=brand”, dar o faceti pe cheltuiala voastra.
S-a rezolvat si problema cu datele societatii, care nu apareau pana acum nicaieri, si cu link-ul catre ANPC. Multumim inca o data pentru sugestii!
Cand am vazit titlul puteam sa jur ca e un articol scris pe bani, care prezinta frumos ceva ce nu face decat sa-ti stoarca portofelul. Si-am accesat si eu site-ul, sa ma conving ca am dreptate. Si totusi parca nu e asa. 3 exemple: lapte Oke-1.5 l la 3.8 lei-in Carrefour 1 litru costa 3.3 lei. Pepsi la 2.5 litri costa 5 lei, pe cand in magazinele din Copou e 6 lei. 1 kg de portocale-3.5 lei, acelasi pret ca in orice alt magazin. Concluzia: preturi mai mult decat acceptabile la multe produse, iar daca esti prea lenes, prea comod sau ti se pare ca nu ai timp, site-ul te poate ajuta. Dispare insa toata distractia de a te plimba vreo doua ore printr-un hipermarket.
Ai dreptate, merg in Jamaica cu banii luati pe articol, plus voucherul primit cadou pe care il ofer la randul meu cititorilor. Cum spuneam, preturile variaza, dar eu cred ca sunt ok pentru cineva caruia ii vin cumparaturile la usa.
mie imi pare rau ca nu l-am descoperit mai repede (am fost ieri la o tura de carrefour).
Ce cred eu ca ar fi important de adaugat:mai multe informatii despre produse , de ex la oua -marime, calitate ( de exemplu eu nu cumpar oua de la gaini crescute in baterii – mi se pare barbar si de aia cumpar doar de la gaini crescute la sol, si daca mai sunt si hranite traditional e best )
legume/fructe – calitatea neaparat
Initial credeam ca are vreo legatura cu Real… Mi se pare util aceasta varianta online, dar sa vedem.
Sper sa-i urmeze si alte magazine gen Metro, Selgros.
Si cel mai tare lucru ar fi ca acest magazin sa se alature unui program de afiliere.
Ieftin. Ăsta e un mod despre cum să-ți îmbunătățești site-ul/afacerea aproape gratis. Cu lucruri care erau de altfel evicente! E trist că se întâmplă astfel. În fine, spor celor care au curajul să comande de la aprozarul online…
Cand deschizi un magazin on line de produse industriale sansele de reusita ale afacerii sunt considerabile,furnizorul face economie de spatiu de prezentare,chirie,nu lucreaza cu stocuri mari iar clientul beneficiaza in principiu de preturi mai mici la produse comparativ cu un sistem clasic de vanzare si chiar de transportul gratuit. A vinde gume turbo si tampoane igienice pe net mi se pare aiurea tinand cont in primul rand de pretul ridicat al produselor(produsele de baza au o cerere elastica), imposibiliatatea de a vinde produse cu termen scurt de valabilitate(refrigerate,lactate proaspete) unde clientul mai analizeaza si aspectul fizic al produsului.Chiar si din punct de vedere al timpului de procurare pot exista avantaje in sistemul clasic intrucat exista in Iasi hipermarket in aproape orice cartier(locuitorii din bularga vor cumpara fireste mai repede din carffour decat sa astepte sa vina deliverul la usa) iar pentru segmentul de nisa a oamenilor cu multi bani ideea are efect zero intrucat cine are bani si n are timp are hamali care cara sacose. Eu chiar nu vad absolut nici un avantaj in a cumpara de pe net si a plati mai mult,eventual a astepta mai mult in condiiitle unui somaj de 6% si a unei puteri de cumparare atat de reduse.Repet in marketing exista bine definita sensibiliatatea bunurilor de larg consum la pret.Daca se tinea cont de asta poate aveati succes.
O alta critica pertinenta care vreau sa o aduc administratorului acestei afaceri tine modul de prezentare al produsului. Atunci cand faci marketing esential este sa stii sa ti ambalezi produsul, in cazul de fata modul prezentarii produselor pe internet mi se pare f.important chiar daca sunt branduri cunoscute,produsele meritau o fotografie profesionista in locul pozelor subexpuse si prost incadrate.atat.
Am aflat de ei acum ceva timp. O parere pur persoanala care as pune-o in aplicare ar fi sa scada progresiv pretul la produs, in functie de cantitatea cumparata. Psihic, cred ca ar conta foarte mult pentru cumparatori sa veda cum scade pretul cand mai adaugi cantitate… Poate gresesc, poate nu..
[…] ideea era că acum ei spun că fac livrări și în Iași, pe lângă București. Prin comparație, RealMag despre care am mai scris pe blog arată […]
Ce sa intamplat cu site www. realmag.ro?
Nu se mai poate accesa.
Au dat faliment?
Este o idee geniala,eu am tatal meu care se deplaseaza foarte greu si facandu-i cumparaturile de la voi este o chestie extra,o intrebare ,va rog,livrarea se face numai in orasul Iasi sau si in judetul Iasi(ex comuna Belcesti sat Liteni)?multumesc,Catalina
Magazinul s-a inchis, eu nu am nici o legătură cu ei.