fbpx

Spam: Alo, Raiffeisen, e cineva online?

Se pare ca spamul cu logarea pe site-uri fictive Raiffeisen nu se mai termina, deja cred ca dureaza de o luna. Trei adrese de email, 7-8 mailuri gen Contul dumneavoastra a fost suspendat sau Securitate on-line venite de pe adrese ca on-rzb@rzb-on.ro sau centrala@raiffeisen.ro sau notificare@raiffeisenonline.net. Faceti voi calculele cat timp pierd, desi cred ca si voi primiti la fel de multe mailuri inutile de la spammeri si v-ati saturat pana in gat.

Site-urile fictive care vor sa obtina userul si parola contului Raiffeisen sunt variatii ale:

http://raiffeisen-online-ebankingweb.net
http://kmaac-seoul.com/gnuboard4/lib/css/pub/main
http://www.printthis.co.uk/help/css/docbook.html

Partea buna e ca majoritatea site-urilor deja au fost reportate de catre  useri:

This web site at raiffeisen-online-ebankingweb.net has been reported as a web forgery and has been blocked based on your security preferences.
Web forgeries are designed to trick you into revealing personal or financial information by imitating sources you may trust.
Entering any information on this web page may result in identity theft or other fraud.

Nu mai am tangenta cu Raiffeisen de vreo 4 ani, deci e clar ca mailurile mele nu au fost luate din baza de date Raiffeisen. Totusi, partea ciudata e ca banca nu face nimic, desi imaginea ei online ( presupunand ca avea una ) e facuta praf.

Sa fim seriosi, cati ar mai fi tentati sa aiba cont online pentru plati prin Raiffeisen, dupa atata spam si dupa ce Raiffeisen nu a reactionat deloc: nici un comunicat de presa pentru a se dezice de aceste spamuri, nici o incercare de a ii depista pe cei din spatele fraudei, nimic. Pur si simplu indiferenta.

Asta ma duce la urmatoarele concluzii:

  • Este o campanie puternica de denigrare a identitatii online Raiffeisen in mediul online, facuta de catre concurenta. Banca incearca sa rezolve problemele, dar cunostintele web de care dispun cei de la departamentul IP se rezuma la Windows si Office.
  • Raiffeisen nu are nici o tangenta cu online-ul si li se rupe de ce cred cei care utilizeaza internetul despre ei. Mult succes atunci cu www.raiffeisenonline.ro. Lasati spammeri sa va faca campanie gratis serviciului de internet banking. Bine, o campanie negativa, dar chiar nu va pasa?

Sa fim seriosi iar, cand arunci mii de euro in bugete de promovare, chiar nu poti angaja o persoana sa depisteze sursa atacurilor, pentru a avea o imagine ok online? Raiffeisen, felicitari, ati primit nota 2 pentru imagine si PR. Tineti-o tot asa! Degeaba voi spuneti pe site ca reusim impreuna, cat timp noi suntem singuri cu spamul trimis in numele vostru!

Recomandă

11 Comentarii

  1. credeam ca sunt singurul. primesc si eu 2-3 PE ZI.
    oare cei de la raiffeisen nu primesc. si … cum zi tu. cine sa mai “puna botul” la asa ceva???

  2. eu cred ca banca face acest spam. Am trimis spamurile catre centrala lor, au si o persoana dedicata: ‘Mihaela-Alina.CAPRUCIU@rzb.ro’.
    CInd am vazut ca nu se intimpla nimci, ba chiar numarul mailurilor creste, le-am trimis rind pe rind pe toate, si chiar i-am intrebat: “De ce doar banca Raiffesein spameaza?”.
    In rumatoarele zile spamurile au continuat mai vesel si am inceput sa primesc odata la doua zile si de la alte banci…
    QED: singura banca care spameaza big time si care stie despre spam dar nu face absolut nimic = banca care spameaza.

  3. danko – stai jos, nu stii nimic. Daca vezi ca ai primit un mail de la o anumita adresa de email, nu inseamna ca el chiar este trimis de la aceea adresa.

