Am testat un serviciu de follow/unfollow pe Instagram, în locul vostru

Trecând peste problema gravă pe care Instagram-ul a ajuns să o aibă pe partea de conținut, adică s-a umplut de reclame de proastă calitate și influencerițe ce își arată fundul pentru 1 like, o altă problemă pentru oamenii de marketing este că un număr mare de followeri nu mai înseamnă aproape nimic într-o campanie, nu sunt relevanți, deoarece sunt prea ușor de obținut. Sunt o mulțime de servicii ce fac follow/unfollow în funcție de anumite criterii, la prețuri începând de la 10-15 euro pe lună. Cât de eficiente sunt? Vă zic mai jos, am făcut-o eu pe cobaiul cu contul personal de Instagram, ca să nu dați și voi banii pe prostii.

Am ales unul dintre serviciile astea automatizate ce oferea trial gratuit 14 zile, mai exact instantdash.co. Nu vă agitați să căutați diferențe între ele, nu sunt multe, toate fac aceleași lucru, follow/unfollow și like la poze, plus minus niște funcții, diferența e prețul lunar plătit, de la câțiva euro la zeci de euro.

Cum funcționează serviciile astea? Oferi acces serviciului la contul de Instagram (mare atenție, că Instagram vă poate bloca contul), setezi niște etichete relevante pentru conținutul tău, niște influenceri interesanți de pe nișa ta, niște orașe sau regiuni de unde ai vrea să strângi followeri, niște comentarii ce să fie postate automat la pozele lor și o rație de follow/unfollow zilnică, să nu pară că spamezi prea mult. Unele servicii oferă toate opțiunile astea, altele doar like și follow.

După aceea programele astea se apucă de dat like pe acele etichete, follow și unfollow la oamenii ce pun poze cu acele etichete sau sunt din orașele vizate de tine, scopul fiind să îi convingă pe oameni să urmărească contul tău, să le atragă atenția. Teoretic serviciile îți promit targetare precisă și urmăritori de calitate, practic rezultatul e cam trist, și partea cu comentariile lăsate automat nu cred că funcționează deloc.

Eu am setat serviciul să pornească pe 28 noiembrie, când aveam 943 de followeri și urmăream vreo 90 de persoane pe Instagram, pe 12 decembrie ajunsesem la 1272 followeri și 418 persoane urmărite de mine. Pot zice acum că sunt nanoinfluencer pe Insta, toate brandurile să apeleze la mine. 😛

Cât despre calitatea followerilor obținuți nu prea are legătură cu targetarea făcută de mine, m-am trezit urmărit și de conturi străine deși eu setasem la targetare oameni din România. În perioada asta cât a rulat programul ăsta eu nu am făcut nimic special, am mai postat din când în când fotografii pe cont, dar cam atât. Nu zic că e slabă targetarea, dar m-am trezit că sunt urmărit de mulți puștani, indieni, americani, conturi de firme, dar să zicem că 50-60% dintre ele erau conturi din .ro.

Am primit mai multe like-uri la fotografii? Cred că a crescut cu vreo 5% media like-urilor, dar depinde și ce postezi, eu oricum puneam hashtag-uri relevante pentru poze.

Concluzia? Dacă vrei oameni de calitate în comunitatea ta de pe Instagram serviciile de genul ăsta sunt complet inutile, dacă vrei doar un contor cât mai mare ca să îți pui eticheta de nano/micro/mega Influencer s-ar putea să te ajute, dar pe termen lung eu cred că mai mult te afectează.

De exemplu, nu zic că followerii aduși de serviciile de genul ăsta nu sunt reali, dar rar îi vezi să îți lase like-uri sau comentarii, nu sunt utilizatori activi, ci pasivi, mai mult se uită la poze, mai puțin likes și comentarii.

Cu ocazia asta am apucat să văd o mulțime de fotografii postate de românii pe care serviciul de follow automat îi aducea în feedul meu, deci pot spune că am făcut și un studiu sociologic asupra comportamentului românilor pe Instagram, că programul dădea follow fără discriminare, la oameni de toate vârstele și din toate clasele sociale.

  • Sunt mulți prea mulți copiii nesupravegheați pe Instagram, mai ales fete, cu poze de care sigur părinții lor nu știu. Cum să vă zic, viitoarele asistente ale lui Capatos se antrenează intens aici.
  • Se postează enorm de multe selfie-uri proaste, și nu înțeleg ideea, mai ales când ești urât/urâtă. Ok, unul pe lună merge, 5 pe zi e jenant.
  • E 2018, dar majoritatea românilor încă au telefoane cu camere slabe și foarte slabe, altfel nu înțeleg de unde sunt atâtea poze pixelate, blurate, low resolution.
  • Românii postează multe informații private, chiar și sub formă de poze, și în clar. Din câteva poze poți afla unde locuiește o persoană, ce mașină deține și ce număr are la ea, unde lucrează, când pleacă de acasă, când revine, prin ce baruri umblă. Gândiți-vă un pic ce poate face cu informațiile astea cineva rău intenționat.
  • E o foame de atenție a românilor pe Instagram, ceva de speriat. Urmăresc și străini pe Instagram, dar numai la români vezi poze după poze cu …mașina mea, casa mea, femeia mea, hainele mele, cât de bine mă distrez eu, pe unde mă plimb. Și înteleg pozele cu locuri frumoase, care te fac să vizitezi și tu un oraș, dar românii nu fac asta, ci pun poze doar pentru a arăta că o duc ei bine ca restul. Majoritatea pozelor de genul ăsta sunt jenante, cu mașini ieftine, locuințe decorate urât sau excursii la Poplaca, dar dacă atâta știm…
  • Se fură mult conținut, există o mulțime de conturi ce se ocupă doar cu asta, descarcă poze pe pe net și le urcă pe Instagram sau clipuri muzicale de pe Youtube și le urcă aici. Nu știu care e miza.

Cam ăsta a fost experimentul meu cu Instagram și softurile de follow/unfollow. Mă așeptam la rezultatele de mai sus, m-a surprins mai mult ce am descoperit despre utilizatorii de Instagram din România. Sclipiciul ăla pe care îl vedeți prin pozele influencerilor nu există, majoritatea românilor avem vieți banale, offline și online.

Recomandă prietenilor!



Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
Notify of