De cate ori nu vi se intampla sa ajungeti pe un blog, sa gasiti articole de calitate, sa cautati mai multe informatii despre bloggerul care scrie pe acel blog si surpriza, sa descoperiti ca pagina “Despre” lipseste cu desavarsire!
Personal eu consider asta un pas inapoi, de fapt chiar un salt trei metri in spate. Degeaba imi furnizezi informatii utile, degeaba scrii misto, daca nu stii sa te prezinti. Poate ca ai impresia ca oricine poate sa fie blogger, dar nu e chiar asa de simplu. Deci mai jos sunt cateva idei pentru o pagina “Despre” facuta ca la carte, cel putin asa zic eu:
1. Pune o fotografie cu tine
In cazul in care nu esti agent secret, nu esti un VIP sau nu esti urat ca dracu, lumea va fi incantata sa afle cum arati in realitate. Cat timp folosesti blogul pentru a iti creste brandul personal, o fotografie e necesara.
2.Alcatuieste o fraza in care sa te prezinti pe scurt
Urasc paginile care incep cu “Sunt o floare, sunt un crin, sunt parfumul cel mai fin, daca vreti sa aflati mai multe despre mine cititi cele 10724 de posturi scrise pe blog”. Fuck it, e asa de greu sa iti ajuti cititorii cu niste informatii succinte despre tine?
La voi ce scrie in introducere? Poate vrea cineva sa va invite la o conferinta de presa si are nevoie de cateva informatii despre voi.
3. Pagina ta de prezentare se numeste pur si simplu “Despre”
Am vazut destui bloggeri care folosesc diverse denumiri pentru pagina Despre. Nu incercati sa fiti mai destepti decat sunteti. Toata lumea se uita dupa pagina cu denumirea asta, nimeni nu cauta “viata si evolutia blogggerului X”.
4. De ce ar trebui sa te citeasca cineva?
Cititorii ajung pe pagina “Despre” pentru ca au ajuns din intamplare pe un articol de-al tau si vor sa stie daca merita sa revina. Acum e sansa ta sa ii convingi ca merita sa te citeasca. Prezinta succint motivele pentru care ar trebui sa te citeasca, esenta blogului tau. Apropo, daca aveti un blog de nisa poate va intereseaza niste idei de promovare.
La mine scrie:
Articolele de pe blog sunt legate de marketing, advertising, PR, social media, blogging,software, tehnologie, evenimente si oameni, plus unele articole cu caracter personal, in general lucrurile de care sunt pasionat sau pe care le urasc si as vrea sa le schimb.
Voi cum ii convingeti pe cititori sa revina pe blog? Aveti un stil propriu?
5. Povestea blogului tau
Poate ca esti la inceput de drum si nu ai prea multe de povestit. Totusi, mie imi place mereu sa citesc cum a evoluat un blog, motivul de la care a pornit, peste ce obstacole a trecut in timp, ce realizari a avut. Care e povestea blogului tau? Poate ar fi cazul sa te gandesti la ea.
6. Modalitati de conectare cu cititorii
Fanii blogului vor sa afle mai multe de tine, despre activitatea ta. Ce articole iti plac, ce hobby-uri practici etc. Mentioneaza si celelalte locuri unde pot interactiona cu tine: Twitter, Facebook, Youtube, Flickr… Nu uita sa incluzi metodele de abonare la noutatile de pe blog prin RSS feed sau email.
Acum e timpul sa revii pe pagina ta de prezentare. Ofera ea cititorilor informatii utile, arata asa cum ti-ai dorit, te defineste pe tine si blogul tau?
Daca nu e timpul sa o optimizezi pentru cititori. Bafta!
la despre am scris “je”. deci, clar, am incercat sa par mai destept decat sunt :d
serios vorbind, e esentiala pagina asta “despre”. e printre primele pe care le citesc atunci cand ajung pe un blog.
In primul rand tin sa iti transmit salutari si multa sanatate, staruinta in ceea ce faci, chiar daca nu avem nici un fel de conexiune unul cu altul … si nu ne cunoastem.
In al doilea rand, ca o parere proprie, as dori sa iti zic ca in ziua de azi internetul atenteaza cu nerusinare la confidentialitate si iti voi spune si de ce :
– multii americani au inceput sa dea in judecata firmele care urmaresc activitatea utilizatorilor pe internet. Miezul disputei este un mic fragment de cod de program, scris pe hard-diskul calculatorului prin programul Flash produs de Adobe, atunci cand utilizatorul ruleaza un fisier video de pe site-uri populare ca Youtube.
-Intruziunea cookie-urilor Flash atrage un numar din ce in ce mai mare de procese federale impotriva companiilor de media si tehnologie si critici tot mai dure din partea militantilor pentru confidentialitate, care spun ca acest software le-ar putea permite companiilor sa creeze profile detaliate ale consumatorilor fara ca acestia sa stie.
– Spre deosebire de cookie-urile HTML, ce stocheaza preferintele referitoare la site-uri si pot fi ajustate printr-o simpla setare, cookie-urile Flash sunt stocate intr-un director separat de care multi utilizatori nu au habar si pe care s-ar putea sa nu stie cum sa-l gestioneze.
– Una din cele mai periculoase amenintari la care este supus un utilizator de internet este furtul de identitate.
Deci pentru ce sa imi pun prea multe detalii la pagina “Despre” ?
