E interesant că sunt multe companii care zic că se promovează activ în mediul online, dar atunci când începi să le iei la bani mărunți îți dai seama că tot ce fac este greșit. Unii oameni de marketing din companii știu asta dar nu pot schimba prea multe datorită managementului, alții nu te cred nici dacă le demonstrezi cu exemple concrete unde greșesc.
- Spunem că avem un site util pentru clienți și vizitatori, dar site-ul nostru arată de parcă e făcut acum 15 ani (sau chiar e), e un coșmar să navighezi pe el și pe mobil se vede ca naiba, iar numerele de telefon sunt ascunse pe undeva. Și ne întrebăm de ce lumea nu intră pe site sau pleacă imediat ce a intrat.
- Spunem că avem o strategie de conținut pentru online, dar de fapt publicăm pe site sau blogul de companie articole atât de plictisitoare și inutile încât nici măcar noi nu avem răbdare să le citim. Nu le oferim clienților ce au nevoie, ci doar ce vrem noi.
- Zicem că suntem activi în rețelele sociale, dar nu avem o strategie clară pentru social media, nu știm de ce suntem acolo, postăm haotic doar mesaje promoționale de genul Cumpără cumpără și nu știm care sunt rețelele utile pentru compania noastră și de ce ar trebui să le folosim.
- Social media e importantă pentru noi, dar nu avem un soft pentru monitorizarea traficului pe site, nu urmărim conversiile, iar singurii indicatorii urmăriți sunt like-urile.
- Ne lăudăm pe site că avem o companie unde clienții și angajați sunt pe primul loc, o băgăm pe aia cu misiunea, viziunea și obiectivele noastre, dar pe site folosim poze stock cumpărate, cu negri sau indieni, în loc să facem o ședință foto profi, cu angajații și clienții noștri.
- Vrem să facem virale cu poze cu pisici și bebeluși luate de pe net și puse pe pagina noastră de Facebook.
- Zicem că facem email marketing, dar de fapt trimitem mii de emailuri cu oferta noastră la baze de date cumpărate cu câteva sute de lei. Bonus, trimitem emailurile cu toate adresele trecute la TO.
Voi ce ați mai adăuga? 🙂
Foto: shock and stress via Shutterstock
“cu negri sau indieni” – daca era un blog din US avea zeci de comentarii articolul 🙂
Îi avem și noi pe ai noștri.