fbpx

Sfaturi utile pentru gestionarea eficientă a timpului

Recunosc că nu știut mereu să îmi gestionez foarte bine timpul, dar odată cu înaintarea în vârstă descoperi că e important să prioritizezi lucrurile, să îți notezi ideile undeva pentru că le uiți sau să delegi unele sarcini altora, pentru că tu poți face alte lucruri mai importante în timpul respectiv. În prezent aloc 15 minute pe zi dimineața pentru a îmi nota  în agendă ce am de făcut pe ziua respectivă, poate că pare timp pierdut pentru unii, dar treaba asta chiar funcționează, la final de zi când văd că am bifat majoritatea lucrurilor de făcut știu că nu am pierdut timpul aiurea (deși din când în când e bine și să pierzi timpul, dacă lucrezi fără pauze o iei razna).

time-management

Acum este și o întreagă industrie dezvoltată în jurul time managementului. Aplicații dedicate, softuri complexe, produse și mai ales, speakeri. Există o mulțime de speakeri care încearcă să ne vândă seminarii despre cum să ne organizăm mai eficient timpul, cum să fim mai productivi, dar realitatea e că majoritatea prezentărilor se învârt în jurul acelorași idei, indiferent de speaker și formatul abordat:

  • stabilirea unor priorități în programul zilnic,
  • cât valorează timpul nostru pentru a ști cât cerem pentru el,
  • single tasking în loc de multitasking (lucrăm mai bine când suntem focusați pe 1 singur lucru),
  • stabilirea unei rutine zilnice pentru a fi mai eficienți,
  • metoda Pomodoro (intervale de lucru de 25 de minute cu pauze între ele),
  • programarea întâlnirilor și realizarea lucrurilor importante la începutul zilei,
  • împărțirea proiectelor mari în proiecte mai mici, ulterior în sarcini ușor de realizat,
  • folosirea unei agende zilnice pentru a planifica ziua, a nota ideile importante;
  • delegarea sarcinilor care pot fi realizate de alții (foarte important mai ales pentru manageri)
  • stabilirea unor termene limită pentru proiecte, sarcini (pentru a nu prelungi lucrurile la infinit),
  • folosirea unei aplicații pe smartphone ca reminder (Google Calendar, Remember the Milk, Any.Do, Wunderlist, calendarul standard din telefon)

Majoritatea ideilor de mai sus le găsiți și in prezentarea de mai jos, într-un format grafic mai atractiv.

Uneori ni se pare că avem atât de puțin timp la dispoziție (da, vreau și eu o zi de 48 de ore), dar adevărul e că pierdem mult timp aiurea sau făcând lucruri neimportante, în loc să ne axăm pe ceea ce contează cu adevărat.

Singura întrebare care rămâne: voi vă gestionați timpul în vreun fel sau lăsați pe alții să vă facă programul? Ce ziceți?

Recomandă

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *