Sa sustinem printul. De ce?

Revista Biz a demarat o campanie de sustinere a printului prin promovarea ideii de abonare la publicatiile de presa favorite – “Sustine printul! Fa-ti abonament la publicatia favorita”.  Mie campania mi se pare fortata, desi comunicatul de presa spune ca “nu este o incercare a printului de a rivaliza cu mediul online, ci de a demonstra ca cele doua medii se completeaza reciproc si ca fiecare contribuie in felul ei unic imbogatind experienta de informare a cititorilor de presa”.

Cele 10+1 motive pentru care ar trebui sa sustinem printul si sa ne facem abonamente la ziarele sau revistele tiparite sunt mai jos (cu rosu), alaturi de comentariile mele:

1. Fotografie unica. Doar hartia poate reda cu adevarat puterea unei imagini fotografice de calitate.

Hmm, mie imi plac mai mult fotografiile pe un monitor de 22 inchi. Cred ca nu am mai listat fotografii pe hartie fotografica de 3 ani. Voi?
2. Ai incercat sa citesti un articol lung sau o analiza detaliata de 8-10 pagini pe computer? Ia o pauza de la ecranul obositor al computerului.

Da, am incercat si am reusit. Ecranele nu sunt obositoare, poate daca folosesti CRT-uri de acum 5 ani cu un refresh minuscul. In plus exista Kindle, iPad si o avalansa de tablete numai bune pentru citit se pregatesc sa atace.

3. Revii la colectia ta de cate ori doresti. Oricat de utila ar fi arhiva online, colectia de National Geographic sau The Economist arata prea cool pe raftul bibliotecii..
Asa e, cartile sunt cool sa le ai pe raftul bibliotecii. Problema e ca ocupa si mult spatiu. Daca ma mut in curand cele 250 de carti din biblioteca vor umple cateva cutii pe care trebuie sa le car. Echivalentul lor electronic ar incape pe un CD.

4. Senzatia de relaxare si relatia speciala dintre degete, minte si paginile glossy ce se formeaza cand rasfoiesti pe canapea o revista intr-o duminica ploioasa.
Majoritatea tinerilor isi incep ziua deschizand calculatorul si citind stirile online, cu o cana de cafea aburinda in fata. Eu cred ca se relaxeaza la fel de tare ca si alternativa “glossy”.

5. Abonarea este eco-friendly (:) ) Prin abonament se contribuie la reducerea deseurilor prin tiparirea unui numar controlat de exemplare si diminuarea retururilor.
Abonarea este eco-friendly? Atunci renuntarea la cumparatul revistelor, ziarelor si a publicatiilor este culmea eco-friendlism-ului, pentru ca nu se mai tiparesc deloc publicatii.

6. Pe cand Internetul iti da libertate de search, o revista te surprinde cu informatii despre care nu credeai ca le doresti sau de care nu stiai ca ai nevoie.
Informatiile din reviste si ziare sunt expirate, apar cu cel putin 24 de ore inainte pe net. De ce as da banii ca sa citesc stirile de ieri?

7. Pentru ca nimic nu se compara cu mirosul revistei cand o scoti proaspata din ambalajul de plastic.
Adevarat, mirosul unei reviste este incomparabil. Din pacate articolele sunt comparabile cu cele gasite online, iar mirosul nu ajunge pentru a cumpara o revista.

8. E portabila. E mai greu sa iei calculatorul in baie, la sala, la piscina, pe plaja sau in gradina…
Cred ca cine a realizat lista de argumente nu a utilizat niciodata un laptop, notebook sau tableta PC. Si ele sunt PORTABILE.

E utila in moduri surprinzataore. Sa omori un tantar cu un laptop indoit e atat ciudat cat si periculos …
Mda, am auzit ca e ok sa ai reviste prin baie, poate ramai fara hartie igienica vreodata.

10. Pentru ca reclama din revista nu are nicio sansa sa se transforme in virusi sau malware care iti cauta in secret identitatea..
Am ajuns sa ne bucuram ca reclama din reviste nu ne ataca? Adica eu cumpar o revista pentru ca are reclame inofensive sau cum?

11. Pentru ca poti bea linistit o cana de ceai fara sa-ti fie teama ca daca o versi pe revista va necesita reparatii costisitoare.

Aici se aplica o regula simpla. DVD-Rom-ul nu trebuie confundat cu suportul pentru ceasca de cafea sau ceai, iar ceasca de ceai sau cafea se aseaza langa monitor, nu pe el.
Am inteles ca aceasta campanie va fi promovata pe mai multe medii, inclusiv radio si TV. Sincer cred ca daca sunt dispusi sa investeasca bani buni intr-o campanie pentru cresterea numarului de abonati la publicatii tiparite ar trebui sa caute motive mai bune, nu lista de mai sus cu argumente inventate in graba si trase de coada.

Nu sunt impotriva printului, apreciez valoarea unei carti bune, pe hartie, dar in ce priveste ziarele si revistele cred ca viitorul lor e in format electronic. Nu ai cum sa incurajezi oamenii sa cumpere stiri vechi pe un suport expirat.

Voi sustineti printul? De ce? Aaa da, cum vi se par motivele enumerate in campanie?

