Tendințe în marketing pentru 2012

Acum că 2011 se apropie de final toată lumea începe să se întrebe ce va fi în 2012, iar când vine vorba de marketing toți vor să afle dacă bugetele de marketing vor fi mai mici și mai ales, pe ce direcții vor merge banii. Primele sondaje afirmă că că firmele nu mai au de gând să taie din bugetele de marketing deoarece și-au dat seama că dacă vor să rămână pe piață trebuie să investească în imagine și promovare.

De exemplu în State o cercetare realizată pe 939 de companii a dus la următoarele concluzii.

Cele mai importante direcții unde vor merge banii din bugetul de marketing sunt email marketingul, social media și SEO/PPC, deci optimizarea pentru motoarele de căutare. Nu mă aștept ca situația la noi să fie similară, multe firme românești bagă în continuare bani în reclame fără a analiza eficacitatea lor, dar trendul este de a investi bani în acele acțiuni de marketing care au rezultate ce pot fi măsurate.

În ce privește promovarea prin social media, majoritatea companiilor o văd ca un instrument util pentru a fideliza clienții, a îi păstra, pe lângă contribuția la creșterea notorietății și, nu în ultimul rând, creșterea vânzărilor. E interesant că 38% dintre companii vor să folosească social media pentru a găsi clienți noi. La fel, nu mă aștept ca lucrurile să fie la fel și la noi, multe companii încă încearcă să descopere cum pot integra online-ul în cadrul strategiilor de promovare, însă rezultatele de mai jos pot fi luate ca un indicator al ceea ce va urma.

Rezultatele complete ale cercetării sunt aici, voi reveni cu o serie de articole despre utilizarea social media pentru afaceri în România.

Recomandă prietenilor!



Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
Notify of