* sau de ce sa ma conectez cu cititorii mei pe facebook sau twitter ? (doar de dragul de a face multi oameni sa intre sa citeasca blogul meu?)
* etc
* poate iti anticipez o intrebare pe care ai dori sa o adresezi : pentru ce mai ai blog ? imi expun ideile si cine vrea citeste; cine nu, Nu ! si atat. (daca ii place asa de tare blogul meu, si ar dori sa ma cunoasca cu ardoare, imi lasa un comentariu in pagina “Despre” si voi avea grija sa ma cunoasca.)
E doar o perceptie proprie asupra situatiei … si ma intriga ca din in ce mai multi oameni se cufunda in aceasta lume virtuala.
PS: Sunt oameni si oameni, pareri si pareri !
Nu am cont de facebook, deci nu exist !
[…] This post was mentioned on Twitter by Marius Sescu and Marius Sescu, Andreea Marc. Andreea Marc said: RT @mariussescu: Poate ca ati ratat asta – Sfaturi pentru pagina “Despre” pe blog http://bit.ly/dqakjn […]
Apropos de “cine vrea citeste, cine nu, nu”, chiar zilele trecute auzeam despre o anume autoare de blog de nisa, care spunea ca ea nu vrea sa-i comenteze cititorii pentru ca ii “strica actul creator” (wtf?) si care si-a scos datele de contact pentru ca vrea ca cititorii aia adevarati si de calitate sa “lupte” (citez) pentru a intra in contact cu ea. Mentionez ca doamna in cauza vinde flori de nunta si pe segmentul asta e nisat blogul ei. In plus, ideea de blog personal in care iti exprimi ideile despre nemurirea vietii va muri in curand pentru ca utilizatorii de Internet de azi incep sa-si cam dea seama ce-i cu ei si cauta info utile, nu doar impresii. Nici al meu nu are o tematica clara deocamdata, dar incerc sa schimb incetul cu incetul lucrul asta, pe masura ce invat si eu mai multe.
O sa astepte ea cititorii aia adevarati mult si bine. Eu daca nu am gasit informatiile cautate la pagina Despre sau Contact in 3 secunde am iesit de pe blog si nici nu mai revin.
Apropo de tematica – intentia conteaza. Take your time.
Sincer, si eu fac la fel, daca la prima vedere a unui blog nou nu am vazut pagina Despre am iesit. Nu sta nimeni sa citeasca 500 de articole ca sa isi dea seama cine esti tu cu adevarat si in ce mediu te invarti. O descriere de cateva randuri face cat toate articolele.
Fiecare se cufunda in lumea care si-o creeaza.
Nu judec pe nimeni si nu critic, doar mi-am expus o idee proprie.
Si Oana, fara nici un fel de ofensa asupra ta, dar cuvintele tale nu pot face altceva decat sa ma amuze, dar e o parere proprie si o respect. Nu ai nici un drept sa judeci pe nimeni, atlfel vei fi si tu judecata la randul tau.
Noi oamenii nu stim nimic despre nimic.
PS: Libertatea de expresie aduce cu sine libertatea de a asculta.
dupa ce am citit asta 🙂 mi-am dat seama ca pagina mea despre… e de 2 bani 🙂
oricum mersi mult . faci o treaba excelenta 🙂
[…] scris pana acum despre cum nu fac eu blogging, ce trebuie sa stii inainte de deschiderea unui blog, sfaturi pentru pagina Despre si promovarea online a unui blog. Nu e greu cu brandingul asta personal in mediul online, nu? Sunt […]
[…] nevoie de 2 pagini pe blog – Despre în care vă faceți o scurtă prezentare și Contact în care spuneți cum puteți fi contactat (adresă de email, conturi în rețelele […]
Marius,
As vrea sa fac o observatie, strict ca o parere personala. Cred ca este mai corect sa pui anul nasterii, daca vrei sa te considere lumea un om serios si nu un pusti, decat sa scrii ca ai 25 de ani. De ce? Pai in pagina ta cu informatii “despre” scrii ca ai 27 ani. Ti-as spune multi inainte si “Ha, ha, esti mai mic decat mine”. Dar nu ma grabesc sa spun asta pentru ca am observat ca acea postare are si ea o varsta de cativa anisori. “Damn it! Sunt mai mic decat tine”.
Cătălin, dacă te uiți la articol vezi că are o dată, nu degeaba îi zice blog, iar ce zici tu este un citat de la data scrierii articolului. Bonus, nu îți pui anul nașterii în pagina Despre, că nu e un CV scorțos și sec, ci o prezentare relaxată.
[…] am intrat pe blogul tău, îmi place ce citesc și vreau să aflu mai multe despre tine. Tu nu ai pagina Despre pe blog, că vrei să pari misterios și enigmatic. Surpriză, nu ești. Cititorii revin mai des pe blog […]
Te citesc de mult timp.Nu prea ma pricep eu la multe si acum e prea tarziu.Azi am ras de ce ai scris si cum ai scris,parca ti-am dictat.Perfect adevarat.La un asa articol am simtit nevoia sa te felicit ,ca sunt multi specialisti secretosi.Numai bine iti doresc!
Merci, la fel.
Ca sa vezi ca acest articol draga Marius este si pentru mine. Cu toate ca am cativa ani de bloging nu am avut niciodata o pagina despre…rusine mie :)) fac chiar acum.