Recomandă prietenilor!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
15 Comentarii
Ultimele
Primele Top voturi
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile
acsel

E adevarat ca e un pic mai obositor sa citesc 10 pagini pe monitor fata de 10 pe foaie, cam asta fiind singurul motiv bun, restu sunt balarii.

Pavel

11 e pus la caterinca. Si e un atac la persoanele ce folosesc internetul. Ne cred in atat de prosti incat sa varsam tot ce prindem peste calculator. 😀

cipslim

Evident ca forteaza nota, insa mai au si dreptate, mai ales cu relaxarea.

[…] This post was mentioned on Twitter by Marius Sescu, Marius Sescu. Marius Sescu said: Cica ar trebui sa sustinem printul. De ce? http://bit.ly/90y424 […]

Gina

Eu-s nitel mai romantica si imi place sa citesc o carte in zilele ploioase stand in fotoliu in balcon, dar nu o revista si cu siguranta nu un ziar (proaspat scos din plastic :)) ).Asta ar fi un motiv pentru care as pastra o colectie de carti. Iar al doilea este faptul ca nu as vrea ca al meu copil sa creasca citind de pe calculator. Deprinderea cu pc-ul din frageda varsta nu e o chestie benefica pentru un copil. As prefera sa-l vad in pat rasfoind o carte.

Dana

Nu mi se pare ca Biz incearca sa dea 10 motive imbatabile pentru care printul e cel mai tare mediu ever. ci ca spun care sunt motivele LOR de a sustine ideea de revista tiparita si, mai ales, de abonament. Ca sunt subiective si puse intentionat funny / la misto, asta e clar.. dar nu sunt nici slabe si nici trase de par. Oricum, initiativa e cel putin curajoasa, dupa parerea mea..

Dan C

Au reusit sa convinga si mai tare ca printul e de cacao. Exact prin astea 11 puncte. Mai lipsea punctul 12: “Ce linistit te simti cand vrei sa verifici o informatie dintr-o terta sursa si mai ai la indemana doar pagina cu fata zilei” Iara punctul 9 cu omoratul tantarului se poate transforma lejer in alte n puncte: 9.1 – sa civilizezi cainele 9.2 – sa stergi geamul dupa ce l-ai spalat 9.3 – sa bati copilul la fund 9.4 – nu poti face avioane de hartie dintr-un laptop 9.5 – in laptop nu poti impacheta ouale de la bunica… Citește tot »

Mono (nu profu de la FEAA) :))

Dan C … la cat de suparat am fost astazi, m-ai facut sa rad cu lacrimi :))
Prea tare punctul 9 “descris de tine” :))

Dana

Nu sunteti pe target, prieteni.. lasa, ramaneti la online. Nu se supara nimeni.

Dan C

@Dana – eu ma simt foarte targetat de treaba asta. Si problema e ca ma simt targetat de o revista/ziar nu de o carte. Daca ar fi venit ceva similar de la Lecturi urbane sau de la Schimb de carti, as fi privit altfel problema. Dar nu discutam despre carti, discutam despre prostioare care consuma hartie, spatiu, timp si pe deasupra sunt expirate. Si eco friendly sper ca au spus din gluma despre chestiile tiparite. Oricum online-ul implica disparitia postasilor (pensii nu mai duc, scrisori nu se mai scriu ca s-a trecut pe e-mailuri, felicitarile sunt virtuale sau prin sms,… Citește tot »

Cosmin

poate sunt fortate o parte din motive, dar e si mai fortata hotararea ta de a le nega pe toate, parte dintre ele fiind reale. Dupa cum a spus si Dana mai sus – ramaneti voi cu onlineul. 🙂
Daca ar fi sa aleg a citi ACEEASI informatie online sau pe hartie, calculatorul si alte gadgeturi nu ar avea nici o sansa. Daca sunteti de alta parere, cred ca ati uitat senzatia….

Dan C

P.S. “Revista Biz ofera abonatilor un dosar pdf cu articolele din revista semnate Jack si Suzy Welch, din 2006 pana in prezent. Descarca acum dosarul Jack Welch!”

hmm :)) sa incurajam printul! descarca pdf-ul cu incurajarea printului!!! aboneaza-te la newsletterul despre salvarea printului. ar putea sa faca si o petitie online pentru salvarea printului, foarte multi cotcodaci ar semna-o.

Dana

, nu, nu esti deloc pe target. Si ce spui confirma asta. Targetul acestei campanii il reprezinta oamenii CARE CITESC REVISTE. Care au o revista preferata. Evident, care folosesc si online-ul (ca doar campania a inceput pe online). Si pe care campania incearca sa ii convinga sa isi sustina aceasta revista preferata, prin abonament.

Legat de campanie, ea nu combate online-ul. Numai niste tampiti ar nega Internetul. La Biz zice clar “..nu vrem sa combatem mediul online. Credem ca cele doua medii se completeaza reciproc, fiecare contribuind in felul sau unic experientei de informare.”

[…] tot, fie că e vorba de consumul de știri, muzică sau shopping. Viitorul muzicii e identic cu cel al ziarelor, online, unde practic costurile sunt zero, iar cheltuielile de producție nu există. Nu mai zic de […]