fbpx

Apăruse clipul de mai jos prin aprilie, când pandemia era în toi, ideea din spatele lui fiind că toate reclamele scoase de companii în perioadă de criză sunt similare, pun accentul pe faptul că deși trăim într-o perioadă dificilă, brandul lor e acolo pentru noi, că oamenii contează, iar produsul sau serviciul lor ne oferă comfort și siguranță. Aceleași texte, aceleași clipuri stock, aceeași muzică de pian.

Pe scurt, reclamele erau făcute direct din manualul de marketing, gândite să inspire încredere, siguranță, optimism. Nici o agenție sau companie nu va face o campanie inedită, preferă să meargă la sigur, chiar dacă asta duce la reclame plictisitoare.

M-am luat cu pandemia și am uitat să scriu ceva pe subiect atunci. În primă fază reclamele pe tiparul celor de mai sus erau chiar ok, chiar dacă păreau prea siropoase. Oamenii chiar aveau nevoie de mesaje optimiste la început.

Problema e că după un timp publicul se satură de ele, și dacă nu este nici o diferență între mesajul transmis de brandul tău și mesajul transmis de concurență oamenii încep să te ignore.

M-am uitat la televizor în pauzele de reclame, chiar și acum, deși sunt 4 luni de zile de când a apărut Covid 19 în viața noastră, reclamele merg pe același tipar. Nimic inedit, nimic ieșit din comun, doar mesaje care să nu deranjeze pe nimeni. Și după aia ne întrebăm de ce oamenii ignoră reclamele.