Care e rolul bloggerului sau influencerului într-o campanie de promovare

Că tot sunt la modă campaniile cu influenceri, poate chiar mai mult decât campaniile cu bloggeri acum 8-9 ani, am senzația că multe branduri fac confuzie între rolul blogggerului sau influencerului și rolul unei agenții de marketing. Zic asta pentru că mai ajung și la mine pe blog cerințe de genul: Avem produsul X, vrem să îl promovăm pe blogul tău, ce ne propui? Asta nu e treaba influencerului, ci a agenției sau omului de marketing. Ok, poate eu știu să fac și din astea, că lucrez în marketing, dar nu toți influencerii au tangență cu marketingul. Influencerul trebuie să aibă grijă că mesajul campaniei ajunge la comunitatea sa, trebuie să ambaleze ideea campaniei într-un limbaj pe placul audienței, să genereze notorietate sau lead-uri sau clicuri sau vânzări, nu să facă campania, cap coadă.

Am văzut că și la Best Marketing a fost un fel de pitch cu vloggeri, influenceri și creativi, cine propune cea mai bună idee de campanie pentru berea Blanc. Ca exercițiu de creație sunt sigur că a ieșit mișto, dar în viața reală așa ceva nu prea s-ar întâmpla, deoarece un brand apelează la o agenție, care vine cu ideea campaniei, mecanismul ei, alege cele mai bune medii pentru a ajunge la publicul țintă și după aceea adaptează campania pentru acele medii. Un brand mare nu o să meargă la bloggeri sau influenceri, să îi scoată la pitch.

Nu zic că bloggerii și influencerii nu pot fi creativi, din contră, uneori s-ar putea să primești niște idei mai bune de campanie de la bloggeri sau influenceri pentru brandul tău decât de la agenții, mai ales dacă oamenii pe care îi contactezi au deja o legătură cu brandul, sunt fanii lui, îl cunosc.

Eu ca blogger accept mult mai ușor campanii de promovare pentru brandurile folosite frecvent, că pot scrie cu mai mult entuziasm despre ele, le cunosc mai bine, și știu cum să le recomand cititorilor. Influencerii la fel, își cunosc comunitatea, pot veni cu idei faine pentru a împinge produsul către audiența lor, deci e chiar recomandat când vrei să promovezi ceva pe internet să lași și puțină libertate creativă, să permiți influencerilor să vină cu idei, respectând cerințele campaniei, evident.

Totuși, nu te aștepta ca atunci când vrei să promovezi un produs bloggerul sau influencerul să facă și campania, și execuția ei, treaba lor nu e asta. Greșesc?

Recomandă prietenilor!



Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
Notify of