    Raiffeisen e terminata ca credibilitate online. Nici macar ei nu erau asa de idioti incat sa spameze in halul asta. Ce a aparut acum sunt doar diversiuni care ma conving si mai mult ca e o campanie de discreditare la mijloc.

    Nu imi pasa de asta, doar ca deja am alergie cand vad raiffeisen in titlul mailurilor.

  4. marius
    Nu afirm ca stiu multe, dar macar atita lucru, incit sa ma uit pe situl oficial al bancii si sa caut acolo o adresa de mail catre care sa atasez mailurile spam sunt in stare. deci, am trimis chiar bancii… nu inapoi catre ce nume as fi vazut in mailul phis sau spam

  5. re-ci-tes-te tu:
    “deci, am trimis chiar bancii… nu inapoi catre ce nume as fi vazut in mailul phis sau spam”
    adica
    daca tu imi trimiti un mai de la mail@traianbasescu.ro eu nu dau doi bani pe tine, ci ma duc pe situl guvernului si daca nu vad acolo o adresa de mail (si chiar daca o vad) dau un tel sa cer o adresa oficiala de mail la care sa trimit (atasez) mailurile spam prin care sa ii anunt pe oamenii de la guvern ca au o problema.
    daca ai de comentat si la sit, ca trebuie sa fie oficial … nu te mai obosi.

  6. E 1 septembrie şi încă se primesc spam-uri de la Raiffeisen…

    Am 2 săptămâni de când tot primesc 😐

    Who cares anyhow ?

  7. Se pare că plângerile au avut ecou ! Vor introduce “un device” pentru autentificare !
    Avântul de spam a fost datorat modului de autentificare în aplicație: nume de utilizator, parolă și cifrele de pe card… elemente care pot fi DATE… Odată ce intervine “un device” se cam termină !
    Oricum rămâne cel mai bun Internet Banking… din mai multe privințe:

    accesibilitate – Windows, Linux & IE, FF, Opera – mai scurt: orice… chiar și pe mobil… funcționează impecabil.
    uzabilitate – ai tot ce vrei în el:

    portofoliu care îți arată orice: conturi card debit/credit, depozite (vezi tranzacții real time…), conturi economii, credite;
    definire beneficiari cu conturi la Raiffeisen/alte bănci;
    plăți directe furnizori – plăți recursive către furnizori pe baza facturilor acestora;
    plăți intra/inter bancare – cu posibilitatea programării plăților recursive (rate, chirii la alte bănci/furnizori )
    urmărire completă activitate online…

    Încă odată… este cel mai bun… am auzit numai aberații de la alte bănci….
     

    • @eRadical – cat timp nu s-a realizat o comunicare eficienta cu utilizatorii asupra spamului poate sa fie extraordinar, dar utilizatoriii au plecat. Google iti arata destule, nu am nevoie de argumente. Raiffeisen a preferat sa bage banii in panouri stradale aiurea in loc sa realizeze o campanie de comunicare reala. Da, am fost si eu candva client Raiffeisen. Not anymore.

  8. – Comunicare – ai 100% dreptate… nu am primit în poștă (cea fizică…) decât o singură scrisoare… în rest numai spam (în cea electronică) !
    – nu cred că avem nici 1 dintre noi cifre să spunem clar dacă au plecat sau nu oameni… cel puțin nu din cauza spam-ului (eu unu’ mă pregăteam să plec din cauza “comisionului de primit bani de la altă bancă în cont”… dar până la urmă nu am mai plecat)
    – panourile stradale au cu totul alt scop… atragerea de clienți noi… tre’ să recunoști  că au mai făcut și un număr interminabil de filiale…
     
    “All in all” – mi se pare o bancă suficient de bună… și nu am avut probleme cu ei nici la charge-back… (pentru că am avut și așa ceva)… soția se chinuie să închidă un cont la BRD de peste 2 ani
    🙂

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *