Un text bun face diferența

Mă uitam la unele reclame care sunt realizate așa de prost încât mă mir că au primit aprobare, dar în același timp mi-am dat seama că problema asta este peste tot, sunt puțini oameni de afaceri care înțeleg valoarea unui text bun atunci când vrei să vinzi ceva. Nu contează doar produsul, ci mai ales mesajul. Și nu e vorba doar de reclame, ci de orice text de care un potențial client se lovește, când intră în legătură cu afacerea ta: pe site, pe pliante, comunicate de presă, în reviste sau pe panouri stradale. Textul bun vinde, textul slab alungă oamenii. Provocarea zilelor noastre, zic eu, este să prezinți în mod simplu și clar informații complexe.

Faza este că pe afară business-urile înțeleg că un copywritter bun valorează enorm, la noi partea cu realizarea textelor cade de obicei în sarcina secretarei sau a unui angajat care se ocupă cu multe altele. Nu mă credeți? Întrebați prin firmele pe care le știți că au departament de marketing, câte au un om dedicat pentru texte?

Am remarcat asta des, de când ne ocupăm de realizarea de site-uri și magazine online la agenție, ca să nu mai zic de campaniile de promovare. Dacă ne lăsăm pe baza clienților, sperând că vor realiza ei textele pentru prezentare firmă, produse, servicii , reclame, durează enorm de mult să primim materialele și să ne terminăm treaba, iar calitatea lor este jalnică, majoritatea textelor lasă impresia că au fost scrise de un elev de clasa a patra, sunt la nivelul unei compuneri fără început și sfârșit, cu exprimări stângace.

În același timp, firmele mici și mijlocii nu înțeleg că trebuie să plătească pentru serviciul ăsta, să se ocupe un copywritter de textele lor, să scoată o poveste care poate fi citită dacă nu cu entuziasm, măcar cu interes de către publicul țintă.

Soluția pentru a convinge oamenii de valoarea cuvintelor e simplă, le arăți un text slab, rescris.

Recomandă prietenilor!



Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
Notify of